drummer schreef:EDIT: Warmte is bij een fs1 inderdaad wel een probleem vanwege de kleine koelribben. Als hij op warme dagen veel moeite moet doen (bijv. in de bergen) kan dat een probleem zijn..
Mijn cilinder was met de Veluwerit 145 graden
Dat kan toch al tellen! Heb je er vlees op geroosterd achteraf? Met een lekker biertje! Waar een fs1 al niet toe in staat is!
Mijn cilinder is daar iedergeval niet beter op geworden
Neen? Hoe meetje dat trouwens? Gewoon tegen de koelribben?
Dus net is mogelijk om met een (apart) metertje je temperatuur in de gaten te houden?
Wat voor soort bougie zou voor zo'n bergrit geschikt zijn? Ik las pas van warme en koude bougies?
Is het ook verstandig om de ene olie hiervoor wel te gebruiken en een andere beter niet?
Bougie is afhankelijk van de setup (en een beetje het weer). Voor een opgevoerde FS1 zou ik voor B8 gaan. Voor een hele snelle (dus echt +85 km/h) en met heet weer zou ik voor een B9 gaan.
Kwa olie, iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Ik meng met de goedkoopste half-synthetische olie van de Velba/Brezan, 1:40, en ik heb nog nooit problemen gehad. Slechte olie bestaat tegenwoordig niet meer.
Heb weer wat rond gelezen en ga binnenkort kijken bij een fs1.
Nu zit daar een (snelle) roterende schijf op.
Ik heb gezocht op het forum e.d, maar daar wordt voornamelijk gesproken over opvoeren e.d., maar wat is zo'n schijf eigenlijk? Verhoogt dat mijn risico op pech op een langere reis?
De FS1 en 2RU hebben een schijfgestuurde inlaat. Alle andere types hebben een membraam inlaat. Met een originele langzame schijf komt een snelle cilinder of een grote carb niet echt tot hun recht. Het ligt er een beetje aan wat de rest van de setup van de brommer is. Bij een wat snellere brommer is de snelle schijf een prima keuze. In het artikel waar Marco naar verwijst is iemand zijn brommer aan het opbouwen en kan hij dus de perfecte samenstelling nog bepalen.
Arnoute schreef:wel, mijn fs1 cilinder met 16mm carb met trage schijf loopt ook 70....?
EDIT: hij heeft wel niet zoveel kracht en er zit een groot gat tussen 3de en 4de, wss daardoor zeker?
mijne gaat ook 70 met fs1 cil 16 mm en wss trage schijf.
0-20 in 1 20-40 in 2 40-dikke 60 in 3 dikke 60-kleine 70 in 4
hoe kan ik zorgen dat hij in 4 meer doortrekt, ook met tegenwind enzo?
Wat is btw je twv Arnoute?
dat komt idd redelijk overeen met de mijne,
voor 12 achter 39
in de eerste en tweede versnelling zit ik wil te snel ten einde, bij mij zelf 0-15, maar als ik vergroot gaat men gat tussen 3 en 4 nog groter worden...
Wat is een mooie setup om iets harder te gaan dan toegestaan maar vooral ook om een stevig koppel te hebben?
En, erg belangrijk, werkt dat ook nog in de bergen?