welke cilinder gebruiken?
-
- 50km gereden
welke cilinder gebruiken?
Hallo allemaal, ik heb een vraagje ivm met de cilinder.
Mijn oude f5b cilinder is aan vernieuwing toe, vanwege een warmloper. Op internet zie ik goedkope setjes staan voor 70 euro.
Ik wilde vragen of deze een beetje betrouwbaar zijn, of is het echt niet aan te raden?
Weten jullie ook of de aluminium cilinder en zuiger van nicasil Huigen de prijs waard zijn (190 euro) en daar zit geen kop bij.
En passen deze gewoon zonder problemen of zijn er aanpassingen nodig?
Alvast bedankt allemaal, groeten Franco
Mijn oude f5b cilinder is aan vernieuwing toe, vanwege een warmloper. Op internet zie ik goedkope setjes staan voor 70 euro.
Ik wilde vragen of deze een beetje betrouwbaar zijn, of is het echt niet aan te raden?
Weten jullie ook of de aluminium cilinder en zuiger van nicasil Huigen de prijs waard zijn (190 euro) en daar zit geen kop bij.
- Tombo
- 17500km gereden
Aanpssingen zijn niet nodig. Als je een imitatiecilinder zoekt, zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan. Ze komen allemaal uit dezelfde (Chinese) fabriek rollen. www.schaafbromfietsen.nl heeft ze volgens mij het goedkoopst.
Zo'n aluminium cilinder is aardig prijzig, maar lopen uit de doos het hardst, en zijn het meest slijtvast (vanwege de nicasil wand).
Zo'n aluminium cilinder is aardig prijzig, maar lopen uit de doos het hardst, en zijn het meest slijtvast (vanwege de nicasil wand).
-
- 5000km gereden
Re: welke cilinder gebruiken?
Franco schreef:Hallo allemaal, ik heb een vraagje ivm met de cilinder.
Zijn de beschadigen erg, anders kan je je oude cilinder laten opboren naar een overmaat.

-
- 1500km gereden
alles wat niet origineel, zeta, athena, ajhuige (eurocylindro) is, is doorgaans troep.........met parmakit heb ik geen ervaring
je kunt je oude F5B ook laten opboren met een nieuwe zuiger erbij, dan is het weer als nieuw
zeta cylinders koop je bij fs1parts, onder de 100 euro ben je klaar...........athena is mooi spul, maar kwetsbaar en erg duur
athena, zeta, origineel fs1 cylinders zijn snelle hoogtoerige cylinders.................voor rustig rijden is een ori F5B en aanverwante cylinders het beste
je kunt je oude F5B ook laten opboren met een nieuwe zuiger erbij, dan is het weer als nieuw
zeta cylinders koop je bij fs1parts, onder de 100 euro ben je klaar...........athena is mooi spul, maar kwetsbaar en erg duur
athena, zeta, origineel fs1 cylinders zijn snelle hoogtoerige cylinders.................voor rustig rijden is een ori F5B en aanverwante cylinders het beste
-
- 50km gereden
nee, gewoon 2 krassen die je wel voelt als je er met je nagel overgaat.
Het is wel een originele cilinder ja, met 'tatoo' nr 018. Ik dacht eerst dat ik voor de prijs van het opboren en honen net zo goed iets nieuws kon kopen.
Dus is het beste, volgens jullie is om gewoon op te laten boren en een overmaat zuiger erin. Moet het dan een originele zuiger zijn?
Bedankt voor de snelle reacties!
Franco
Het is wel een originele cilinder ja, met 'tatoo' nr 018. Ik dacht eerst dat ik voor de prijs van het opboren en honen net zo goed iets nieuws kon kopen.
Dus is het beste, volgens jullie is om gewoon op te laten boren en een overmaat zuiger erin. Moet het dan een originele zuiger zijn?
Franco
-
- 5000km gereden
Franco schreef:nee, gewoon 2 krassen die je wel voelt als je er met je nagel overgaat.
Franco
een goed merk is prox zuigers, wel zien dat als je hem laat opboren je het bij een goeie laat doen.
Maar alles tesamen zal het normaal niet duurder zijn dan een nieuwe, en die F5B zijn echt hele goeie cilinders!

-
- 50km gereden
-
- 5000km gereden
Franco schreef:ok, bedankt voor de informatie. Ik zie dat je ook in Gent woont, bestel jij je onderdelen online (welke site), of weet je een goeie winkel in de buurt?
Ik laat hem opboren, mijn twijfels zijn van de baan.
Franco
Ik bestel alles online, ofwel bij fs1 almere, of wel bij jmpb of wel bij fs1parts.
In gent is er niet echt iets, voor lampjes en dergelijke kan je wel altijd naar een yamahadealer.
Btw ik woon niet echt in gent, maar meer aan de buitenkant.