koppelingsprobleem

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

koppelingsprobleem

Bericht door GoM!cky »

Ik heb vandaag willen rijden met mijn pas gerestaureerde FS1, de popsicle purple 73-er.

Hij start goed, maar ik heb geen koppeling...

Wormpje is prima, staat juist, stift is nieuw + origineel, nieuwe koppelingsplaten + tussenplaat, goed in de olie gezet voor gebruik.
Heb de FS1 al wat vooruit en achteruit geduwd maar ik krijg de koppeling maar niet aan de praat... :cry:

Ik moet wel zeggen dat ik bijna geen weerstand voel als ik de hendel inknijp; ik moet het schroefje echt tot het uiterste indraaien.

En ja het kleine kogeltje zit in het blok en het ander groter kogeltje zit in het wormpje zoals het hoort...

Iemand enige tips die ik kan doen alvorens de rechterhelft eraf te monteren?

Grt, Micky
athenayamaha
500km gereden
500km gereden

Bericht door athenayamaha »

Hmm, ben je misschien dat staafje met dat ''hoedje'' vergeten die tegen je drukplaat komt? Heb ik ook wel eens gehad :oops:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Heb je alle ringen bij je korf in de juiste volgorde liggen. Soms willen mensen die ook wel eens vergeten.
Die andere drukstift met platte kant ben ik ook al eens veegeten ja, ik zag het gelukkig nog voordat ik 't blok dicht schroefde
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

athenayamaha schreef:Hmm, ben je misschien dat staafje met dat ''hoedje'' vergeten die tegen je drukplaat komt? Heb ik ook wel eens gehad :oops:

Die zit er 100% zeker in, ook ben ik 100% zeer van de opbouw van de koppeling (alle rondellen zitten op de juiste plaats en bij de montage van de koppeling kwamen de platen mooi gelijk met de rand van het koppelingshuis wat al een goede indicatie is...)

Niet dat het dan 100% zonder fout kan zijn, maar dat is wel al een goed voorteken.

Toch bedankt want ik hoor graag alle mogelijkheden en opties die ik kan doen zonder de rechterkap er terug af te moeten gooien... Het is nu allemaal zo netjes...
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

heb je de lengte van de stift al vergeleken met een andere?
mss dat om de één of andere reden die juist iets korter is
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

Yamaha rd50m schreef:heb je de lengte van de stift al vergeleken met een andere?
mss dat om de één of andere reden die juist iets korter is

Het is een originele nieuwe drukstift, maar ik heb ze nog niet vergeleken met een andere ... zal ik morgen eens checken sè!
Mawich
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door Mawich »

Waarschijnlijk heb je het wormwiel niet goed ingedraaid en draait hij nu onvoldoende naar buiten. Je kunt het wormwiel namelijk op verschillende manieren in de kap draaien. Heb onlangs ook een ander wormwiel gemonteerd en liep ook tegen dat probleem aan. Als je kap demonteerd en je kijkt vervolgens tegen de binnenzijde aan dan het wormwiel met de hevel zodanig in het gat plaatsen dat de hevel verticaal staat (zelfs iets schuin naar rechts). Vervolgens het wormwiel naar links de kap indraaien. Is wat prutswerk dat soms pas na een paar keer lukt. De hevel staat nu nagnoeg horizontaal. Als het goed is draait hij nu genoeg naar buiten.

Als je dit allemaal al goed had gedaan dan wens ik je verder succes met een andere oplossing. :lol:
Plaats reactie