zou kunnen dat de remschoen niet helemaal voor 100% de trommel raakt, doordat de straal iets afwijkt
kwestie van inslijten, dan gaat ie beter remmen, kabels geven doorgaans geen problemen
Probleem met voorrem
-
- 1000km gereden
denk dat de remtrommel welis in gesleten
hebben ze allemaal
als je de voering er anders in zet dan hoe het zat kan zin dat die niet de hele trommelpakt
je kan aan de rondingen een schuinekant vijlen
paar keer remmen rijdent als je de voering dan weer bekijkt als er aan de uiteinden donkere plekken zitten
dan word de voering alleen daar geraakt dus dat ook vijlen dit kan je herhalen tot dat je merkt dat die goed remt
hebben ze allemaal
als je de voering er anders in zet dan hoe het zat kan zin dat die niet de hele trommelpakt
paar keer remmen rijdent als je de voering dan weer bekijkt als er aan de uiteinden donkere plekken zitten
dan word de voering alleen daar geraakt dus dat ook vijlen dit kan je herhalen tot dat je merkt dat die goed remt
FS1SE schreef:denk dat de remtrommel welis in gesleten
hebben ze allemaal
Dit is zeker iets wat ik ga proberen, Bedankt voor je advies.
Bedankt.
Frank
koppel schreef:zou kunnen dat de remschoen niet helemaal voor 100% de trommel raakt, doordat de straal iets afwijkt
kwestie van inslijten, dan gaat ie beter remmen, kabels geven doorgaans geen problemen
Ik kan ook afwachten of het inslijt, maar blijf het vreemd vinden als je de remhandel inknijpt en de remhevel indegaten houd zie je duidelijk dat de hevel vast staat en de handel nog een cm doorgaat (elastisch).
Dus ik ga van de week toch eens een nieuwe set kabels (ori) plaatsen.
Bedankt voor het meedenken.
Frank
frank van Riet schreef:koppel schreef:zou kunnen dat de remschoen niet helemaal voor 100% de trommel raakt, doordat de straal iets afwijkt
Ik kan ook afwachten of het inslijt, maar blijf het vreemd vinden als je de remhandel inknijpt en de remhevel indegaten houd zie je duidelijk dat de hevel vast staat en de handel nog een cm doorgaat (elastisch).
Dus ik ga van de week toch eens een nieuwe set kabels (ori) plaatsen.
Bedankt voor het meedenken.
Frank
Ik kan geen kabel bedenken die 2cm mee rekt, of je buitenkabel moet van kaugom zijn.
denk dat je toch het moet gaan zoeken in de remtrommel zelf.