Laars schreef:Net het spul van het blok gehaald. Toch wel warmloopsporen zichtbaar. Zuiger en kopje plakken wel (toch iets te veel olie?? 1:40) Voornamelijk sporen bij de extra GT gaatjes in de zuiger!!!!
Weet je zeker dat je de kopmoeren niet te strak aangedraaid heb?
Laars schreef:Net het spul van het blok gehaald. Toch wel warmloopsporen zichtbaar. Zuiger en kopje plakken wel (toch iets te veel olie?? 1:40) Voornamelijk sporen bij de extra GT gaatjes in de zuiger!!!!
Weet je zeker dat je de kopmoeren niet te strak aangedraaid heb?
Als je ze te strak aandraaid, dan wordt de cilinder te hard op het carter gedrukt. Je cilinder zet van nature uit door de warmte die het 2-takt proces genereert. Door het te strak aandraaien, kan hij niet ver genoeg in de hoogte uitzetten. Wat 'ie dan doet is naar binnen uit zetten, helaas voor jou zit daar ook je zuiger
Door het te strak aandraaien vervorm je de cilinder een beetje, dus op die plekken heb je dan warmlopers. De cilinder is dan niet meer rond, maar bij de tapeinden iets naar binnen gedrukt.
Als je nog lomper aandraait, dan heb je een gestript of afgebroken tapeind.
NIX schreef:Door het te strak aandraaien vervorm je de cilinder een beetje, dus op die plekken heb je dan warmlopers. De cilinder is dan niet meer rond, maar bij de tapeinden iets naar binnen gedrukt.
Als je nog lomper aandraait, dan heb je een gestript of afgebroken tapeind.
Ok, duidelijk
Ik zet onderdaad de moeren heel vast. Bijna tegen het afbreken van het tappeind aan LTD rules.
Zal in het vervolg minder vastzetten
NIX schreef:Door het te strak aandraaien vervorm je de cilinder een beetje, dus op die plekken heb je dan warmlopers. De cilinder is dan niet meer rond, maar bij de tapeinden iets naar binnen gedrukt.
Als je nog lomper aandraait, dan heb je een gestript of afgebroken tapeind.
Ok, duidelijk Ik zet onderdaad de moeren heel vast. Bijna tegen het afbreken van het tappeind aan LTD rules. Zal in het vervolg minder vastzetten