condensatorprobleem
-
- 50km gereden
condensatorprobleem
Ik zit al even met het probleem dat mijn condensators kapot gaan.(Zowel imitatie als originele, het duurt nog geen 5min)
Ik heb al een compleet andere ontsteking geplaatst waar ik van zeker was dat ze goed is met hetzelfde resultaat.
Er zit ondertussen ook al een nieuwe bobijn op, ook zonder succes.
Het enige wat denk ik nog rest is een probleem in de kabelboom.
Wat is de oorzaak van het overlijden van een condensator? (ik denk overspanning waardoor hij te warm wordt)
alvast bedankt
Ik heb al een compleet andere ontsteking geplaatst waar ik van zeker was dat ze goed is met hetzelfde resultaat.
Er zit ondertussen ook al een nieuwe bobijn op, ook zonder succes.
Het enige wat denk ik nog rest is een probleem in de kabelboom.
Wat is de oorzaak van het overlijden van een condensator? (ik denk overspanning waardoor hij te warm wordt)
alvast bedankt
- Triforce
- 2500km gereden
-
- 50km gereden
Triforce schreef:Ontstekings spoel die niet helemaal lekker is
Draad breukje in de kabelboom
Contact slot niet lekker meer
Diode die niet goed meer is (zit bij een 2ru erop)
Bobine zou eventueel niet goed kunnen zijn
Bougie dop
Om even een klein lijstje te maken.
ontstekingsspoel kan het niet zijn want ik heb al een compleet andere ontsteking gestoken.
De bobijn is ook vernieuwd zonder succes.
Kan een slechte bougiedop of kapotte diode de oorzaak van het overlijden van een condensator zijn?
contactslot of breuk in de kabelboom zou wel kunnen. Ik zal de ontsteking eens rechtsreeks aansluiten, dan kan ik dat al uitsluiten.
-
- 50km gereden
- NIX
- 10000km gereden
Diode heeft er niets mee te maken, tenminste als je dat zwarte blokje bedoelt op de accuhouder.
Er zit wel een diode verborgen in de kabelboom, waarom die erin zit is mij niet duidelijk, ik verwijder ze altijd. Moet je wat tape eraf halen, hij zit in de zwarte draad tussen het stekkerblok naar de ontsteking en de uitgang naar de bobine.
Er zit wel een diode verborgen in de kabelboom, waarom die erin zit is mij niet duidelijk, ik verwijder ze altijd. Moet je wat tape eraf halen, hij zit in de zwarte draad tussen het stekkerblok naar de ontsteking en de uitgang naar de bobine.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
NIX schreef:Er zit wel een diode verborgen in de kabelboom, waarom die erin zit is mij niet duidelijk, ik verwijder ze altijd. Moet je wat tape eraf halen, hij zit in de zwarte draad tussen het stekkerblok naar de ontsteking en de uitgang naar de bobine.
Die zit er bij mij ook nog tussen heeft dat geen nut dan?
Yamaha Sheriff 1981
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 2500km gereden