rise and shine schreef:benzine slang gehaald, boubine aangesloten en een rondje gereden... op de fs1 dus.. shit wat is dat ding gevaarlijk
ik rijd hem binnenkort naar Velp, Max werkt tegenwoordig in het oude Aldi pand, daar mag ik een hoekje van gebruiken om hem op te knappen, daarna gaat de gele CB er naar toe, caferacer transformatie geven...
rise and shine schreef:benzine slang gehaald, boubine aangesloten en een rondje gereden... op de fs1 dus.. shit wat is dat ding gevaarlijk
ik rijd hem binnenkort naar Velp, Max werkt tegenwoordig in het oude Aldi pand, daar mag ik een hoekje van gebruiken om hem op te knappen, daarna gaat de gele CB er naar toe, caferacer transformatie geven...
Dat steeds van cilinder wisselen is ook niet goed moet je steeds weer alles opnieuw afstellen.
Ik rij idd nog steeds met homoet, doet het wel heerlijk op een aangepaste F5B.
Die 1z cilinder die ik heb heeft totaal niks onderin totdat hij in zijn toeren komt vanaf dan komt alle kracht eruit, en dat vondt ik nogal niks dus maar snel weer veranderd naar een andere cilinder, en ik blijf met deze door rijden totdat ik mijn 50cc f5b weer klaar heb en dan gaat de homoet weer aan de muur en de slome ori pijp eronder met 10mm carb en lage drukkop met slome schijf.
@Daryl als je f5b gewend bent valt een z1 wel een beetje tegen onderin.
Maar als die op toeren komt dan gaat die er van door.
Gewoon goed op toeren houden en max doortrekken.
Jongens, een Z1 en een FS1 zijn gewoon toerenmakers met een smalle powerband. Heb ik pas 100.000 uitgelegd. Tom heeft het volgens mij over zijn 60cc Z1, die moet je eigenlijk niet met een 50cc vergelijken. Ook al geldt voor 60cc FS1, Z1 en Athena ook dat ze pas echt vermogen afgeven boven de 7000tpm. Ze hebben alleen net een klein beetje meer power onderin door hun boring, waardoor langzaam rijden en het gat tussen 3 en 4 iets minder een probleem zijn, maar het blijven gewoon cilinders met een hoge uitlaatpoort en dus wilde timing.
Tja, een Homoet op een F5B? Het zou weining moeten schelen, omdat het echte expansie-effect ook pas bij veel toeren werkt. Vaak waar een F5B niet aan toe komt. Maar het zal wel.
Nee, ik had een 50cc Z1 (zat op de FS1 van Falko). Wel vers gehoond met een goed passende zuiger. Dat ding had onderin bijna net zoveel koppel als mijn 60cc FS1 (wel alles met Homoet)
Hij rijdt nu met een vers gehoonde 257 cilinder (ook met Homoet), dat ding rijdt wel echt als een tractor, maar loopt ook maar 65 km/h (met geluk 70). Ik was iig aangenaam verrast van het koppel onderin bij die Z1.
Nu bedenk ik me trouwens, ik weet niet meer zeker of het een 50cc of 60cc was (die Z1). Ik dacht 50cc
Mogelijk dat het volume van een homoet erg gunstig werkt op een lage toeren cilinder, maar het is een expansie pijp en het expansie effect gaat niet bereikt worden bij lage toeren. Apart.