
Help fs1 start niet meer!
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
- Locatie: Kerkdriel
jannickfs1 schreef:Ja zat ik ook al aan te denken. Maar wat kan het dan zijn? De contactpunten staan goed. Hij vonkt ook niet tussen de punten dus de condensator is goed. Maar hij ontsteekt gewoon niet. Maar vonkt niet slecht ofso
loop de ontstekingsFAQ eens na die in de linkerbalk op de homepage staat en stel hem exact zo af

-
- 5000km gereden
- Berichten: 5485
- Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
op welke wijze en wanneer is het probleem begonnen, ging ie geleidelijk aan slechter lopen of starten, of ging het van het ene op andere moment?
is ervoor iets gebeurd wat de oorzaak kan zijn? verkeerde brandstof getankt? onderhoud gepleegd aan de brommer?
lees regelmatig dat mensen hun hele brommer binnenste buiten keren om een verstopt benzinekraantje, instelingen aan carburateur of ontsteking verlopen heel langzaam, kunnen dus niet ineens de oorzaak van een niet startende brommer die net daarvoor nog prima liep.
onsteking; de vonken moet fel blauw kleuren en een regelmatig beeld geven, een zwak ontstekingssysteem vonkt soms niet meer als de bougie zich in de verbrandingsruimte bevindt tijdens comprimeren (dus in gemonteerde toestand)
contactpunten lichthoogte maximaal 0.35 mm en gaan openen 1.8mm voor BDP.
brandstof; kan de motor ongehinderd lucht aanzuigen?trekt de tankdop geen vacuum?borgveertje gasnaald losgeschoten?membraan lek?trekt de motor valse lucht(krukaskeerringen, pakkingen, etc)?
overig;uitlaat verstopt, vreemde geluiden bij aantrappen/aanlopen?
is ervoor iets gebeurd wat de oorzaak kan zijn? verkeerde brandstof getankt? onderhoud gepleegd aan de brommer?
lees regelmatig dat mensen hun hele brommer binnenste buiten keren om een verstopt benzinekraantje, instelingen aan carburateur of ontsteking verlopen heel langzaam, kunnen dus niet ineens de oorzaak van een niet startende brommer die net daarvoor nog prima liep.
onsteking; de vonken moet fel blauw kleuren en een regelmatig beeld geven, een zwak ontstekingssysteem vonkt soms niet meer als de bougie zich in de verbrandingsruimte bevindt tijdens comprimeren (dus in gemonteerde toestand)
contactpunten lichthoogte maximaal 0.35 mm en gaan openen 1.8mm voor BDP.
brandstof; kan de motor ongehinderd lucht aanzuigen?trekt de tankdop geen vacuum?borgveertje gasnaald losgeschoten?membraan lek?trekt de motor valse lucht(krukaskeerringen, pakkingen, etc)?
overig;uitlaat verstopt, vreemde geluiden bij aantrappen/aanlopen?
Heb in de zomervakantie het hele blok gereviseerd. Daarna paar maanden mee gereden deed het perfect. Maar sind er een homoet demper op zit heeft hij kuren. Contactpunten staan goed, juiste brandstof 1 op 40 gesmeerd. Maar nu heeft de brommer een paar maanden stil gestaan en wilt niet meer starten. Hij is rijden weg gezet. Maar denk dat het tog in de ontsteking zit. Slechte vonk denk ik dan ga vandaag even proberen met startpiloot.
Heb in de zomervakantie het hele blok gereviseerd. Daarna paar maanden mee gereden deed het perfect. Maar sind er een homoet demper op zit heeft hij kuren. Contactpunten staan goed, juiste brandstof 1 op 40 gesmeerd. Maar nu heeft de brommer een paar maanden stil gestaan en wilt niet meer starten. Hij is rijden weg gezet. Maar denk dat het tog in de ontsteking zit. Slechte vonk denk ik dan ga vandaag even proberen met startpiloot.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens