-sleutel 14
-sleutel 17
-dopsleutel 19
-circlipstang
-stuk jeans (aka spijkerstof)
-slagschroevendraaier
-eventueel imbussleutel voor het carter
-platte en kruisschroevendraaier
voor autolube het olietankje eerst demonteren of de leiding afsluiten op de een of andere manier anders word het een vettig boeltje
-uitlaat en steppenbalk eraf, rem niet die heb je nog nodig
-olie uit het blok
-carb, oliepompje, luchtfilterrubber en alle kabeltjes eruit halen
-carter erafhalen (gebruik een slagschroevendraaier )
-koppelingshuis deksel eraf halen met een 6kant sleutel, niet met schroevendraaier, als er geen 6kant sleutel op past gewoon met een waterpomptang
-dan de primaire as, het tandwiel, hiervoor heb je een stuk jeans nodig, je rolt de jeans wat op en klemt het tussen de tandwielen van het koppelingshuis en primair tandwiel dan kan je die er gemakkelijk afhalen of gewoon blok in zen 4 zetten en dan op de rem gaan staan
-dan moet je de moer van het koppelingshuis demonteren, gewoon blok in zen 4 zetten en dan op de rem gaan staan zo gaat het heel makkelijk, gebruik wel een dopsleutel want met een ringsleutel kan je die nokjes afbreken
-dan haal je alles eraf van het koppelingshuis
-linker carter eraf, en circlips van de koppelingsas losmaken
-de schakel as er een paar centimeter uithalen, je moet het bovenste heveltje dat aan de wals zit optillen anders zit hij geblokkeert tegen de wals en kan hij plooien.
-alle vijzen van het schijfhuis erafhalen (gebruik weer een slagschroevendraaier )
-de schijf zit vastop een tandwiel en ergens op dat tandwiel zit er een klein pinnetje draai je schijf rond zodat je dat pinnetje niet kwijtgeraakt, haal dan de schijf eraf
-monteer de snelle schijf ongeveer op de zelfde manier als de trage
-alles monteren in omgekeerde zin
-bij het monteren eerst het primair tandwiel en dan pas het koppelingshuis monteren
als je niet weet hoe de schijf moet staan dan zet je de zuiger op zen laagste punt en dan moet het gat afgedekt staan en als je dan nog een stand verder draait dan zou hij een beetje open tot volledig open moeten staan.
hier een foto van het verschil tss snel en orri

Zie voor het openmaken ook: http://www.fs1forum.com/Revisie4.html