Cil fs1 en f3, verschil?

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
zwalper
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:10
Locatie: België, Oudenaarde

Cil fs1 en f3, verschil?

Bericht door zwalper »

Hallo,

Bij het demonteren van mijn blokje heb ik vastgesteld da er op de cilinder F3 staat. Nu bij het vergelijken met een andere fs1 stelde ik vast dat op zijn cilinder FS1 staat.

Wat is het verschil hiervan?

Is het ook mogelijk da ik met een 50cc cilinder zit en een 60cc kop? Zoja kan dit een probleem geven? (koppakking van een 60cc past perfect.)


grtz
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Kun je nameten of het een 50cc of 60cc kop is 50cc is 40mm 60cc is 43mm.

Yamasam op het forum heeft ook zn F3 cilnder.
Een fs1 cilinder is een snelle cilinder.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
zwalper
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:10
Locatie: België, Oudenaarde

Bericht door zwalper »

43mm heb ik zonet gemeten, dus wel degelijk een 60cc kop

De cilinder ziet er echter een 50cc uit. (of denk ik dit verkeerd?)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

zwalper schreef:De cilinder ziet er echter een 50cc uit. (of denk ik dit verkeerd?)


Niet denken maar meten.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

marco schreef:
zwalper schreef:De cilinder ziet er echter een 50cc uit. (of denk ik dit verkeerd?)


Niet denken maar meten.


Meten = weten
weten = kennis
kennis = macht
Mwuhaha.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Je moet wel weten wat je meet.

En van gokken komt brokken.
Yamaha Sheriff 1981
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

presteerd die cillinder nou een beetje?
bij Sam zag hij er best potent uit
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

marco schreef:Je moet wel weten wat je meet.

En van gokken komt brokken.

En als het regent in Mei is April voorbij...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

zwalper schreef:43mm heb ik zonet gemeten, dus wel degelijk een 60cc kop

De cilinder ziet er echter een 50cc uit. (of denk ik dit verkeerd?)

43mm=60cc op een FS1 blok.
Gebruikersavatar
zwalper
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:10
Locatie: België, Oudenaarde

Bericht door zwalper »

Hallo,

Heb zonet gehoord dat de cilinder aan vernieuwing toe is. Dus heb ik maar via schaafbromfietsen een 60cc besteld. (cil+zuiger+kop)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Zijn er speciale dingen waarop ik moet letten bij het afstellen of monteren?

Alvast bedankt
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

zwalper schreef:Hallo,

Heb zonet gehoord dat de cilinder aan vernieuwing toe is. Dus heb ik maar via schaafbromfietsen een 60cc besteld. (cil+zuiger+kop)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Zijn er speciale dingen waarop ik moet letten bij het afstellen of monteren?

Alvast bedankt


steek de segmenten effe in de cilinder zonder piston, zodat je kan zien of de koppen niet raken, zou een 0.2mm moeten tussenzitten.

doe voor de montage wat tweetaktolie in de cilinder

steek bij het plaatsen van de clipjes een vod in je blok! (als het wegspringt, springt het zeker in je blok!)

let op de pijl op de piston, die wijst naar de uitlaat

snij voor het momnteren de voetpakking mooi gelijk met de poorten op de blok,

span kruislings op (9Nm)

geef de eerste paar honderd km's niet meer dan halve gas en vermijd lange ritten of passagiers


da was't zowa denk ;)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Als het een originele yamaha cilinder is kun je die beter laten opboren ipv een imi setje te kopen.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
zwalper
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:10
Locatie: België, Oudenaarde

Bericht door zwalper »

Hebben de imi cilinder een slechte reputatie?

Zijn er problemen bij gebruik hiervan?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Sommige zijn heel slecht afgewerkt.
Yamaha Sheriff 1981
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Die f3 is hartstikke bijzonder :shock:
beter laat je die honen, inrijden, kopje op maat van Gino en je hebt jaren rijplezier
Plaats reactie