Alles geprobeerd, stotterd bij hogere toeren??
- Bob
- 1500km gereden
- Contacteer:
Alles geprobeerd, stotterd bij hogere toeren??
He beste forum mensen,
Ik heb al een paar weken problemen met mijn fs1 dat hij niet lkkr soepel loopt..
Stationair loopt hij heerlijk, maar zodra ik langer hogere toeren wil draaien in de vrij blijft hij haperen.
Hij rijd zo wel redelijk maar het duurt vrij lang eer hij op de snelheid is wat hij hoort te hebben per versnelling?
Ik heb zo ver ik kan bedenken alles al eens vervangen:
Sproeiers
Carburateurs
Membranen
Bougies
bobines
pakkingen
cilinders
koppen
eigenlijk zoon beetje alles wat ik maar kan vervangen.
Er zit een GI op dus daar zal het probleem niet liggen denk ik dan zo.
Ook nog geprobeerd als het aan de imi hoge pijp lag, maar dat was ook niet het probleem helaas.
Wie kan me helpen om dit raadsel op te lossen.
(blokje is net gereviseerd, lagers, keerringen, pakkingen, alles wat hoort)
Alvast bedankt
Grts Bob
Ik heb al een paar weken problemen met mijn fs1 dat hij niet lkkr soepel loopt..
Stationair loopt hij heerlijk, maar zodra ik langer hogere toeren wil draaien in de vrij blijft hij haperen.
Hij rijd zo wel redelijk maar het duurt vrij lang eer hij op de snelheid is wat hij hoort te hebben per versnelling?
Ik heb zo ver ik kan bedenken alles al eens vervangen:
Sproeiers
Carburateurs
Membranen
Bougies
bobines
pakkingen
cilinders
koppen
eigenlijk zoon beetje alles wat ik maar kan vervangen.
Er zit een GI op dus daar zal het probleem niet liggen denk ik dan zo.
Ook nog geprobeerd als het aan de imi hoge pijp lag, maar dat was ook niet het probleem helaas.
Wie kan me helpen om dit raadsel op te lossen.
(blokje is net gereviseerd, lagers, keerringen, pakkingen, alles wat hoort)
Alvast bedankt
Grts Bob
- NIX
- 10000km gereden
Gooi er eens een puntenontsteking op. Gewoon om te kijken. Of een andere pijp. Niet tegelijk. Soms moet je onlogische dingen doen als alle logische al gedaan zijn en niets opleveren. Stotteren bij hoge toeren is vaak een te kleine sproeier, maar een FS1 zal eerder warmlopen dan stotteren. Of is je bougie juist pikzwart? Zet een keer een stroboscoop op je vliegwiel als de GI erop zit. Gewoon om te zien wat er gebeurt.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Bob
- 1500km gereden
- Contacteer:
ik heb volgens mij precies het zelfde probleem!
ik heb een normale onsteking, heb spoel en condensator vervangen. bougie is ook nieuw. carb is goed naar mijn idee.
Dit hielp niet.
Eergisteren heb ik mijn benzinekraantje uit elkaar gehaald.
hierin vond ik een rotte pakking, die aan flarden er in hing. hierdoor hing waarschijnlijk af en toe een stukje kapotte pakking voor het gat naar de carb. mijn probleem was/is namelijk ook niet constant, hij leek af en toe perfect te rijden.
ik heb helaas weinig tijd gehad om te (test)rijden.
maar de eerste rit leek een groot verschil te maken, alleen de puntjes nog wat beter stellen. maar verder lijkt het erg goed te gaan zo!
dit leek mij een logische verklaring, ook voor jou, want je zou kunnen bedenken dat de benzinekraan te weinig benzine doorlaat. en als die stationair loopt dus voldoende benzine krijgt maar met wat meer toeren als je na het starten je carb zowat leegtrekt hij niet genoeg benzine aan kan zuigen!
Misschien ook goed om te proberen.
btw, ik rijd op een fs1 2RU uit 86.
Robin
ik heb een normale onsteking, heb spoel en condensator vervangen. bougie is ook nieuw. carb is goed naar mijn idee.
Dit hielp niet.
Eergisteren heb ik mijn benzinekraantje uit elkaar gehaald.
hierin vond ik een rotte pakking, die aan flarden er in hing. hierdoor hing waarschijnlijk af en toe een stukje kapotte pakking voor het gat naar de carb. mijn probleem was/is namelijk ook niet constant, hij leek af en toe perfect te rijden.
ik heb helaas weinig tijd gehad om te (test)rijden.
maar de eerste rit leek een groot verschil te maken, alleen de puntjes nog wat beter stellen. maar verder lijkt het erg goed te gaan zo!
dit leek mij een logische verklaring, ook voor jou, want je zou kunnen bedenken dat de benzinekraan te weinig benzine doorlaat. en als die stationair loopt dus voldoende benzine krijgt maar met wat meer toeren als je na het starten je carb zowat leegtrekt hij niet genoeg benzine aan kan zuigen!
Misschien ook goed om te proberen.
btw, ik rijd op een fs1 2RU uit 86.
Robin
- NIX
- 10000km gereden
Carb is goed naar jouw idee. Aannemen dat iets goed is helpt niet, haal de carb open en check de sproeier, de vlotterbak en de gaatjes in de sproeierbuis, draai de luchtschroef eruit, spuit alles door met remreiniger, prik alles door met een rafel van een oude rem- of gaskabel, zorg dat je weet wat je gechecked hebt voor je zegt dat iets goed is. Of wees duidelijk, hier, we kunnen niet zien wat je wel of niet gedaan hebt. Hoe duur was de condensator en heb je gecheckt of de punten erg hard vonken?
Kijk eerst even in de FAQ.
carb heb ik vaak uit elkaar gehad en schoongemaakt.
wel veel problemen mee gehad (omdat de vorige eigenaar de binnenkant van mn tank had gespoten!) deze lak liet langzaam los. hier door kwam er vuil tussen mn vlotternaald en sloot die niet af. sproeiers waren nooit verstopt. ik weet alleen niet wat je bedoelt met de luchtschroef!
de vonk is goed, met en zonder bougiedop. de condensator was 5 euro ofzo. maar maakte helemaal geen verschil met de oude, dus dat zal niet het probleem zijn.
Maar bedankt voor de tips! ik zal eerst mn contactpuntjes perfect stellen en dan even kijken hoe die rijd.
Daarna zal ik mn carb weer uit elkaar halen en dit alles herhalen voor de zekerheid!
Bedankt!
wel veel problemen mee gehad (omdat de vorige eigenaar de binnenkant van mn tank had gespoten!) deze lak liet langzaam los. hier door kwam er vuil tussen mn vlotternaald en sloot die niet af. sproeiers waren nooit verstopt. ik weet alleen niet wat je bedoelt met de luchtschroef!
de vonk is goed, met en zonder bougiedop. de condensator was 5 euro ofzo. maar maakte helemaal geen verschil met de oude, dus dat zal niet het probleem zijn.
Maar bedankt voor de tips! ik zal eerst mn contactpuntjes perfect stellen en dan even kijken hoe die rijd.
Daarna zal ik mn carb weer uit elkaar halen en dit alles herhalen voor de zekerheid!
Bedankt!
-
- 5000km gereden
-
- 1000km gereden
Wel, ik heb met mijn gele RD eigelijk net hetzelfde probleem.
Hij trekt zeer goed op maar niet echt "soepel",
Wat ik al heb gedaan: - Blok opengehaald en krukas helemaal laten nakijken
- Compleet andere ontsteking + originele bobijn
- Grotere sproeiers & kleinere sproeiers
- Andere carburator
- Cilinderkop met minder compressie (maakte niet meer toeren dan met de andere kop..
)
- Uitlaatpoort vloeiender gemaakt ( Nu trekt hij iets beter maar het probleem is er nog)
- Andere uitlaten
- Motorblokbouten staan vast genoeg
- Verschillende bougies..
- Ander membraan
Nu onlangs zag ik dat de aanzuigrubber tussen carbu en filter nogal vochtig was dus ging ik ervan uit dat het aan het membraam lag, ik heb het membraan van de blauwe erin gezet (omdat ik 100% zeker was dat dit wél goed afsloot) en toen ik een testritje ging doen trok hij zeer soepel toen ik vertrok maar na een tijdje was het weer zoals vroeger..
Zou het kunnen dat om de één of de andere reden mijn blok telkens het membraan verneukt?
Hij trekt zeer goed op maar niet echt "soepel",
Wat ik al heb gedaan: - Blok opengehaald en krukas helemaal laten nakijken
- Compleet andere ontsteking + originele bobijn
- Grotere sproeiers & kleinere sproeiers
- Andere carburator
- Cilinderkop met minder compressie (maakte niet meer toeren dan met de andere kop..

- Uitlaatpoort vloeiender gemaakt ( Nu trekt hij iets beter maar het probleem is er nog)
- Andere uitlaten
- Motorblokbouten staan vast genoeg
- Verschillende bougies..
- Ander membraan
Nu onlangs zag ik dat de aanzuigrubber tussen carbu en filter nogal vochtig was dus ging ik ervan uit dat het aan het membraam lag, ik heb het membraan van de blauwe erin gezet (omdat ik 100% zeker was dat dit wél goed afsloot) en toen ik een testritje ging doen trok hij zeer soepel toen ik vertrok maar na een tijdje was het weer zoals vroeger..

Zou het kunnen dat om de één of de andere reden mijn blok telkens het membraan verneukt?
- marco
- Sheriff of the Posbank