The Big small question topic, partnumber 7

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

oke :baas:

Haha sjoerd :P

Ik wil zeker niet degene zijn waarvan de FS1 het opeens niet meer doet he :P Dus gewoon lekker reservebougie, nieuwe olie, alle kabels olieen en afstellen, ... :)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Camiel schreef:
NIX schreef:De electroden afstand is af te stellen. Moet tussen de 0,6 en 0,7 staan. En je kunt kiezen welke warmtegraad je gebruikt. Heet brand lekke makkelijk schoon, maar kan gaan pingelen bij snelle hoog gecomprimeerde motortjes, koud stop je juist daarin, maar kan vet slaan als je alleen langzaam rijdt (he Tom?).


oke thnx :) Mijne is niet echt hard opgefokt, gewoon 16mm, fs1 cilinder en slome schijf, dus de 7 zal dan wel voldoen :)


Een FS1 cilinder heeft ongeveer de meest snelle timing qua poort. Die moet een B8 hebben.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Twowheeler schreef:jep,
en stop die champion als reserve bij je, van die weet je zeker dat hij werkt.

is iedereen nu oppeens massaal aan z'n brommer aan het sleutelen voor limburg? :P


Nee, ik heb de mijne aangeduwd, 3x gasgegeven en hem weer in de schuur gezet. Ik gooi de tank zaterdagochtend wel vol.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

NIX schreef:
Twowheeler schreef:jep,
en stop die champion als reserve bij je, van die weet je zeker dat hij werkt.

is iedereen nu oppeens massaal aan z'n brommer aan het sleutelen voor limburg? :P


Nee, ik heb de mijne aangeduwd, 3x gasgegeven en hem weer in de schuur gezet. Ik gooi de tank zaterdagochtend wel vol.


ik rij rondjes zoals ik altijd doe.
alleen even olie checken aangezien dat ding altijd een klein beetje drupjes maakt.
voor de rest is hij eigenlijk altijd in orde ;)

edit:
en even m'n camera checken
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

NIX schreef:
Camiel schreef:
NIX schreef:De electroden afstand is af te stellen. Moet tussen de 0,6 en 0,7 staan. En je kunt kiezen welke warmtegraad je gebruikt. Heet brand lekke makkelijk schoon, maar kan gaan pingelen bij snelle hoog gecomprimeerde motortjes, koud stop je juist daarin, maar kan vet slaan als je alleen langzaam rijdt (he Tom?).


oke thnx :) Mijne is niet echt hard opgefokt, gewoon 16mm, fs1 cilinder en slome schijf, dus de 7 zal dan wel voldoen :)


Een FS1 cilinder heeft ongeveer de meest snelle timing qua poort. Die moet een B8 hebben.


Okee thnx :) Dan neem ik ze gewoon beide :)

En voor een 60cc f5b, 16mm, aangepaste schijf of membraan, wat heb je daar voor nodig? Want dat komt om mn ander projectje :)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ook een B8. B7 is eigenlijk alleen voor langzame cilinders en 10mm. B6 voor hetzelfde maar dan ook nog met begrenste uitlaat.

B9 is zelden nodig en als ie nodig is, praat je over een motor die op straat niet echt rijdbaar is.

Ofwel: je moet bijna altijd een B8 hebben.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

B9 slaat snel vet als je te langzaam rijd.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Twowheeler schreef:alleen even olie checken aangezien dat ding altijd een klein beetje drupjes maakt.


Blijft dat ding nou olie lekken?
Yamaha Sheriff 1981
Arnoute

Bericht door Arnoute »

NIX schreef:Ook een B8. B7 is eigenlijk alleen voor langzame cilinders en 10mm. B6 voor hetzelfde maar dan ook nog met begrenste uitlaat.

B9 is zelden nodig en als ie nodig is, praat je over een motor die op straat niet echt rijdbaar is.

Ofwel: je moet bijna altijd een B8 hebben.

ik rij eigenlijk al heel lang met een B7...
kan dat problemen geven?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

marco schreef:
Twowheeler schreef:alleen even olie checken aangezien dat ding altijd een klein beetje drupjes maakt.


Blijft dat ding nou olie lekken?


heel klein beetje, dus er hangt een druppel aan zeg maar.
maar vind het wel best, voor die lagers moet hij toch open.
ik heb trouwens nog een keerringenset liggen! :D.
dus dan moet ik alleen een nieuwe schakelas en stift keering te kopen.
tenminste, als alle lagers nieuw worden. kan ook kiezen voor alleen kruk-as lagers
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Weet je niet waar die lekt?
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

@ Arnoute

NIX schreef:De electroden afstand is af te stellen. Moet tussen de 0,6 en 0,7 staan. En je kunt kiezen welke warmtegraad je gebruikt. Heet brand lekke makkelijk schoon, maar kan gaan pingelen bij snelle hoog gecomprimeerde motortjes, koud stop je juist daarin, maar kan vet slaan als je alleen langzaam rijdt (he Tom?).
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

marco schreef:Weet je niet waar die lekt?


nee, maar ik heb het ook nog niet opgezocht :P .
misschien na m'n tentamens even kijken ;)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Arnoute schreef:
NIX schreef:Ook een B8. B7 is eigenlijk alleen voor langzame cilinders en 10mm. B6 voor hetzelfde maar dan ook nog met begrenste uitlaat.

B9 is zelden nodig en als ie nodig is, praat je over een motor die op straat niet echt rijdbaar is.

Ofwel: je moet bijna altijd een B8 hebben.

ik rij eigenlijk al heel lang met een B7...
kan dat problemen geven?


Blijkbaar niet.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

NIX schreef:
Arnoute schreef:
NIX schreef:Ook een B8. B7 is eigenlijk alleen voor langzame cilinders en 10mm. B6 voor hetzelfde maar dan ook nog met begrenste uitlaat.

B9 is zelden nodig en als ie nodig is, praat je over een motor die op straat niet echt rijdbaar is.

Ofwel: je moet bijna altijd een B8 hebben.

ik rij eigenlijk al heel lang met een B7...
kan dat problemen geven?


Blijkbaar niet.


je koppeling kan er spontaan van uit elkaar vallen :mrgreen:
Gesloten