fs1 2ru restauratie

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Stevie

fs1 2ru restauratie

Bericht door Stevie »

Nou, het is dan zo ver; mijn fs1tje wordt flink onder handen genomen.

afgelopen weekeind elk schroefje, moertje, boutje, pinnetje losgemaakt en schoongemaakt. Het frame wordt gestraald en gepoedercoat in zwart en de motor wordt ge-glasparelstraald en gereviseerd. Tank, zijkappen, lampoortjes etc. worden allemaal glanzend zwart en ik ben nu op dit moment op zoek naar mooie tankstickers. Zoals je al merkt, ga ik niet voor de originele look.. Verder kwam ik er achter dat ik ipv een originele 50cc cilinder, een 60cc cilindertje had zitten. (OOOH DAAROM reed ie dus zo hard :D) Nu toch maar het besluit genomen om een 50cc te nemen en eventueel een 16mm carburateur er in te zetten, zodat ik m eventueel nog wel legaal kan maken wanneer nodig.

Over de cilinder nu; ik zie erg veel prijsverschil op de verschillende fs1 webwinkels en ik vroeg me af of dat nu ook een kwaliteitsverschil betekend? Kan iemand mij goed advies geven wat voor cilinder het beste is op mijn fs1? Ik zoek iets betrouwbaars, 50cc waar ik, met een andere carburateur toch wat sneller mee kan rijden (60 tot 70 km/h). Moet ik nu overigens ook mijn tandwielverhouding aanpassen? Wat is aangeraden om in te rijden, en ook lekker snel te kunnen optrekken?

verder zal ik hier later wel wat foto'tjes plaatsen van de bouw.
Laatst gewijzigd door Stevie op 13 mei 2011, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Het beste om aan jouw vraag te voldoen is een orri 50 cc F5B
Dit zijn cilinders die onderin goed trekken , niet pas laat de powerband ingaan (zoals een FS1 of Z1) en rustig rijden.
Met een 16 mm, 32 mm snelle uitlaat en (afhankelijk van je gewicht) een vertanding van 1:3 makkelijk 65-75 kan gaan.

Verschil tussen orri en immi is meestal de afwerking en poorttiming.
Ga alleen voor orri zou ik zeggen

Succes.
1978 chroom 60 cc
Stevie

Bericht door Stevie »

beetje overhaaste vraag kom ik net achter, na het lezen van NIX's cilinder FAQ. Bestel dan denk ik toch maar een F5B imitatie cilinder. Kan ik deze het beste gebruiken icm een 10mm carburateur of 16mm? maakt dat nog verschil met inrijden?

Aangezien mijn ketting en tandwielen aan vervanging toe waren, vroeg ik me af of ik, nu ik van 60cc naar 50cc overstap, ook andere tandwielverhouding nodig heb. Iemand suggesties voor snel optrekken en rond de 50/60km/h rijden? Of is deze combinatie niet mogelijk met deze cilinder?
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Gewoon lekker met een 16 mm rijden.
TWV heb ik al eerder aangegeven.

Als je nog sneller wil optrekken en langzamer rijden dan moet je zorgen dat de tandwielverhouding boven de 3 komt te liggen.
bv 39/12 of 41/13
1978 chroom 60 cc
Stevie

Bericht door Stevie »

hey ja, mijn reactie kwam tegelijk met die van jouw, ik had je bericht dus nog niet gelezen. ik ga even kijken of mijn budget een originele cilinder toelaat ;)

foto's volgen
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Gewoon op marktplaats zoeken.
Onder die 1:3 kom je niet zo snel, en een hoop kunnen dat al niet hebben ;)
Stevie

Bericht door Stevie »

ori 2RU besteld :D
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

dan hoop ik dat je daar 70km uit krijgt....d
Stevie

Bericht door Stevie »

Heb gelukkig nog steeds mn verragde 60cc liggen. :)
wiebo
500km gereden
500km gereden

Bericht door wiebo »

stevenoliemans schreef:ori 2RU besteld :D

Niks mis mee als je niet te hard wil gaan. Beter dan slechte imitatie.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Je kan altijd de uitlaatpoort nog iets omhoog vijlen.
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Juist. Een ori 2RU is echt beter dan een imi F5B als die al 50cc te krijgen is. Als je er een 16mm achter wil zetten, dan zou ik de uitlaatpoort een mm of 2-3 omhoog uitvijlen, of laten uitvijlen door iemand die weet wat ie moet doen.

Wat ideaal is, is een oude F5B die versleten of gekrast is, laten boren naar een overmaat op een nieuwe overmaat zuiger. Dan heb je nieuwe ori kwaliteit. Maar die 2RU is ook geen verkeerde keuze.
Kijk eerst even in de FAQ.
Stevie

Bericht door Stevie »

oke, is het dan nu het beste gelijk te gaan rijden met een 16mm carburateur en een omhooggevijlde uitlaatpoort, of beter eerst 1000km inrijden en dan opvoeren?

met welk bedrijf/persoon op dit forum zou dit het beste zijn?
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Waar woon je?
Kijk eerst even in de FAQ.
Stevie

Bericht door Stevie »

de ene helft van mn brommer staat nu in Scheveningen, de andere op dit moment in Zeist(bij Utrecht), dus niet echt in de buurt van Milsbeek. Maar verwacht dat ik hem in elkaar zet in Zeist.. eindje weg van Milsbeek dus!
Plaats reactie