Spanning begrensen Verlichting

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Spanning begrensen Verlichting

Bericht door 1j5 »

Hallo,

Rij met een CDI onst. van Gino maar de verlichting geeft 12V af bij vol gas

Wie weet hoe ik de spanning enig zins kan verminderen

Heb al een voor al 12 v in voor de tellerverl. en voorlamp

Achter zit al 6v 7,5 watt

Wie weet met welke weerstand ik de spanning naar beneden kan krijgen
Laatst gewijzigd door 1j5 op 22 apr 2011, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

je hebt geen hpi maar een cdi ontsteking.
Hier zit een originele 2RU lichtspoel in.
Het laden blijft dus het zelfde.
Als je lampjes door branden dan is meestal je accu stuk of leeg.
Maak je erg veel toeren dan kan de accu het niet bij houden.
In dit geval zal je een regelaar moeten plaatsen.
Gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Klopt ,maar heb er een prima accu in zitten dus hier ligt het niet aan , waar haal je een spanning begrenser vandaan?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

1j5 schreef:Klopt ,maar heb er een prima accu in zitten dus hier ligt het niet aan , waar haal je een spanning begrenser vandaan?


john in hilversum heeft ze
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Je CDI draait nog als een kanon 80 km recht op de pokkel

met aluminium 60cc 16mm en 150 sproei
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Waar sluit je deze op aan ?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Op de USB aansluiting.
Kijk eerst even in de FAQ.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ginofs1 schreef:je hebt geen hpi maar een cdi ontsteking.
Hier zit een originele 2RU lichtspoel in.
Het laden blijft dus het zelfde.
Als je lampjes door branden dan is meestal je accu stuk of leeg.
Maak je erg veel toeren dan kan de accu het niet bij houden.
In dit geval zal je een regelaar moeten plaatsen.
Gr gino


is het niet zo dat een slechte accu juist beter is tegen lampen doorbranden omdat die alle overbodige stroom opslurpt?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Yamaha rd50m schreef:
ginofs1 schreef:je hebt geen hpi maar een cdi ontsteking.
Hier zit een originele 2RU lichtspoel in.
Het laden blijft dus het zelfde.
Als je lampjes door branden dan is meestal je accu stuk of leeg.
Maak je erg veel toeren dan kan de accu het niet bij houden.
In dit geval zal je een regelaar moeten plaatsen.
Gr gino


is het niet zo dat een slechte accu juist beter is tegen lampen doorbranden omdat die alle overbodige stroom opslurpt?



Nee een rotte accu neemt geen stroom meer op.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Er komt een gele en een groene draad uit je ontsteking.
Een gaat naar de accu.
De ander naar je verlichting, op deze draad moet je hem aan sluiten.



NIX help leg het hem even uit
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

op de USB de spannings regelaar aangesloten :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Goedzo knul!


Maar....
Als je hem op de witte van de gelijkrichter aansluit, begrenst ie ook de laadstroom als het licht uitstaat. Nu begrens je alleen de gele en krijgt de regelaar de volle laag als het licht uit staat. Op de witte spaar je ook de accu en je verlichting en je regelaar.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

en de regelaar moet aan het frame gemonteerd worden ,voor de massa
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

En de koeling. Liefst vangt ie ook nog wat wind.
Kijk eerst even in de FAQ.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Elektronica is eigenlijk altijd passief gekoeld :shock:
Puur door koeloppervlak, niet door rijwind (het is wel beter natuurlijk, maar niet nodig) :lol:
Plaats reactie