Verschil werking contacsloten?

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Verschil werking contacsloten?

Bericht door Tombo »

Ik heb een vraagje over de verschillende contactsloten die in omloop zijn. Ik heb een splinternieuwe (imitatie) draadboom liggen (volgens mij type 1J5, maar weet 't niet zeker).
Nu wil ik dat binnenkort aansluiten, maar dan eigenlijk zonder de boel te verknippen. Bij mijn contactslot zijn alle draden verknipt, en de sleutel kan ik er uit trekken als hij op contact slaat (ook niet echt handig :P), dus ik zoek een nieuw contactslot.
Als ik wat plaatjes vergelijk bij de diverse webshops, zie ik dat de draadjes in de stekkerblokjes net andere kleurtjes hebben als de draadjes in de stekkers van mijn draadboom. Maakt het verder uit welk contactslot ik koop? Almere heeft (b.v.) 3 imitatie contactsloten te koop, is dat allemaal plug & play zodat alles ook meteen werkt? Of moet ik dan weer alels gaan verknippen.
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

staat er een art nummer op als die begint met 1u1

daar zit aan de voorkant dus een wit vierkantblok op en platte

je hebt voor de modellen met tellers boven maar 2 soorten contact

ook met vierkant en een platte behalver 2ru die 2 vierkanten en zijn ook gekleurt

allees is gewoon pluk and play alleen even een kabel voor de achterlichten of kopen anders zelf maken
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ok. Van de 2RU was ik al achter, die hebben inderdaad groene en gele blokjes.
De boom die ik heb staat geen nummer op, aan de voorkant zit inderdaad een 4-kante stekker met 4 aansluitingen, en een platte stekker met 3 aansluitingen. En verder nog 4 losse draadjes; 2 met een platte opschuifaansluiting (donkergroen, en volgens mij grijs of anders soort van paars :P), en een lichtblauwe (mannetje) en een bruin/witte (vrouwtje)
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

is de meeste voorkomende en makkelijkste
model 1j5 en 2f2 dus bijpssendslot rest wist van zelf
wat je ook nog moet maken een massa kabeltje voor in de koplamp met 2 draden voor de koplamp en de zwarte van tellerlamp komen daarin dacht ik
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Re: Verschil werking contacsloten?

Bericht door Jeti »

Tombo schreef:en de sleutel kan ik er uit trekken als hij op contact slaat (ook niet echt handig :P)

dat kan bij mijn fs1 ook, heb ik ontdekt..
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Re: Verschil werking contacsloten?

Bericht door marco »

Jeti schreef:
Tombo schreef:en de sleutel kan ik er uit trekken als hij op contact slaat (ook niet echt handig :P)

dat kan bij mijn fs1 ook, heb ik ontdekt..

Dat kon bij mijn eerste bedrijfsauto ook de sleutels vielen af en toe ook wel eens uit het contact vandaan. :lol:
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie