AJH Zuiger monteren

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
MarcoFs1
50km gereden
50km gereden
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 sep 2009, 22:44
Locatie: Bussum

Bericht door MarcoFs1 »

Heb nog een extra koppakking liggen, die er even tussendoen en testen?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Heb je er wel een 60cc kop op?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
MarcoFs1
50km gereden
50km gereden
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 sep 2009, 22:44
Locatie: Bussum

Bericht door MarcoFs1 »

Jep, 60cc kop, cillinder is alleen gehoont zegmaar en nieuwe zuiger bij geleverd.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Je woont in Bussum. Laat Gino er een maatkopje voor maken. Die zit voor jou om de hoek.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

MarcoFs1 schreef:cillinder is alleen gehoont zegmaar en nieuwe zuiger bij geleverd.


Kun je een nikasil cilinder honen dan?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
MarcoFs1
50km gereden
50km gereden
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 sep 2009, 22:44
Locatie: Bussum

Bericht door MarcoFs1 »

Ja heel licht gehoont, en daarna gepoetst, gepolijst ofzo.
Als het aan de kop ligt kan ik wel even naar Gino toe ja.
Gebruikersavatar
MarcoFs1
50km gereden
50km gereden
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 sep 2009, 22:44
Locatie: Bussum

Bericht door MarcoFs1 »

lag toch aan de kop, heb een extra pakking ertussen gedaan, nu is het snelle tikken weg, maar nu hoor je het alleen nog als je heel ligt gas geeft...
tim007
50km gereden
50km gereden
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 dec 2008, 23:03

Bericht door tim007 »

Doe er maar gewoon een normale zuiger in , ben je van alle ellende af .

Met die gaten in de zuiger is bij Yamaha fs1 alleen maar vragen om problemen.

Let wel dat zo n zuiger[met poorten] heel anders reageerd op warmte ect.

Hij is nou eenmaal zwakker door dat, en een imi cilinder is minder goed afgewerkt ook.

Dus tikken/groeven/warmlopen/zuigerveren die breken door scherpe randen ect ect.

Ik zou zeker alle randen bij de poorten even afronden, dat ze iig niet scherp meer zijn. :wink:
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

Hoop voor je dat je cilinder het lang volhoud als je heb licht heb gehoond, zuiger steekt altijd een beetje uit, bij een AJH cilinder je heft niet speciaal een 60cc kop te hebben heb altijd met een normale kop gereden,

waar je op moet letten is dat je koppakking is nooid gelijk, en kan stukje uitsteken naar waar de zuiger komt, zorg dat hij overal precies gelijk ligt.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Even over die gaten, die zijn het probleem niet. Ze hebben op een FS1 geen functie, dus beter loopt hij er niet van, maar ook niet slechter. Als er al een probleem met deze zuiger is, dan is het gewoon omdat het een slechte zuiger is. En ik weet niet of dit een flutmerk is of niet. Wel is het maar 1 veer, dus minder warmte afvoer dan met 2 veren. Dat hoeft in een Alu geen probleem te zijn.

Zorg wel dat hij zijn kop niet stoot, daar wordt ie niet beter van.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

ik denk dat je een koppakking gebruikt heb met een boring van 40 mm.
een ajh mag je nooit honen.
in een ajh mag geen gewone zuiger, en zeker geen standaard veertje.
bij een ajh is de zuiger speling van groot belang.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

een normale zuiger gaat niet werken, die zijn volgens mij lager dan die Asso zuigers. Tenminste, ik heb het eens geprobeerd maar de deckheight (hoogte tussen top zuiger en cilinderbovenkant) was iets van 1,5 tot 2mm, dus hij bouwt dan heel weinig compressie op
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

een AJH of athena wordt geleverd met een asso zuiger met één veer en de twee spoelpoortjes, de zuiger heeft een bolle kop en komt iets uit de cylinder, je moet de cylinderkop daarom iets aanpassen zodat ze elkaar niet kunnen raken, uiteraard moet de diameter van de koppakking juist zijn.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

En daar pik je het nagelschaartje van je vriendin even voor.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
realobsession
250km gereden
250km gereden
Berichten: 292
Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
Locatie: culemborg

Bericht door realobsession »

kijk ook eens even of je het kopje niet te vast heb gedraaid.
check ook even zonder je kopje erop of je poorten helemaal open staan als de zuiger op zijn diepste punt staat.
bij mij weten (en ik heb 6 van die cilinders) zijn er cilinders bij van ajh die niet helemaal open gaan op het diepste punt.
doe dan gewoon twee voetpakkingen eronder en snij of knip de spoelpoorten gelijk met de cilinder .
dit omdat vaak een imitatie voetpakking iets te kleine poorten heeft zelfs de paking die er bij zit klopt niet helemaal.
ook de pakking onder het kopje goed bekijken vaak moet er een half milimetertje af omdat de pakking net iets te klein is.
ikzelf doe dit altijd met een dremel met een slijpertje erop maar knippen kan ook natuurlijk.
en zorg (van gino geleerd) dat je tapeinden altijd het juiste aandraai moment hebben. dit omdat je drijfstang uitzet(langer wordt dus met veel toeren)
dat kan jouw tikken veroorzaken met veel gas geven.

mvg
Plaats reactie