Hallo,
Mijn FS1 (2RU) heeft last van een probleem. Hij loopt nml. heel raar, maakt amper toeren en valt steeds uit. Ook stop hij regelmatig met vonken, maar als ik de contactpuntjes dan bijschuur wil hij het soms wel weer even doen. Dus ik dacht: Versleten contactpuntjes. Om hier toch zeker van te zijn wilde ik het toch nog even vragen aan jullie (hoewel ik eigenlijk het antwoord wel kan raden).
Wel originele nieuwe kopen voor de levensduur van je volgende contactpuntjes.
Of, als je nooit meer contactpuntjes wilt kopen: Je 2ru lichtspoel opsturen naar Hilversum en een elektronische ontsteking bestellen.
molderez tom schreef:en nu nog het juiste antwoord op de vraag :
contactpunten die afslijten of inbranden , heeft te maken met slechte afstelling en zeker met de kwaliteit van de condensator
een condensator neemt onder meer de vonkvorming tussen de contactpunten weg
Dus : nieuwe condensator en contactpunten installeren
ook eens de Ohmse waarde van je ontstekingspoel en bobine eens uitmeten .
voila
Heb je helemaal gelijk in, alleen deze zijn zo goed als niet ingebrand, maar gewoon scheef afgesleten, ook zie je dat het koper eronder aan het afbrokkelen is, ofwel: deze punten vallen gewoon uit elkaar omdat het baggerkwaliteit is. Kijk:
Als het een ingebrande set punten was, dan zou ik zeker ook adviseren de oorzaak van het inbranden aan te pakken en een dure goede condensator te halen. De ervaring hier is dat de cheapie imi's vaak in de doos al kaduuk zijn.