soms krijg je het gewoon niet perfect...........................heb zelf een fs1 met setup:
-immi naamloze cylinder met f5b karakter
-normale zuiger met twee veren
-membraan inlaat
-16mm origineel mikuni, 200 sproeier kort, gasnaald één groef naar onderen (dus ietsje rijker), luchtschroef ongeveer 2 hele slagen naar buiten gedraaid (2x360 graden)
-snelle immi luhac pijp met complete demper
-ik dacht 13 vtw en 41 atw
-onsteking helemaal in orde
-kop standaard 50cc
rijdt echt prima, maar bij wegtrekken vanuit nul of bij rustig toeren in de stad en dan ineens versnellen; viertakten, roken............duurt maar kort maar is soms toch irritant.
alles al geprobeerd, ik laat het zo.............200 sproeier is idioot groot, maar bij iets kleiner (heb zelfs 195 geprobeerd)..................gaat ie voluit al inhouden, moet ik de choke gebruiken om 'm op gang te houden.
Hij zuipt ook als een beest................deel van de benzine gaat volgens mij zo de uitlaat in.............denk dat de poorttiming niet helemaal klopt.
topsnelheid 25 km/u
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Gisteravond heb ik met een loep de sproeier maten opgeschreven
Ik heb er 2 bij die zijn wel erg klein op eentje staat 85 en op eentje staat 78.
verder heb ik een 130 kort een 140 lang een 150 kort een 150 lang een 170 lang een 180 lang een 200 kort en een 220 lang.
wat er momenteel in beiden brommers zit weet ik ff niet.
maar ik denk dat ik de 140 ga proberen daar liep hij in het vrleden ook goed op.
Sam ik ga ook jou methode proberen
word vervolgd.

Ik heb er 2 bij die zijn wel erg klein op eentje staat 85 en op eentje staat 78.
verder heb ik een 130 kort een 140 lang een 150 kort een 150 lang een 170 lang een 180 lang een 200 kort en een 220 lang.
wat er momenteel in beiden brommers zit weet ik ff niet.
maar ik denk dat ik de 140 ga proberen daar liep hij in het vrleden ook goed op.
Sam ik ga ook jou methode proberen

word vervolgd.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Nou weer wat verder gekloot.
De sproeier ben ik nu wel uit dat moet inderdaad een 140 of 150 zijn.
Met de 140 reageerd hij het beste en trekt daar ook het beste mee op.
Hij loopt daar zelfs 55 mee,Echter om deze snelheid te halen moet ik niet volgas geven.
Kort gezegt bij volgas komt hij tekort, met de 150 loopt hij 50 maar bij volgas hetzelfde probleem.
Wat ik nu nog wil doen is de gas naald anders zetten en eventueel een andere hoofdsproeier proberen.
Dan moet het volgens mij wel opgelost zijn.
De sproeier ben ik nu wel uit dat moet inderdaad een 140 of 150 zijn.
Met de 140 reageerd hij het beste en trekt daar ook het beste mee op.
Hij loopt daar zelfs 55 mee,Echter om deze snelheid te halen moet ik niet volgas geven.
Kort gezegt bij volgas komt hij tekort, met de 150 loopt hij 50 maar bij volgas hetzelfde probleem.
Wat ik nu nog wil doen is de gas naald anders zetten en eventueel een andere hoofdsproeier proberen.
Dan moet het volgens mij wel opgelost zijn.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.