Sam's Hotrod Pickup

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Proficiat Sam :jeej:
1978 chroom 60 cc
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Laars schreef:Proficiat Sam :jeej:


bedankt! heb al heelwat goed nieuws gehad de laatste tijd met dit ding!

Afbeelding
dikke-DIKKE feest! ik heb de chassisnummer gevonden!!
blijkt nog es dezelfde als de carosserie te zijn ook! (én op de papieren dus)

dat is een supervoordeel voor de immatriculatie!
Samen met deze ontdekking, zag ik helaas ook wel de scheur in de balk, komende van de reservewielbevestiging.. (maar dat lossen we wel op)


achteraan is er ook iets vreemds aan de hand met de vering, links is die vrij, rechts raakt de bladveer het chassis :s
Afbeelding

Afbeelding

maar óók dat lossen we wel op! :mrgreen:

met een beetje geluk kan ik straks de flexibels van de remmen gaan halen, dan kan ik al es rijden! :D
when men were men, and helmets were for divers
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Wat zijn de flexibels?
Maar hebben die rat's vaak geen motorkap omdat er gewoon geen kap meer op past?
En ga je het chassis nog behandelen en versterken?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Twowheeler schreef:Wat zijn de flexibels?
Maar hebben die rat's vaak geen motorkap omdat er gewoon geen kap meer op past?
En ga je het chassis nog behandelen en versterken?


met 'flexibels' wil ik de rubberen slangen zeggen, die van de remklauwen naar de vaste leidingen gaan, die zijn allemaal verduurd..

dikwijls gaat de kap er nietmeer op nee, een grote V8 is ook echt breed, de uitlaten steken dan door de verluchtingsroosters..

een echte rat is bijelkaargesprokkeld, doorgaans wordt er niet verdergezocht als je al een neus hebt (neus en lijf horen ook dikwijls niet bij elkaar, dan past er gewoon niks tussen)

en klassieke hotrod liet de zijpanelen achterwege voor een betere koeling.. (die mannen moeten niks weten van de term 'rat' btw)

het chassis ondergaat nu een ontroestingskuur, en zal nog zwart geverfd worden. Verder maak ik alles weer zo sterk als het origineel was.
when men were men, and helmets were for divers
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

aha, heel appart wereldje dus eigenlijk. ;)
maar is het chassis wel standaard wel ster genoeg voor de motor die je erin wil leggen?
wil je trouwens sowieso een V hebben? anders dikke boxer zou ook wel vet staan 8)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Twowheeler schreef:aha, heel appart wereldje dus eigenlijk. ;)
maar is het chassis wel standaard wel ster genoeg voor de motor die je erin wil leggen?
wil je trouwens sowieso een V hebben? anders dikke boxer zou ook wel vet staan 8)


liefst zou ik de flat 6 zes in lijn steken die er origineel ook inzat..
maar die is haast niet te vinden, en met geen stokken vooruit te krijgen, ondanks het gigantische verbruik..

een V8 flathead is de oervader van de hotrods.. vandaar

zo'n motor is niet zo heel krachtig, dus het chassis hoeft niet verstevigd te worden (mits het in originele staat is)


en boxers, daar begin ik niet aan (heb es één keer een goldwing GL1000 afgesteld, ik weet genoeg :lol: )
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Goed bezig sam, het geluk is je gegund!
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Jeti schreef:Goed bezig sam, het geluk is je gegund!

dank je wel hoor! Jij een Street, ik een rod, iedereen zijn beurt hé :wink:
when men were men, and helmets were for divers
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Dan kan je er inderdaad beter een blok inzetten die ook nog wat
power levert waardoor je ook er fijn mee kan rijden
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

toen er na de tweede wereldoorlog veel van die flat8's beschikbaar waren, was het in die jaren ook heel gebruikelijk om zoiets 'geleends' van het leger in je karretje te poten,

het is niet origineel, maar wel nog een haast standaard vintage tuning..

en het geluid is niet te beschrijven :P


onder de mijne zitten identieke wielen btw
when men were men, and helmets were for divers
Arnoute

Bericht door Arnoute »

netjes sam!
goed bezig!
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

ja zo'n zijkleppen systeem is meer iets voor laagtoeren draaiende tanks ofzo
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

demontage snoet begonnen, laadbak verwijderd..

Afbeelding

het ruitje gaat nog vrij ver open eigenlijk:
Afbeelding
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ook heb ik het chassis op poten gezet, wat op zich ook nog wel grappig uirdraaide, ik krikte alles ongeveer dertig cm's omhoog, plaatste poten van een goeie 25cm onder het chassis en liet hem op de poten zakken,

wat bleek nu? de voorwielen zakten gewoon weer terug tot op de grond :)
Laatst gewijzigd door YamaSam op 14 okt 2010, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

je bent lekker bezig in de cave !
maar komen er ook nog spatborden op ? heb is gehoord dat die verplicht zijn voor de veiligheid enzo, zonder ziet het er zeker dik uit :D
veel succes ermee :!:
Plaats reactie