Mijn fs1 2ru stottert vooral met het optrekken

Alles over de techniek en sleutelen
Remon

Mijn fs1 2ru stottert vooral met het optrekken

Bericht door Remon »

Hallo!

Ik ben Remon, en ben net begonnen met deze forum!
Maar ik heb een probleem met mijn fs1 2ru..
Sinds kort heb ik een nieuwe cilinder op mijn fs1 gezet omdat mijn fs1 een warmloper heeft gehad.
De cilinder is voor de rest helemaal prima! stationair loopt hij super mooi!
Maar als ik in de eerste en de tweede versnelling rij, begint er iets heel erg te stotteren,
en zodra ik de benzinekraan even dicht draai, begint hij ineens heel hart te trekken!
En dan begint de fs1 ook heel mooi te lopen, maar vooral op het begin, als die laag in de toeren is, rijd hij heel erg beroerd.

heeft iemand een idee hoe dit kan??

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Wat voor cilinder zit erop? Wat voor cilinder zat erop? Wat voor bougie zit erin? Wat voor carb zit erop? Wat voor uitlaat zit erop? Wat voor kopje zit erop?

Het klinkt als een te grote sproeier, maar voor we je een warmloper bezorgen graag even een goed beeld geven waar we het over hebben.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Welkom op het forum.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

marco schreef:Welkom op het forum.


idd Welkom :cheers:
Remon

Bericht door Remon »

er zit nu een 60 cc cilinder op mijn fs1, eerst had ik ook een 60 cc cilinder, maar dat was een goedkope cilinder.
Nu heb ik een dure 60 cc cilinder er op zitten. En er zit een 16 mm cabarateur op. en een sproeier 190.
Maar wat ik niet begrijp is, toen ik een warmloper kreeg, liep hij gewoon weer goed toen ik hem af liet koelen.
Maar elke week begon hij eigenlijk steeds minder hard te lopen, want eerst liep hij 75 km/h, en op het eind 60 km/h.
en Toen begon hij dus ook heel erg te stotteren, maar ik dacht dat het aan de cilinder lag omdat die ooit een warmloper had gehad..
Maar Nu ik een nieuwe cilinder er op heb laten zetten, is het probleem niet veranderd eigenlijk.
En heb ook verschillende sproeiers geprobeerd, maar met deze sproeier liep hij nog wel het beste..
Maar inderdaad! ik zat ook al aan de sproeier te denken!
Maar ik zal nog even kijken wat voor merk cilinder dit nou is wat er nu op zit.

alvast bedankt :wink:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Uitlaat die dicht gekoolt zit?

Is het een alu cilinder?
Yamaha Sheriff 1981
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Camiel schreef:
marco schreef:Welkom op het forum.


idd Welkom :cheers:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Je moet even zeggen wat er op je cilinder staat, want nu weten we nog steeds niet genoeg. Mogelijk is er meer dan 1 ding aan de hand.

Meng je zelf of gebruik je een mengpomp?
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

er staat iets op je cilinder F5B of FS1.
190 is aan de grote kant.
je moet eerst met meer gegevens komen.
wat voor uitlaat zit er op.
maak anders een foto van je uitlaat als je het type niet weet.
gr gino en welkom op het forum
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

pee67 schreef:
Camiel schreef:
marco schreef:Welkom op het forum.


idd Welkom :cheers:
Arnoute

Bericht door Arnoute »

the_destroyers schreef:
pee67 schreef:
Camiel schreef:
marco schreef:Welkom op het forum.


idd Welkom :cheers:

en ik denk ook je uitlaat ;)
Remon

Bericht door Remon »

Dankjewel!
Ik begin nu net met deze forum! maar moet het nog wel een beetje uitzoeken hoe het in elkaar zit, en hoe je een foto op je profiel zet, maar dat komt wel:D
Maar het is wel leuk om reacties te horen van mensen die verstand hebben van fs1's!

Maar over mijn fs1,
- op mijn cilinder staat: motor import A.J.H (60 cc)
- er zit een imitatie uitlaat snel, uit één geheel op (goedkope uitlaat)
- tank met het oliepompje, maar ben van plan om bij de pomp mensmering te tanken
- de bougie: BR8HS

Maar gisteren ben ik bezig geweest met mijn fs1, en heb de contactpunten opnieuw afgesteld, want die zaten bijna op elkaar kwam ik achter!
Dus hij loopt nu in ieder geval al een stuk beter, trekt ook veel sneller op, alleen als ik de benzine kraan weer even dicht doe onder het rijden, begint hij nog een stuk mooier te lopen! En dat begrijp ik niet hoe dat kan..
Arnoute

Bericht door Arnoute »

Remon schreef:Dankjewel!
Ik begin nu net met deze forum! maar moet het nog wel een beetje uitzoeken hoe het in elkaar zit, en hoe je een foto op je profiel zet, maar dat komt wel:D
Maar het is wel leuk om reacties te horen van mensen die verstand hebben van fs1's!

Maar over mijn fs1,
- op mijn cilinder staat: motor import A.J.H (60 cc)
- er zit een imitatie uitlaat snel, uit één geheel op (goedkope uitlaat)
- tank met het oliepompje, maar ben van plan om bij de pomp mensmering te tanken
- de bougie: BR8HS

Maar gisteren ben ik bezig geweest met mijn fs1, en heb de contactpunten opnieuw afgesteld, want die zaten bijna op elkaar kwam ik achter!
Dus hij loopt nu in ieder geval al een stuk beter, trekt ook veel sneller op, alleen als ik de benzine kraan weer even dicht doe onder het rijden, begint hij nog een stuk mooier te lopen! En dat begrijp ik niet hoe dat kan..

als hij minder benzine krijgt en hij loopt mooier, dan denk ik dat mss je vlotter in je carb kapot zal zijn, dat hij niet meer afsluit en benzine blijft geven, mss dat even controleren?
welke kleur heeft je bougie?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Omdat de carb leegraakt met de kraan dicht, wordt het mengsel armer tot er geen benzine meer in zit. Het mengsel dat de carb nu maakt is te rijk. Het is heel even van de juiste verhouding met de kraan dicht, dan rijdt ie dus even wat harder, tot het te arm is en je brommer afslaat. Zo'n alu AJH loopt meestal het best met een sproeier van 150-170. Koop alleen de originele, de imi's zijn veel te groot en niet wat cijfer aangeeft.

Koop maar vast een gewone B8HS, want die BR8HS gaat denk ik niet lang mee.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Die ajh's zijn echt nice
Plaats reactie