Nu ik bij een crossmotor zaak werk en aangezien mijn Werk gever het enorm aan het proberen is om het tegen te gaan zoals:
De kop uit draaien voor meer volume, een grotere squise band(of hoe je het ook zegt!?).
Maar het wilt gewoon niet lukken, Jullie enig idee??
Pingelen Crossmotoren
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
ja dat weet ik.
daar zijn berekeningen voor.

daar zijn berekeningen voor.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Tombo schreef:Een fabrieksaf crossmotor hoort niet te pingelen lijkt me? Of je moet benzine met octaangetal 80 gebruiken ofzo, of de ontsteking extreem vroeg zetten
Dus wel, Ze hebben druk van 1:11 wanneer de KIPS (Kawasaki Intergrated Power Valve System) gesloten is en 1:9,5 wanneer geopend.
Mijn werk gever werkt samen met VHS om dit probleem op te lossen, maar verder over het algemeen met alle merken lopen ze allemaal wel te pingelen van 65cc t/m 450cc.
Ontsteking staat op de standaard af stelling.
Maar vooral met de VHS koppen hebben ze er meer last van.
Volgens mij gebruikt hij supreme van esso kwa benzine, zelf heb ik altijd met V-power gereden en daar had ik weinig problemen mee.
Hij zet de squish op 0,75 voor de 65cc de rest weet ik zo even niet meer.
Ik wil hiermee gewoon vragen wat het allemaal kan zijn dus alle suggesties zijn welkom!!
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Triforce schreef:Tombo schreef:Een fabrieksaf crossmotor hoort niet te pingelen lijkt me? Of je moet benzine met octaangetal 80 gebruiken ofzo, of de ontsteking extreem vroeg zetten
Dus wel, Ze hebben druk van 1:11 wanneer de KIPS (Kawasaki Intergrated Power Valve System) gesloten is en 1:9,5 wanneer geopend.
Mijn werk gever werkt samen met VHS om dit probleem op te lossen, maar verder over het algemeen met alle merken lopen ze allemaal wel te pingelen van 65cc t/m 450cc.
Maar vooral met de VHS koppen hebben ze er meer last van.
Volgens mij gebruikt hij supreme van esso kwa benzine, zelf heb ik altijd met V-power gereden en daar had ik weinig problemen mee.
Praat je over een 2 of 4 takt.
Een 4t gaat extreem pingelen als hij te schraal staat
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Triforce schreef:Vooral 2 Takt, maar sommige 4 Takten doen het ook, maar dan vooral de 450cc versie
4t rijker zetten.
2t berekenen, ik ben al veel krapper gegaan dan ze als max aangeven.
ging niet pingelen maar het kopje kreeg scheuren
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
ginofs1 schreef:Triforce schreef:Vooral 2 Takt, maar sommige 4 Takten doen het ook, maar dan vooral de 450cc versie
4t rijker zetten.
2t berekenen, ik ben al veel krapper gegaan dan ze als max aangeven.
ging niet pingelen maar het kopje kreeg scheuren
Aah oke, Ik zal morgen nog even met hem overleggen met hoe of wat.
Voor de VHS kopjes die hebben een losse verbrandingskamer, de orginele kopjes hebben dat natuurlijk weer niet, ik zal morgen even wat foto's nemen van wat kopjes en cilinders als het kan.
Maar kan het ook echt puur aan de benzine liggen of niet??