Bij het galvaanbedrijf Latour in Nijmegen verchroomt men op dit moment veel "historisch werk".
Ik heb vandaag gevraagd of zij indicatieprijzen kunnen afgegeven voor het verchromen van specifieke FS1 onderdelen, zoals spatborden, tankjes, zijkastjes etc etc.
Ook heb ik prijzen opgevraagd voor ontlakken, slijpen, verkoperen. Ook reparatiewerk en uitdeuken kunnen zij verzorgen.
Het is beslist de moeite waard een paar in het oog springende delen te laten verchromen ipv een chroom imatiedeel te monteren. Het is een verschil van dag en nacht.
Volgens mij kunnen zij niet echt goede indicatieprijzen geven. Want het hangt ook af in welke staat dat je je onderdeel aanlevert. Als iets zwaar roestig chroom is, kost het meer dan bv een kaal gestraalt zijkapje om te laten verchromen. Daarom kunnen ze vaak pas een prijs maken als je langs bent geweest met je onderdeel, omdat hun dan kunnen zien hoeveel werk het is.
guido schreef:Ik heb vandaag 3 Street achterlicht beugel(orgineel) naar de chromer gebracht. Kosten: 10 euro per beugel Wachttijd: 4 weken Resultaat: toppie
Tombo schreef:Volgens mij kunnen zij niet echt goede indicatieprijzen geven. Want het hangt ook af in welke staat dat je je onderdeel aanlevert. Als iets zwaar roestig chroom is, kost het meer dan bv een kaal gestraalt zijkapje om te laten verchromen. Daarom kunnen ze vaak pas een prijs maken als je langs bent geweest met je onderdeel, omdat hun dan kunnen zien hoeveel werk het is.
Chrome moet je nooit stralen! Orgineele spat bordje die je naar de verchromer brengt moet je niet stralen, want dat straal je de onderliggende koper laag van het spatbord af. Daardoor hebben ze er juist meer werk aan. Dit geld voor al het te laten verchrome materiaal.
Ja, ik bedoel inderdaad die grijze voetjes. Chroom is net effe iets mooier en sluit mooi aan op het orginele achterspatbord(met gootje).
Het blijft natuurlijk wel een kwestie van smaak.
Gr. Guido.