twee probleempjes
twee probleempjes
1ste
Bij de sherrif is de accu in prima staat echter als ik rij lijkt de spanning wel in te storten en doet de verlichting het niet echt lekker en als de knipperlichten ook nog aangaan dan is het vermogen helmaal weg??? vreemde zaak
accu is nieuw en gelijkrichter is ook oke.
2de
daarnaast heb ik samen met mijn buurman zijn blok gereviseerd (nieuwe lagers en schakel veertjes)maar hij schakelt niet en niet lekker de eerste versnelling gaat goed maar daarna moet je wel wat geweld gebruiken om hem in de versnelling te krijgen .
lijkt wel of de schakelwals zijn slag niet voldoende maakt alleen met een beetje morrelen en hard laten inkomen gaat hij in de versnelling.het zelfde geldt voor uit de versnelling gaan (rarara).
het moet wel gezegd worden dat dit blokje nooit heeft gelopen en we en hebben dus ook de werking niet gecontroleerd.
Bij de sherrif is de accu in prima staat echter als ik rij lijkt de spanning wel in te storten en doet de verlichting het niet echt lekker en als de knipperlichten ook nog aangaan dan is het vermogen helmaal weg??? vreemde zaak
accu is nieuw en gelijkrichter is ook oke.
2de
daarnaast heb ik samen met mijn buurman zijn blok gereviseerd (nieuwe lagers en schakel veertjes)maar hij schakelt niet en niet lekker de eerste versnelling gaat goed maar daarna moet je wel wat geweld gebruiken om hem in de versnelling te krijgen .
lijkt wel of de schakelwals zijn slag niet voldoende maakt alleen met een beetje morrelen en hard laten inkomen gaat hij in de versnelling.het zelfde geldt voor uit de versnelling gaan (rarara).
het moet wel gezegd worden dat dit blokje nooit heeft gelopen en we en hebben dus ook de werking niet gecontroleerd.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Aan de koppelingskant heb je je schakelas met een veer om een asje zitten,
dat asje is excentrisch, door de moer los te draaien en een schroevendraaier
in de sleuf op het asje te zetten, kun je door dit te verdraaien dit euvel verhelpen
dat asje is excentrisch, door de moer los te draaien en een schroevendraaier
in de sleuf op het asje te zetten, kun je door dit te verdraaien dit euvel verhelpen
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
is dat het asje waar de veer omzit van de schakel as???
een soort vorkje?
kan jij mij dan ook vertellen hoe het dan komt?
dan snap ik het voor de volgende keer ook want naar mijn mening heb ik daar niet aangezeten en is dit alleen voor het terug veren van de versnellingspook .
oh en natuurlijk het heveltje die de schakelwals bediend.
een soort vorkje?
kan jij mij dan ook vertellen hoe het dan komt?
dan snap ik het voor de volgende keer ook want naar mijn mening heb ik daar niet aangezeten en is dit alleen voor het terug veren van de versnellingspook .
oh en natuurlijk het heveltje die de schakelwals bediend.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
pee67 schreef:Aan de koppelingskant heb je je schakelas met een veer om een asje zitten,
dat asje is excentrisch, door de moer los te draaien en een schroevendraaier
in de sleuf op het asje te zetten, kun je door dit te verdraaien dit euvel verhelpen
Wat stel je daar precies mee af dan?
Yamaha Sheriff 1981
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
de stand van je trek mechanisme.
als deze niet goed staat schakelt hij slecht of zelfs steeds mis.
deze moet in het midden staan
als deze niet goed staat schakelt hij slecht of zelfs steeds mis.
deze moet in het midden staan

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
nee maar dat is simpel toch midden is in het midden.
het haakje moet links en rechts even ver komen
het haakje moet links en rechts even ver komen
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere