deck height
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
deck height
Op sommige cilinders heb ik een deck hight varierend van 3,4 tot 4,5 mm.
Ik vindt dit best wel veel, geeft namelijk een grote verbrandingsruimte.
Nou meet ik de deckheight in de cilinder waar de zuigerveren stoppen en niet de bovenkant van de zuiger.
Je ziet meestal een verbrandingsrest tegen de bovenkant van de cilinder.
Mijn vraag nu is: wat is een acceptabele deckheight?
Ik vindt dit best wel veel, geeft namelijk een grote verbrandingsruimte.
Nou meet ik de deckheight in de cilinder waar de zuigerveren stoppen en niet de bovenkant van de zuiger.
Je ziet meestal een verbrandingsrest tegen de bovenkant van de cilinder.
Mijn vraag nu is: wat is een acceptabele deckheight?
1978 chroom 60 cc
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
marco schreef:Zoveel![]()
Hoe heb je dat opgemeten dan?
Als ik naar de bovenkant van de zuiger kijk in de toppositie en dan naar mijn kopje is er van een optimale squish geen sprake.
Zal wel Gino's Tuning worden denk ik en een partij van het kopje afdraaien.
Maar goed, toch graag antwoord op mijn 1e vraag

1978 chroom 60 cc
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: deck height
Laars schreef:Nou meet ik de deckheight in de cilinder waar de zuigerveren stoppen en niet de bovenkant van de zuiger.
Je ziet meestal een verbrandingsrest tegen de bovenkant van de cilinder.
Mijn vraag nu is: wat is een acceptabele deckheight?
Dit meten heeft geen enkel nut. Je meet wat de afstand is van de veren tot de bovenkant van de cilinder, meer niet. De zuiger zit hoger dan de bovenste veer. Je moet weten waar de zuigerbodem zit ten opzichte van de bovenkant of ten opzichte van de squishrand. Dat doe je op andere manieren.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
kopje monteren bougie er uit.
door de bougie gat een stukje omgebogen soldeer tin tegen je cilinder wand drukken.
de krukas rond draaien tot dat de zuiger het tin plat gedrukt heeft en weer vrij kan draaien.
het platte stukje moet je op meten.
door de bougie gat een stukje omgebogen soldeer tin tegen je cilinder wand drukken.
de krukas rond draaien tot dat de zuiger het tin plat gedrukt heeft en weer vrij kan draaien.
het platte stukje moet je op meten.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18358
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: deck height
NIX schreef:Laars schreef:Nou meet ik de deckheight in de cilinder waar de zuigerveren stoppen en niet de bovenkant van de zuiger.
Je ziet meestal een verbrandingsrest tegen de bovenkant van de cilinder.
Mijn vraag nu is: wat is een acceptabele deckheight?
Dit meten heeft geen enkel nut. Je meet wat de afstand is van de veren tot de bovenkant van de cilinder, meer niet. De zuiger zit hoger dan de bovenste veer. Je moet weten waar de zuigerbodem zit ten opzichte van de bovenkant of ten opzichte van de squishrand. Dat doe je op andere manieren.
Dat stukje van zuigerveer meten lees ik nu pas. Zo meet je idd niet de deckheight, deckheight kan je makkelijk opmeten met de schuifmaat (dus van de bovenkant zuiger tot bovenkant cilinder)