Was ist denn jetzt los?

Alles over de techniek en sleutelen
Swizzer

Was ist denn jetzt los?

Bericht door Swizzer »

Ik heb mijn K-Star cilinderkop vervangen voor een brede kop (JMPB) voor (hopelijk) extra koeling.
Dus even een ritje maken ....... :shock: , trekt 'ie een stuk minder en mag ik blij zijn als ik de 47kmh haal.
Verder niets veranderd, enkel een nieuwe luchtfilter.
Wat is dat nu dan?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Die kop is voor 60cc en heeft nu te weinig compressie.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Ik heb er ook zo een 2 jaar terug bij hun gekocht, maar die is bedoelt voor een 45mm cilinder niet 40 of 43mm.

En heeft een flinke opstaande rand waardoor hij weinig compressie heeft
Swizzer

Bericht door Swizzer »

Hmmm, voordat ik die bestelde heb ik hen gemaild en ze gaven aan dat dit voor een 50cc bedoeld is. Maar over 45mm is niets vermeld.
Dan de oude kop er maar op.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Je kan de kop altijd nog af laten draaien.

Je had beter een 2ru/2e9 kop kunnen nemen die koelen ook al ietsje beter.
Yamaha Sheriff 1981
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

er moet ook een langere bougie in met een paar opvul ringen. zo vonkt ie in de bougie schacht wat niet echt voordelig is
Swizzer

Bericht door Swizzer »

Maar als deze afgedraaid wordt en ik de bougie aanpas, dan blijft het verschil 40mm t.o.v. 45mm toch bestaan en dus nadelig. Oder nicht?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Als je er maar genoeg afdraait dan kom je weer op die 40mm.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Meet even de binnenkant, want het kan zijn dat die nieuwe wel beter zijn.
Swizzer

Bericht door Swizzer »

Heb het ff opgemeten, en het is 43mm.
Inderdaad best een dikke rand.

Kan ik hier nu iets mee met mijn F5B 40mm 50cc?
Hen nu de oude kop er weer op en dat trekt weer een stuk beter door.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Aan Gino geven en af laten draaien.
Yamaha Sheriff 1981
Swizzer

Bericht door Swizzer »

Dit is dus de kop en 43mm is de buitenste ring, dus niet daar waar hij naar binnen toe afloopt.
Afbeelding

Die zou dus afgedraaid kunnen worden.
Dan houd ik dat mijn cilinder/zuiger 40mm is. Is dat geen probleem?

Hoeveel cc zou een cilinder van 43mm ongeveer zijn?
Want wellicht is het dan ook een idee om mijn F5B te vergroten?
Dan heb ik iets meer 'oemf' en kan ik deze brede kop gebruiken en heb ik wat meer koeling. Bingo! (of niet?)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

De zogenaamde 60cc cilinder is 43mm. Gino kan van deze kop gewoon een opmaat kop maken voor zowel een 50cc als een 60cc. Bij de opvoerFAQ wordt het allemaal uitgelegd.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

hum we kunnen dit allemaal zelf uit rekenen.
een 34mm is 57.62 cc dus afgerond op 60 cc.
en een 70cc cilinders bestaat niet voor een fs1.

en ja dat kopje is heel goed te bewerken voor een 40mm cilinder.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

ginofs1 schreef:hum we kunnen dit allemaal zelf uit rekenen.
een [s]34[/s] 43 :roll: mm is 57.62 cc dus afgerond op 60 cc.
en een 70cc cilinders bestaat niet voor een fs1.

en ja dat kopje is heel goed te bewerken voor een 40mm cilinder.
1978 chroom 60 cc
Plaats reactie