veranderde kleur bougie

Alles over de techniek en sleutelen
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

mpro09 schreef:wat is een witte pomp?

De goedkope tankstations.
Yamaha Sheriff 1981
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

loodvervanger brengt je octaan op een 105, zoals de 'normale' benzine van vroeger,

het is dus evengoed 'minder brandbaar' als bv 95,
triforce zal waarschijnlijk wel een verhoogde compressie hebben als ik het zo lees..
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

[color=red]
NIX schreef:Loodvervanger voor een 2T is echt zinloos. Het lood heeft een smerende en koelende werking voor kleppen in een 4T motor. En dat zou dan alleen nut hebben bij motoren met erg zachte klepzittingen. [/color]Gewoon Euro 95 tanken en 1:40 mengen is goed zat. Bougie moet niet vet en zwart zijn, maar bruin tot donkerbruin en droog op de electrodes, dan staat hij echt rijk genoeg afgesteld. Rijker gaat alleen maar ten koste van de prestaties en vervuilt onnodig. Vetter en rijker mengen kan zelfs een warmloper veroozaken door de bruine halverbrande smurrie die onder je zuigerveren blijft hangen. Teveel is nooit goed.

Voor heel erg opgefokte brommers met enome compressieverhouding kan 98 soms uitkomst bieden om pingelen nog net voor te zijn.

Qua olie kun je het best zelfmengend gebruiken. Olie heeft anders de neiging een beetje naar onder in de tank te zakken. Een keer schudden voor de start, zou trouwens genoeg moeten zijn om dat effect teniet te doen. Heb je een pompje, dan boeit het niet of de olie zelfmengend is of niet.

zo zit dat
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

YamaSam schreef:loodvervanger brengt je octaan op een 105, zoals de 'normale' benzine van vroeger,

triforce zal waarschijnlijk wel een verhoogde compressie hebben als ik het zo lees..

Dat zal het waarschijnlijk ook wel zijn geweest, want ik reed met imi F5B met de poorten wat bewerkt, uitlaat poort wat omhoog en de spoelpoorten wat verbreed en een aardige hogedruk kop erop gehad, hier haalde ik de 85 gemakkelijk mee en trok echt snel door.

Al merk ik dat mijn crosser een octaan booster nodig heeft, want hij blijft wel eens hangen in de hoge toeren en dan kan ik hem met de deathswitch niet uit zetten (ik heb er al V-power in zitten 1:40 gemegd met olie)
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

YamaSam schreef:loodvervanger brengt je octaan op een 105, zoals de 'normale' benzine van vroeger,

De loodvervanger die in de benzine zit is niet zozeer een octaanbooster, maar echt puur bedoeld om kleppen niet te hard in te laten slaan. Er is namelijk ook gewoon loodvrij 98 te koop, hier, zonder loodvervanger.
Kijk eerst even in de FAQ.
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

NIX schreef:

De loodvervanger die in de benzine zit is niet zozeer een octaanbooster, maar echt puur bedoeld om kleppen niet te hard in te laten slaan. Er is namelijk ook gewoon loodvrij 98 te koop, hier, zonder loodvervanger.

Bij de pomp waar ik 98 loodvervanger tank (was alleen met de brommer) heeft het niet meer en sinds dien rij ik alleen op loodvrij 98 of v-power/bp ultimate, ik bedoelde voor mijn crosser dat hij op v-power al aan het pingelen is op de lage toeren maar ook hoge toeren wanneer de ypvs open gaat, vandaar dat ik zei dat ik een octaanbooster nodig heb voor de YZ250
Plaats reactie