Hoe mengen?
Hoe mengen?
Heb vandaag voor't eerst getankt:
5 liter Euro 95 in de tank, daarna met het stage 6 flesje er voor 5 liter benzine de juiste hoeveelheid olie ingedaan (1/40).
Zelfmengende semi-synthetische olie van de Action! (API TC / JASO FC)
Toen de tank wat heen en weer geschud, er kwam wat benzine uit, dus iets rustiger gerammeld daarna.
Is dit zo o.k.? Of had ik anders moeten mengen?
5 liter Euro 95 in de tank, daarna met het stage 6 flesje er voor 5 liter benzine de juiste hoeveelheid olie ingedaan (1/40).
Zelfmengende semi-synthetische olie van de Action! (API TC / JASO FC)
Toen de tank wat heen en weer geschud, er kwam wat benzine uit, dus iets rustiger gerammeld daarna.
Is dit zo o.k.? Of had ik anders moeten mengen?
-
- 5000km gereden
je kan ook al een flink deel olie erin schudden (moet je wel even schatten hoeveel liter erbij gaat passen) en dan volgooien. Meestal doe ik dan vantevoren iets te weinig en schud ik voldoende olie bij tot het perfect is
Door de olie er vanteovren al in te doen mengt de stroming van de benzine al de olie
Ik heb me ook al eens flink verschud dat er veels te veel olie in zat
maar dat waren maar 2 keer 

Door de olie er vanteovren al in te doen mengt de stroming van de benzine al de olie

Ik heb me ook al eens flink verschud dat er veels te veel olie in zat

-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
-
- 7500km gereden