ik zat net ff wat dingen op te ruimen, dus ook de oude cilinder van me fs1, ik dacht laat ik eens ff meten hoeveel mm deze nou is ik dacht dat het 50cc was...
was het dus een 60cc
dat was dus ook de reden dat die kop niet goed paste..!
echt crappy dat die kapot is, de zuiger is in ieder geval niet meer te redden, maar als ik die 60cc nou laat honen? kan dat?
heey ik heb een vraagej mijn oude cilinder was rond de 43 mm en die is kapotgegaan nu zit er een 50cc op en hij rijdt stukken beter en harder hiervoor was hij soms niet vooruit te branden in zijn 4 mijn eerste was dus een 60cc? f5b stond er op en nu fs1 cilinder is de nieuwe van jmpb. meestal is het toch andersom?trouwens 1 ding is niet zo slim om te doen een stuk van je demper afhalen en dan daarmee rijden dan trekt hij voor geen meter dit had de vorige eigenaaar gedaaan en ik kocht nieuwe immi uitlaat en hij gind als de bliksem (in zijn 1,2,3)
normaal,met een gewoone uitlaat,heeft de demper niet zo veel nut bij de trekkracht denk ik hoor!en dat die 50cc beter loopt als de 60cc,licht ms aan je tandwielverhouding?zou da kunne?
Een 60cc is per definitie niet sneller. Dat is totaal afhankelijk van de poorttiming in de cilinder (als de rest van de setup "er omheen" hetzelfde blijft)
okey het zou aaan de tandwielverhouding kunnen liggen 14-44
punkemon: normaal,met een gewoone uitlaat,heeft de demper niet zo veel nut bij de trekkracht denk ik hoor!
okey ik heb wat anders ervaard met mijn uitlaat er zat eerst een kleine(bewerkte) denper in en hij trok voor mijn gevoel best lekker, maar die uitlaat gin een beetje roesten dus ik had een nieuwe immi uitlaat gekocht met een hele demper erin en nu rijdt hij als de ......
en de oude uitlaat zat niet dichtgekoold ofzo en was ook 32 mm bocht
ik zal he eens sproberen wanneer het weer eens wat lekkerder weer is want ik mis dat wel hoor wat ik een maand geldeden nog lekker s' avonds buiten rondrijden laag zonnetje redelijk warm en dan de wind door je kleren ik zal dan gelijk verslag doen
Tombo schreef:Een 60cc is per definitie niet sneller. Dat is totaal afhankelijk van de poorttiming in de cilinder (als de rest van de setup "er omheen" hetzelfde blijft)
Je bedoelt hopelijk toch: "niet per definitie sneller" ipv "per definitie niet" ,want dat zou betekenen dat een 50cc altijd sneller is!
Tombo schreef:Een 60cc is per definitie niet sneller. Dat is totaal afhankelijk van de poorttiming in de cilinder (als de rest van de setup "er omheen" hetzelfde blijft)
Je bedoelt hopelijk toch: "niet per definitie sneller" ipv "per definitie niet" ,want dat zou betekenen dat een 50cc altijd sneller is!