FS1 G 1978 Chain

Alles over de techniek en sleutelen
TanjaFS1

FS1 G 1978 Chain

Bericht door TanjaFS1 »

Hello,

well I searched my lost chain and didnt found it anymore. Now I looked up the sizes of my sprockets. The front has 11 and the rear sprocket 44 sprongs.

Does anybody know which chain seize I need for her?

And could I tune her by takin other sprongs?

Thx for advices.

T.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Youre tuning is very much based on pulllingforce.
If you put a 13 or 14 sprocket in front you will get more speed.

The dimension of the chain is 420/114
1978 chroom 60 cc
TanjaFS1

Bericht door TanjaFS1 »

Laars schreef:Youre tuning is very much based on pulllingforce.
If you put a 13 or 14 sprocket in front you will get more speed.

The dimension of the chain is 420/114


Super! Thx for ur advises!

P.S.: I really shouldnt hear so loud music while riding...now im rememberin that I heart a horn of a car, good that the chain didnt hurt anybody or anything! :shock: :lol:
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

TanjaFS1 schreef:
Laars schreef:Youre tuning is very much based on pulllingforce.
If you put a 13 or 14 sprocket in front you will get more speed.

The dimension of the chain is 420/114


Super! Thx for ur advises!

P.S.: I really shouldnt hear so loud music while riding...now im rememberin that I heart a horn of a car, good that the chain didnt hurt anybody or anything! :shock: :lol:


You're welcome
1978 chroom 60 cc
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

14 is probably too large, maybe your engine is not powerfull enough to deal with it.
TanjaFS1

Bericht door TanjaFS1 »

wiebo schreef:14 is probably too large, maybe your engine is not powerfull enough to deal with it.


She runs not tooo bad at the moment...so I ask myself if I should buy a 13 or 14 one and a new 11. Than I can test it first with the 14th and if it doesnt work i can put on the 11.

Thank U Wiebo!
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

I think 14 is way to big. Try a 12 teeth sprocket first
TanjaFS1

Bericht door TanjaFS1 »

Tombo schreef:I think 14 is way to big. Try a 12 teeth sprocket first


Hmm maybe I should buy a sprocket set :D Kay...than I will make first little changes. Grazie Tom!

Is 11 and 44 sprockets orignal on the FS1G?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

your cycle is fast enough for a beautyfull girl.
14 teeth is to much you can't climb a hill anymore.
try a 12 or 13.

kiss gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

TanjaFS1 schreef:Is 11 and 44 sprockets orignal on the FS1G?


Yes that's original.

Try a 12 or maybe 13 ,the sprockets are very cheap.

What type cilinder do you have?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

TanjaFS1 schreef:good that the chain didnt hurt anybody or anything! :shock: :lol:


Well, that's probably the reason why he honked. Not to give you a compliment or so.



Marco: Een onbewerkte 257. Met 13mm met 140 sproeier, onbegrenste ori pijp en ik gok niet al te veel compressie, gezien de gebruikte B6 en het feit dat het ding na 2 km toch dik 65 gaat.

Als ik m'n gang kon gaan, zat er iets met meer compressie op, een B8 en een 14 tands voor. En heel misschien een 2mm hogere uitlaatpoort.

Aan de andere kant: Nu is ie ook al erg betrouwbaar en komt ie aardig mee.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik vond Tanja redelijk hard gaan ze ging zeker 65km/h toen ik achter haar reed op een recht stuk.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Weegt ook bijna niets, dat scheelt.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ja we zijn niet allemaal 60kg en 1,70m
Yamaha Sheriff 1981
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

NIX schreef:
TanjaFS1 schreef:good that the chain didnt hurt anybody or anything! :shock: :lol:


Well, that's probably the reason why he honked. Not to give you a compliment or so.



Marco: Een onbewerkte 257. Met 13mm met 140 sproeier, onbegrenste ori pijp en ik gok niet al te veel compressie, gezien de gebruikte B6 en het feit dat het ding na 2 km toch dik 65 gaat.

Als ik m'n gang kon gaan, zat er iets met meer compressie op, een B8 en een 14 tands voor. En heel misschien een 2mm hogere uitlaatpoort.

Aan de andere kant: Nu is ie ook al erg betrouwbaar en komt ie aardig mee.

Maakt die brommer dan niet heel veel toeren nu, met 11/44 en toch 65 km/H?
Plaats reactie