fs1 2ru restauratie
Jaaaa hoooor, daar is het spul dan eindelijk! frame en wat kleine delen (bok, tellerplaat, kroonplaat etc. etc. allemaal gestraald en gecoat.) Verder is t motorblokje gereviseerd en gestraald. Ook zit de originele (gehoonde) 2RU cilinder erop
hoort dat trouwens heel strak te lopen? lijkt alsof er zo weinig compressie is maar gewoon heeeel zwaar gaat doordat ie zo krap zit?
Foto's:
Nu nog even het achterwiel en de ketting etc. Kon dat alleen nog niet doen omdat ik mn achter wiel keerring had vernaggelt :S wilde de lager schoonmaken, maar wist niet hoe de keerring er uit moest. Nu zit ie er nog steeds in maar zonder rubber.. hoe kan ik dat het beste vervangen?
verder zoek ik ook nog:
4 boutjes achtertandwiel
2 bolle (achter) knipperlichten (oud type)
witte tankstickers (voor 2RU tank)
witte zijkap tankstickers (voor 2RU kapjes) --> passen hier eigenlijk ook die 3E9 stickers op? die zijn er namelijk in het wit en zwart, precies wat ik zoek
als ik die stickers er op plak, lopen de witte strepen dan wel mooi door? iemand ervaring mee? het zou dan om deze stickers gaan:
verder snap ik niet precies waar het relais moet komen aan de binnenkant van het frame, iemand foto of afbeelding over, ik kan het namelijk niet duidelijk zien in het werkplaatshandboek/partslist.
nog 1 laatste ding, bij de revisie is het tandwiel vervang op de motor (die de ketting aandrijft) de ketting en achtertandwiel heb ik nog niet gekocht omdat ik niet zeker weet of dat wel nodig is.. heb daar ongeveer 4 maanden mee gereden. heb nu een 13 tands voor zitten, wat is het beste achtertandwiel om dan te kopen? had ergens 1/3 gelezen, zou dat betekenen dat dit dan 39 moet zijn? heb nu een 44 liggen namelijk. --> kan ik de oude ketting gebruiken en schakels weghalen/wiel verder naar achter zetten of moet daar dan sowieso een nieuwe voor komen?
groetjes!

Foto's:

















Nu nog even het achterwiel en de ketting etc. Kon dat alleen nog niet doen omdat ik mn achter wiel keerring had vernaggelt :S wilde de lager schoonmaken, maar wist niet hoe de keerring er uit moest. Nu zit ie er nog steeds in maar zonder rubber.. hoe kan ik dat het beste vervangen?
verder zoek ik ook nog:
4 boutjes achtertandwiel
2 bolle (achter) knipperlichten (oud type)
witte tankstickers (voor 2RU tank)
witte zijkap tankstickers (voor 2RU kapjes) --> passen hier eigenlijk ook die 3E9 stickers op? die zijn er namelijk in het wit en zwart, precies wat ik zoek
als ik die stickers er op plak, lopen de witte strepen dan wel mooi door? iemand ervaring mee? het zou dan om deze stickers gaan:
verder snap ik niet precies waar het relais moet komen aan de binnenkant van het frame, iemand foto of afbeelding over, ik kan het namelijk niet duidelijk zien in het werkplaatshandboek/partslist.
nog 1 laatste ding, bij de revisie is het tandwiel vervang op de motor (die de ketting aandrijft) de ketting en achtertandwiel heb ik nog niet gekocht omdat ik niet zeker weet of dat wel nodig is.. heb daar ongeveer 4 maanden mee gereden. heb nu een 13 tands voor zitten, wat is het beste achtertandwiel om dan te kopen? had ergens 1/3 gelezen, zou dat betekenen dat dit dan 39 moet zijn? heb nu een 44 liggen namelijk. --> kan ik de oude ketting gebruiken en schakels weghalen/wiel verder naar achter zetten of moet daar dan sowieso een nieuwe voor komen?
groetjes!
Laatst gewijzigd door Stevie op 22 mei 2011, 00:32, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
Ziet er allemaal mooi uit!
Euhmm voor die tandwielverhouding dat zou 1/3 moeten zijn, maar hangt af van motor tot motor. Daar weet ik niet echt iets van.
Normaal kan je je ketting inkorten ja. Er is 1 schakeltje met een slotje op, als je dat eraf haalt kan je er een paar schakeltjes er uithalen en dan terug sluiten met het slotje.


Euhmm voor die tandwielverhouding dat zou 1/3 moeten zijn, maar hangt af van motor tot motor. Daar weet ik niet echt iets van.
Normaal kan je je ketting inkorten ja. Er is 1 schakeltje met een slotje op, als je dat eraf haalt kan je er een paar schakeltjes er uithalen en dan terug sluiten met het slotje.
Laatst gewijzigd door the_destroyers op 22 mei 2011, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23442
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
oke thanks! raad je me aan om een nieuw achtertandwiel en ketting dan ook te kopen of kan ik de oude nog gebruiken? ik maak wel ff een foto van de staat van de spullen, wellicht beter te beoordelen dan..
ori cilinder heb ik 140 euro voor betaald incl cilinder kop. Maakt het uit wat voor kop ik heb qua prestaties, of ziet dat er gewoon beter uit?
lager is nog gewoon goed geloof ik, maar had m schoon gespoten met een hogedruk spuit en ontvetter, vandaar dat ik m weer moest smeren..
hoe krijg ik die keerring er normaal uit? hij zit erg vast namelijk.
ori cilinder heb ik 140 euro voor betaald incl cilinder kop. Maakt het uit wat voor kop ik heb qua prestaties, of ziet dat er gewoon beter uit?
lager is nog gewoon goed geloof ik, maar had m schoon gespoten met een hogedruk spuit en ontvetter, vandaar dat ik m weer moest smeren..
hoe krijg ik die keerring er normaal uit? hij zit erg vast namelijk.