caburator aansluitingen
-
- 50km gereden
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 09 mei 2010, 20:42
- Locatie: Gent
caburator aansluitingen
Weeral hallo, het laatste vraagje, dan is het blok volledig terug in orde: onder je carborator zit een blokje, onderaan in het motorblok eigelijk. Ik weet niet wat dit doet, en met wat ik het rubber slangetje moet verbinden. ik weet wel dat helemaal onder op je carburator het overloopslangetje door het gat in je blok moet, en waar de benzine aangesloten moet worden.
Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen, ik kom er niet uit en vind er niets over.
groetjes Franco
Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen, ik kom er niet uit en vind er niets over.
groetjes Franco
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
das om je carb af te laten en het vlotter niveau te checken
het buisje bovenaan is eerder een ontluchting, geeft lucht boven het niveau.
dit buisje zit origineel naar omhoog, door de bocht naar de luchtfilter. als het goed is heb je daar nog een gaatje zitten
het onderste buisje loopt dus recht naar beneden, naar buiten
trek je het naarbinnen, en hou je het vertikaal omhoog naast de carb, zet je het schroefje open, dan zie je in het buisje tot waar je benzine komt wanneer de vlotter de kraan dichtdoet. dit moet juist op de naad van de vlotterbak komen.
als dit zakt bij gasgeven (tot de helft bv) dan zit je toevoer verstopt
het buisje bovenaan is eerder een ontluchting, geeft lucht boven het niveau.
dit buisje zit origineel naar omhoog, door de bocht naar de luchtfilter. als het goed is heb je daar nog een gaatje zitten
het onderste buisje loopt dus recht naar beneden, naar buiten
trek je het naarbinnen, en hou je het vertikaal omhoog naast de carb, zet je het schroefje open, dan zie je in het buisje tot waar je benzine komt wanneer de vlotter de kraan dichtdoet. dit moet juist op de naad van de vlotterbak komen.
als dit zakt bij gasgeven (tot de helft bv) dan zit je toevoer verstopt

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 50km gereden
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 09 mei 2010, 20:42
- Locatie: Gent
ok bedankt! dus als je het deksel van je blok haalt, zie je rechts boven aan dat blokje een soort nippel naar boven wijzen. Deze moet op je luchtfilter aangesloten worden. Achter op het blokje, zit een slangetje, je kan de nippel waar het slangetje opzit niet zien, dit moet naar de onderkant van je carb? of gewoon naar buiten onderaan je motor?
Sorry als ik het niet helemaal begrepen heb.
Thanks!
Sorry als ik het niet helemaal begrepen heb.
Thanks!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
Franco schreef:ok, dus 1e foto:
-22 gaat door het blok naar niets
-23 gaat naar...?
-8 de benzine
2e foto:
-ik weet niet waar 9 naartoe moet
sorry en bedankt man!
22 gaat idd gewoon buiten blok
23 is het slangtje dat je door die rubber (die van de luchtfilter komt) moet trekken door 1 van de 3 gaten (1 vd gaten waar je benzineslang doorzit die naar 9 loopt)
