Algemene vragen en antwoorden over de FS1
			
		
		
			
				
								Tombo 							 
						17500km gereden 			
		Berichten:  18370Lid geworden op:  12 jun 2006, 08:52Locatie:  Achterhoek 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Tombo  28 feb 2011, 20:59 
			
			
			
			
			Camiel schreef: Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??
Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst 
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Arnoute  
									
						
		
						
						
		 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Arnoute  28 feb 2011, 21:03 
			
			
			
			
			marco schreef: Jep.
Die keerring is alleen voor membraam blokken.
bedankt! 
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								Triforce 							 
						2500km gereden 			
		Berichten:  4927Lid geworden op:  05 dec 2007, 19:50Locatie:  Zwolle 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Triforce  28 feb 2011, 23:25 
			
			
			
			
			Tombo schreef: Camiel schreef: Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??
Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst 
Vindt ik dus ook!
En is vaak ook nog zuiniger ook
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Camiel 							 
						5000km gereden 			
		Berichten:  5485Lid geworden op:  06 jul 2009, 17:44 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Camiel  28 feb 2011, 23:39 
			
			
			
			
			Triforce schreef: Tombo schreef: Camiel schreef: Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??
Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst 
Vindt ik dus ook!
En is vaak ook nog zuiniger ook
haha oke:) Dan ga ik gewoon 2f2 blok membraanblok laten 
 Lijkt me wel leuk om verschil eens te voelen 
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Twowheeler 							 
						7500km gereden 			
		Berichten:  7718Lid geworden op:  29 mar 2009, 13:36Locatie:  vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Twowheeler  28 feb 2011, 23:44 
			
			
			
			
			Membraan is voor pannekoeken die geen schijf kunnen aanpassen 
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								Triforce 							 
						2500km gereden 			
		Berichten:  4927Lid geworden op:  05 dec 2007, 19:50Locatie:  Zwolle 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Triforce  28 feb 2011, 23:46 
			
			
			
			
			Twowheeler schreef: Membraan is voor pannekoeken die geen schijf kunnen aanpassen 
Haha,
Schijf is wel leuk, maar daar heb je pas echt profijt van als je meer dan 9000 toeren blijft draaien.
Zelf heb ik ook liever membraam, maar schijf is ook wel leuk op zijn tijd.
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Twowheeler 							 
						7500km gereden 			
		Berichten:  7718Lid geworden op:  29 mar 2009, 13:36Locatie:  vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Twowheeler  28 feb 2011, 23:49 
			
			
			
			
			Membraan is stukken makkelijker door zijn variabiliteit 
Maar met een schijf kan je het karrakter meer sturen en beïnvloeden zou je kunnen zeggen
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								Tombo 							 
						17500km gereden 			
		Berichten:  18370Lid geworden op:  12 jun 2006, 08:52Locatie:  Achterhoek 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Tombo  01 mar 2011, 08:56 
			
			
			
			
			Klopt, maar 99% van de FS1's heeft daar geen baat bij, een standaard of snelle schijf voldoet vaak prima. Wil je er echt merkbaar profijt bij hebben t.o.v. een membraan, dan moet je al gauw aan een pure racer gaan denken. 
Maarja, als je op dat niveau zit, kan je net zo goed een goed V-Force membraan o.i.d. passend maken, dat is dan  uiteindelijk nog beter 
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								nieknatuurlijk 							 
						2500km gereden 			
		Berichten:  3144Lid geworden op:  02 mei 2009, 18:35Locatie:  aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door nieknatuurlijk  01 mar 2011, 10:12 
			
			
			
			
			ik vind schijf meer fs1 dan membraan  
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Niels 							 
						Site Admin 			
		Berichten:  11151Lid geworden op:  11 jun 2006, 22:13Locatie:  Den Haag 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Niels  01 mar 2011, 10:22 
			
			
			
			
			Eigenlijk wel apart, want er zijn uiteindelijk meer modellen met membraan dan met schijf gemaakt 
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Twowheeler 							 
						7500km gereden 			
		Berichten:  7718Lid geworden op:  29 mar 2009, 13:36Locatie:  vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Twowheeler  01 mar 2011, 11:15 
			
			
			
			
			Ik ben het met Niek eens, en nee dat is niet omdat mijne een schijf heeft.
			
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								NIX 							 
						10000km gereden 			
		Berichten:  10840Lid geworden op:  25 nov 2009, 15:46Locatie:  Milsbeek 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door NIX  01 mar 2011, 11:36 
			
			
			
			
			Een membraam heeft altijd een beetje weerstand dat een schijf niet heeft. Wel moet je een schijf aanpassen op de uitlaattiming van de gebruikte cilinder. Gebruik je een te snelle schijf, dan wordt ie wat onzuiniger door het heen en weer blazen in de carb, gebruik je een te langzame schijf, dan knijp ie het vermogen. Bij hoge toeren zijn onze FS1 membramen ook nog een beetje aan de kleine kant. Het voordeel van het membraam is dus dat je geen rekening hoeft te houden met de timing, het nadeel is het beetje extra weerstand, ook al zullen de meesten niet in staat zijn hun schijf zodanig te timen dat ze voordeel hebben met hun schijf. Mijn beschrijving voor het aanpassen van een langzame schijf voor een F5B is wel een poging in die richting.
			
			
									
									Kijk eerst even in de FAQ.
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								Tombo 							 
						17500km gereden 			
		Berichten:  18370Lid geworden op:  12 jun 2006, 08:52Locatie:  Achterhoek 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Tombo  01 mar 2011, 11:59 
			
			
			
			
			Idd, als je over weerstand gaat spreken, kan je ook zeggen dat een schijf vermogen kost. Je moet immers iets aandrijven 
 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								NIX 							 
						10000km gereden 			
		Berichten:  10840Lid geworden op:  25 nov 2009, 15:46Locatie:  Milsbeek 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door NIX  01 mar 2011, 12:15 
			
			
			
			
			Dat is massa. Membraam moet open geduwd worden en is dus op de gasstroom zelf van invloed. Het blijft zelfs niet als gevolg van massa openstaan.
			
			
									
									Kijk eerst even in de FAQ.
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Twowheeler 							 
						7500km gereden 			
		Berichten:  7718Lid geworden op:  29 mar 2009, 13:36Locatie:  vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens 
		
						
						
						 
													
						
									
						Bericht 
					 
								door Twowheeler  01 mar 2011, 12:27 
			
			
			
			
			En de extra massa die met een schijf versnelt moet worden is verwaarloosbaar als je het tegen de totale draaiende massa zet.