onderdelen franse tank

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
philippeg
100km gereden
100km gereden

onderdelen franse tank

Bericht door philippeg »

Ben van plan enkele onderdelen te bestellen via jmpb. op mijn motorblokje staat 378 (dus een slome blijkbaar).
Ik ga volgende bestellen:
blokboutset
cilinder fs1 40mm: dit is toch de correcte he? heeft iemand hier al ervaring mee?
luchtfilter
keerringset
pakkingset
2koppelingsplaten en 1 tussenkoppelingsplaat (volstaat dit?)

Zijn er nog onderdelen die vaak aan vervanging toe zijn?

Nog een vraagje; zit met speling op de kickstart, zou dit aan de veer liggen? Als dat vaak verslijt zou ik deze ook aanschaffen.

groeten
Phil M
500km gereden
500km gereden

Bericht door Phil M »

wat is er sloom aan een 378 blok ??? :?:

die cilinder heb ik ook bij jmbp besteld en ik ben er tevreden mee alleen wel een goed zuigertje er bij kopen
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

De blokken zijn gelijk, behalve de 5 bakken en 2ru blokken. De rest van de setup bepaalt de snelheid.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Idd alle blokken zijn gelijk alleen de inlaat verschilt:
2ru is roterend 4-bak
Fs1 is roterend 5-bak
De rest is membraan gestuurd ;)

De culmineer van jmpb is immitatie, daar moet je geluk mee hebben.
Ze kunnen 80+ uit het doosje lopen (als je verder snelle onderdelen hebt) maar kunnen ook zo krom als een hoepel zijn.
Als je zeker wil weten dat je goede kwaliteit moet je of een duurdere immitatie (bekend merk)
Of een orri cillinder vinden ;)
philippeg
100km gereden
100km gereden

Bericht door philippeg »

ik had gewoon verschillende keren gelezen dat die niet vooruit te branden waren alhoewel de mijne al 50km/h reed.
De cilinder die ik zou kopen is inclusief zuiger, zijn die zuigers misschien niet zo goed en is het beter dat ik een andere zuiger koop???

groeten
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Daar werd dan de cillinder en niet het blok bedoeld ;)
Je hebt namelijk ook 378 cillinders en die zijn niet zo heel snel nee (behalve als je ze tuned, mijne ging 95 :lol: maar slijten als de hel )
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

wat een begripsverwarring hier....................378 is gewoon een modelcode, 1973 t/m 1975..........allemaal membraanblokjes.

er zit niet zoveel verschil in fs1 blokken, 5 of 4 bak, schijf of membraaninlaat, oude modellen volle kruk, nieuwere modellen minder vol, 2RU modellen betere ontsteking en elektra

een 378 cylinder kan nooit snel lopen, onmogelijk, heeft maar twee spoelers ipv drie

alle fs1 blokken kunnen minimaal 80 lopen, tot 100 ongeveer, ligt aan setup, kwaliteit en afstelling, en uiteraard gewicht berijder.

er zijn twee echt goede snelle cylinders op de markt, Z1 van Zeta 50 en 60 cc te koop bij fs1parts.nl, koop er wel een goede zuiger bij, noguchi, prox, asso, etc..............andere goede cylinder is de aluminium van athena, 60 cc bij meerdere webwinkels te koop, wel duur.

of een originele yamaha snelle cylinder, of snel te maken..........fs1, 257, f5b etc
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

koppel schreef:wat een begripsverwarring hier....................378 is gewoon een modelcode, 1973 t/m 1975..........allemaal membraanblokjes.

er zit niet zoveel verschil in fs1 blokken, 5 of 4 bak, schijf of membraaninlaat, oude modellen volle kruk, nieuwere modellen minder vol, 2RU modellen betere ontsteking en elektra

een 378 cylinder kan nooit snel lopen, onmogelijk, heeft maar twee spoelers ipv vier

alle fs1 blokken kunnen minimaal 80 lopen, tot 100 ongeveer, ligt aan setup, kwaliteit en afstelling, en uiteraard gewicht berijder.

er zijn twee echt goede snelle cylinders op de markt, Z1 van Zeta 50 en 60 cc te koop bij fs1parts.nl, koop er wel een goede zuiger bij, noguchi, prox, asso, etc..............andere goede cylinder is de aluminium van athena, 60 cc bij meerdere webwinkels te koop, wel duur.

of een originele yamaha snelle cylinder, of snel te maken..........fs1, 257, f5b etc
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

Oeps: ik bedoelde voor mij ook 257 :oops:
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

\Wat is je huidige setup? Dus wat voor cilinder heb je nu? Wat voor uitlaat heb je nu? Wat voor carb heb je nu? wat voor spruitstuk heb je nu?

Als je een FS1 cilinder koopt, realiseer je dat dat een toerenmaker is waarmee zo goed als niet rustig te rijden is en dat je er ook een hogedrukkop op moet zetten, een snelle uitlaat moet hebben (heb je hoogswaarschijnlijk al, maar vertel je er niet bij) een 16mm spruitstuk en carb en de juiste vertanding. Zomaar een FS1 cilinder monteren kan een teleurstelling opleveren. Je huidige cilinder laten boren naar een overmaat betekent gewoon weer een zo goed als nieuwe set en als je wil kun je die lichtelijk sneller maken zonder je powerband in laag- en middengebied kwijt te raken.
Kijk eerst even in de FAQ.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Re: onderdelen franse tank

Bericht door marco »

philippeg schreef:zit met speling op de kickstart, zou dit aan de veer liggen? Als dat vaak verslijt zou ik deze ook aanschaffen.

Wat bedoel je precies met speling?

De Z1 cilinders van fs1parts Hilversum zijn goede/snelle cilinders beter dan die imitatie's en maar iets duurder.

Als je de keerringen wilt vernieuwen kun je beter een originele nemen voor koppelingsdrukstift.
Yamaha Sheriff 1981
philippeg
100km gereden
100km gereden

Bericht door philippeg »

NIX schreef:\Wat is je huidige setup? Dus wat voor cilinder heb je nu? Wat voor uitlaat heb je nu? Wat voor carb heb je nu? wat voor spruitstuk heb je nu?

Als je een FS1 cilinder koopt, realiseer je dat dat een toerenmaker is waarmee zo goed als niet rustig te rijden is en dat je er ook een hogedrukkop op moet zetten, een snelle uitlaat moet hebben (heb je hoogswaarschijnlijk al, maar vertel je er niet bij) een 16mm spruitstuk en carb en de juiste vertanding. Zomaar een FS1 cilinder monteren kan een teleurstelling opleveren. Je huidige cilinder laten boren naar een overmaat betekent gewoon weer een zo goed als nieuwe set en als je wil kun je die lichtelijk sneller maken zonder je powerband in laag- en middengebied kwijt te raken.

Het is niet mijn bedoeling om de bromfiets op te voeren, wil gewoon de motorblok deels reviseren :-). Ik denk dat ik dan maar zo'n zeta cilinder 50cc neem aangezien de kwaliteit beter is en hij niet zoveel meer kost. Welke carb eronder zit weet ik niet en wat de uitlaat betreft is het één die begrenst is. Misschien dat ik er later een snelle opsteek, maar eerst motorisch in orde maken.
Bedankt voor de tips.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

een snelle uitlaat hoort bij het motorisch in orde maken ;) .
best kans dat hij nu niet echt mooi gaat lopen hoor
philippeg
100km gereden
100km gereden

Bericht door philippeg »

marco schreef:
philippeg schreef:zit met speling op de kickstart, zou dit aan de veer liggen? Als dat vaak verslijt zou ik deze ook aanschaffen.

Wat bedoel je precies met speling?

De Z1 cilinders van fs1parts Hilversum zijn goede/snelle cilinders beter dan die imitatie's en maar iets duurder.

Als je de keerringen wilt vernieuwen kun je beter een originele nemen voor koppelingsdrukstift.

ik heb pas weerstand als ik hem enkel cm's indruk, maar hij start vanaf de eerste keer + moet hem wel terugtrekken naar boven, hij heeft anders de neiging om te blijven staan.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

philippeg schreef:ik heb pas weerstand als ik hem enkel cm's indruk, maar hij start vanaf de eerste keer + moet hem wel terugtrekken naar boven, hij heeft anders de neiging om te blijven staan.

Als de kickstarter niet goed omhoog komt moet je de veer nakijken.

Dat je de eerste cm's geen weerstand hebt dat is normaal.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie