wel vet trouwens
Wist je dat topic 10
-
Twowheeler
- 7500km gereden

- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
mpro09
- 10000km gereden

- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
Niels
- Site Admin

- Berichten: 11151
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
-
Twowheeler
- 7500km gereden

- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
mpro09
- 10000km gereden

- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
Niels
- Site Admin

- Berichten: 11151
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Naja, het bedrijf waar ik werk maakt meetinstrumenten voor de industrie.
Die dingen komen nog wel eens terug voor reparatie oid. en daarna moeten ze altijd gekalibreerd worden (om zeker te zijn dat ze weer nauwkeurig meten).
Bij onze fabriek in de regio van Basel (CH) staat één van de meest nauwkeurige flow (hoeveelheid vloeistof door een leiding) kalibratie-installatie ter wereld:
Wat je eigenlijk doet bij zo'n kalibratie is de meter die je van je klant krijgt inbouwen in een systeem waar bijvoorbeeld een nog nauwkeurigere (minimaal factor 2) meter in zit en dan pomp je door allebei dezelfde hoeveelheid.
Het verschil tussen wat die 2 meten is dan de nauwkeurigheid van de meter van de klant.
Wat ook kan is alleen door die ene meter van de klant en dan het water opvangen en het gewicht ervan bepalen (gravimetrisch heet dat).
Maar wat ik nu doe is een installatie bouwen voor dat eerste principe en dan tot een diameter van 100mm (hier nog niet helemaal af):
De constructie wordt nu gemaakt en ik ben sinds vandaag bezig met de besturing
Die dingen komen nog wel eens terug voor reparatie oid. en daarna moeten ze altijd gekalibreerd worden (om zeker te zijn dat ze weer nauwkeurig meten).
Bij onze fabriek in de regio van Basel (CH) staat één van de meest nauwkeurige flow (hoeveelheid vloeistof door een leiding) kalibratie-installatie ter wereld:
Wat je eigenlijk doet bij zo'n kalibratie is de meter die je van je klant krijgt inbouwen in een systeem waar bijvoorbeeld een nog nauwkeurigere (minimaal factor 2) meter in zit en dan pomp je door allebei dezelfde hoeveelheid.
Het verschil tussen wat die 2 meten is dan de nauwkeurigheid van de meter van de klant.
Wat ook kan is alleen door die ene meter van de klant en dan het water opvangen en het gewicht ervan bepalen (gravimetrisch heet dat).
Maar wat ik nu doe is een installatie bouwen voor dat eerste principe en dan tot een diameter van 100mm (hier nog niet helemaal af):
De constructie wordt nu gemaakt en ik ben sinds vandaag bezig met de besturing
- Jeti
- 17500km gereden

- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Wist je dat 200 km gereden om een pakkingset voor de carburateur van mijn bus op te halen.
Wist je dat om zeker te zijn dat ik hem alvast heb en niet op de post hoef te wachten.
Wist je dat die winkel gespecialiseerd is in carburateurs.
Wist je dat ze voor 350 euro ook een aangepaste nieuwe hadden, als workaround. Welba ofzo? Italiaans merk, gemaakt in Spanje.
Wist je dat goed om te weten.
Wist je dat om zeker te zijn dat ik hem alvast heb en niet op de post hoef te wachten.
Wist je dat die winkel gespecialiseerd is in carburateurs.
Wist je dat ze voor 350 euro ook een aangepaste nieuwe hadden, als workaround. Welba ofzo? Italiaans merk, gemaakt in Spanje.
Wist je dat goed om te weten.
-
Niels
- Site Admin

- Berichten: 11151
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Tombo schreef:@Niels, heb je al fatsoenlijke 2D tekeningen gemaakt?
BTW als je nog zo'n projectje heb, laat ff wetenmss kunnen we bussiness doen
Jaja, de 2 mappen met constructietekeningen liggen inmiddels al bij de constructeur
Was een hoop werk
Misschien niet geheel correct bemeten (maarja wat verwacht je van een E'er die WTB werk doet
Ik houd het wel een beetje in de gaten met projecten... doen jullie ook "skid" bouw?
-
mpro09
- 10000km gereden

- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
Niels
- Site Admin

- Berichten: 11151
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Tombo schreef:"skid"? wat is dat
We doen van alles, ook complete turn-key projecten
Een skid is een proces in een frame zegmaar.
Aan de ene kant de ingangen met grondstoffen en aan de andere kant het (deel-)eindproduct, alles wordt binnen dat ding geregeld:
(bijv. een chloor injectie skid voor een zwembad)