AJH Zuiger monteren
-
- 50km gereden
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 21 dec 2008, 23:03
Doe er maar gewoon een normale zuiger in , ben je van alle ellende af .
Met die gaten in de zuiger is bij Yamaha fs1 alleen maar vragen om problemen.
Let wel dat zo n zuiger[met poorten] heel anders reageerd op warmte ect.
Hij is nou eenmaal zwakker door dat, en een imi cilinder is minder goed afgewerkt ook.
Dus tikken/groeven/warmlopen/zuigerveren die breken door scherpe randen ect ect.
Ik zou zeker alle randen bij de poorten even afronden, dat ze iig niet scherp meer zijn.
Met die gaten in de zuiger is bij Yamaha fs1 alleen maar vragen om problemen.
Let wel dat zo n zuiger[met poorten] heel anders reageerd op warmte ect.
Hij is nou eenmaal zwakker door dat, en een imi cilinder is minder goed afgewerkt ook.
Dus tikken/groeven/warmlopen/zuigerveren die breken door scherpe randen ect ect.
Ik zou zeker alle randen bij de poorten even afronden, dat ze iig niet scherp meer zijn.

- Higherking
- 500km gereden
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
- Locatie: Beverwijk
Hoop voor je dat je cilinder het lang volhoud als je heb licht heb gehoond, zuiger steekt altijd een beetje uit, bij een AJH cilinder je heft niet speciaal een 60cc kop te hebben heb altijd met een normale kop gereden,
waar je op moet letten is dat je koppakking is nooid gelijk, en kan stukje uitsteken naar waar de zuiger komt, zorg dat hij overal precies gelijk ligt.
waar je op moet letten is dat je koppakking is nooid gelijk, en kan stukje uitsteken naar waar de zuiger komt, zorg dat hij overal precies gelijk ligt.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Even over die gaten, die zijn het probleem niet. Ze hebben op een FS1 geen functie, dus beter loopt hij er niet van, maar ook niet slechter. Als er al een probleem met deze zuiger is, dan is het gewoon omdat het een slechte zuiger is. En ik weet niet of dit een flutmerk is of niet. Wel is het maar 1 veer, dus minder warmte afvoer dan met 2 veren. Dat hoeft in een Alu geen probleem te zijn.
Zorg wel dat hij zijn kop niet stoot, daar wordt ie niet beter van.
Zorg wel dat hij zijn kop niet stoot, daar wordt ie niet beter van.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
ik denk dat je een koppakking gebruikt heb met een boring van 40 mm.
een ajh mag je nooit honen.
in een ajh mag geen gewone zuiger, en zeker geen standaard veertje.
bij een ajh is de zuiger speling van groot belang.
gr gino
een ajh mag je nooit honen.
in een ajh mag geen gewone zuiger, en zeker geen standaard veertje.
bij een ajh is de zuiger speling van groot belang.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
- realobsession
- 250km gereden
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
- Locatie: culemborg
kijk ook eens even of je het kopje niet te vast heb gedraaid.
check ook even zonder je kopje erop of je poorten helemaal open staan als de zuiger op zijn diepste punt staat.
bij mij weten (en ik heb 6 van die cilinders) zijn er cilinders bij van ajh die niet helemaal open gaan op het diepste punt.
doe dan gewoon twee voetpakkingen eronder en snij of knip de spoelpoorten gelijk met de cilinder .
dit omdat vaak een imitatie voetpakking iets te kleine poorten heeft zelfs de paking die er bij zit klopt niet helemaal.
ook de pakking onder het kopje goed bekijken vaak moet er een half milimetertje af omdat de pakking net iets te klein is.
ikzelf doe dit altijd met een dremel met een slijpertje erop maar knippen kan ook natuurlijk.
en zorg (van gino geleerd) dat je tapeinden altijd het juiste aandraai moment hebben. dit omdat je drijfstang uitzet(langer wordt dus met veel toeren)
dat kan jouw tikken veroorzaken met veel gas geven.
mvg
check ook even zonder je kopje erop of je poorten helemaal open staan als de zuiger op zijn diepste punt staat.
bij mij weten (en ik heb 6 van die cilinders) zijn er cilinders bij van ajh die niet helemaal open gaan op het diepste punt.
doe dan gewoon twee voetpakkingen eronder en snij of knip de spoelpoorten gelijk met de cilinder .
dit omdat vaak een imitatie voetpakking iets te kleine poorten heeft zelfs de paking die er bij zit klopt niet helemaal.
ook de pakking onder het kopje goed bekijken vaak moet er een half milimetertje af omdat de pakking net iets te klein is.
ikzelf doe dit altijd met een dremel met een slijpertje erop maar knippen kan ook natuurlijk.
en zorg (van gino geleerd) dat je tapeinden altijd het juiste aandraai moment hebben. dit omdat je drijfstang uitzet(langer wordt dus met veel toeren)
dat kan jouw tikken veroorzaken met veel gas geven.
mvg