Kelk
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
daarom ieder merk , brom- motorfietsen produceerd met gesloten luchtfilter
Mss dan eens jullie technische 'kennis' misschien eens delen met die ingenieurs , ze zijn waarschijnlijk volgens jullie al decennia verkeerd bezig
En ja , er bestaan deftige kelken , maar daar zit dan weer een filter rond/tussen en die je dan nog eens veelvuldig moet reinigen en weer voorzien van luchtfilterolie
Maar met degene die hierboven vertoond wordt , is mss mooi van uitzicht , maar wel een serieuze stofwreter
Mss dan eens jullie technische 'kennis' misschien eens delen met die ingenieurs , ze zijn waarschijnlijk volgens jullie al decennia verkeerd bezig

En ja , er bestaan deftige kelken , maar daar zit dan weer een filter rond/tussen en die je dan nog eens veelvuldig moet reinigen en weer voorzien van luchtfilterolie
Maar met degene die hierboven vertoond wordt , is mss mooi van uitzicht , maar wel een serieuze stofwreter

-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
kelken zijn mooi, maar alleen nuttig als je weet hoe ze werken en je echt aan de top van het mogelijke vermogen bezig bent.
dat zo'n filter sneller vies wordt is vrij simpel te verklaren:
de doorlaat van zo'n kelk is namelijk veel kleiner dan de doorlaat van een "normale" inlaat.
daardoor zal de luchtsnelheid die erin moet veel groter zijn.
omdat je dat niet teveel wil en mag hinderen kan je daar nooit een goed filter op monteren.
bij een normale inlaat kan dat wel omdat de oppervlakte daar groter is en de snelheid dus lager (fs1 is een mooi voorbeeld)
dat zo'n filter sneller vies wordt is vrij simpel te verklaren:
de doorlaat van zo'n kelk is namelijk veel kleiner dan de doorlaat van een "normale" inlaat.
daardoor zal de luchtsnelheid die erin moet veel groter zijn.
omdat je dat niet teveel wil en mag hinderen kan je daar nooit een goed filter op monteren.
bij een normale inlaat kan dat wel omdat de oppervlakte daar groter is en de snelheid dus lager (fs1 is een mooi voorbeeld)
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
molderez tom schreef:daarom ieder merk , brom- motorfietsen produceerd met gesloten luchtfilter
Mss dan eens jullie technische 'kennis' misschien eens delen met die ingenieurs , ze zijn waarschijnlijk volgens jullie al decennia verkeerd bezig![]()
En ja , er bestaan deftige kelken , maar daar zit dan weer een filter rond/tussen en die je dan nog eens veelvuldig moet reinigen en weer voorzien van luchtfilterolie
Maar met degene die hierboven vertoond wordt , is mss mooi van uitzicht , maar wel een serieuze stofvreter
Als je dat gaasfilter weglaat is het zelfs een konijnen- en kleine kinderenvreter.
En ze staan cool. Who cares of het goed loopt of slecht is voor je machine?
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens