tordering voorvork
tordering voorvork
Beste Forummers
de sherrif loopt en is klaar na mijn eerste proefrit kwam ik erachter dat de voorvork erg slap is d.w.z. dat de poten t.o.v. het stuur scheef kunnen staan .
ik heb op de sherif een kunsstof spatbord gemonteerd kan het zijn dat dit slap is en moet ik dan een beugel maken om de poten parrallel te houden ?
heeft iemand dit ooit wel eens gehad?
de sherrif loopt en is klaar na mijn eerste proefrit kwam ik erachter dat de voorvork erg slap is d.w.z. dat de poten t.o.v. het stuur scheef kunnen staan .
ik heb op de sherif een kunsstof spatbord gemonteerd kan het zijn dat dit slap is en moet ik dan een beugel maken om de poten parrallel te houden ?
heeft iemand dit ooit wel eens gehad?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
volgens mij is het spatbord structureel niet van tel bij de starheid van de vork. (spat staat op de onderpoten, en die draaien om de poten)
mijn ervaring is dat je dikwijls, voor de veerpootklemmen op de onderste triangel vast gezet worden, door met de poot te draaien, een gelijke positie moet zoeken. Een sheriff heeft nog langere poten dan een FS1, ze zijn iets steviger, maar eigenlijk nog steeds zwak. Ik ontvet de poten bovenaan ook voor ik ze monteer, alles staat of valt met het klemmen in de onderste triangel.. Speling (kort links-rechts sturen heeft altijd wel een 'nazwengelend' effekt op het voorwiel, het moet wél altijd in dezelfde positie tot rustkomen... (recht dus)
mijn ervaring is dat je dikwijls, voor de veerpootklemmen op de onderste triangel vast gezet worden, door met de poot te draaien, een gelijke positie moet zoeken. Een sheriff heeft nog langere poten dan een FS1, ze zijn iets steviger, maar eigenlijk nog steeds zwak. Ik ontvet de poten bovenaan ook voor ik ze monteer, alles staat of valt met het klemmen in de onderste triangel.. Speling (kort links-rechts sturen heeft altijd wel een 'nazwengelend' effekt op het voorwiel, het moet wél altijd in dezelfde positie tot rustkomen... (recht dus)
when men were men, and helmets were for divers
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Ben ik niet helemaal met je eens sam, het spatbord zit op de onderpoten in feite de twee losse delen van de vork.
Ik merk hier ook wel dat waneer het spatbord er niet op zit de vork onstabieler is.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat alles valt of staat met de bevestiging bij het balhoofd, dat moet gewoon goed zijn dan tordeerd de vork niet zo snel.
Ik merk hier ook wel dat waneer het spatbord er niet op zit de vork onstabieler is.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat alles valt of staat met de bevestiging bij het balhoofd, dat moet gewoon goed zijn dan tordeerd de vork niet zo snel.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Als ik jullieverklaring zo lees dan moet ik er uit op maken dat ik mijn balhoofd plaat moet nakijken .
alle bouten zitten zo vast dat deze niet verder kunnen, en het kroonstuk zit echt goed vast aan de triangel
als je het voorwiel tussen je benen klemt en het stuur naar links en rechts beweegt zie je de poten t.o.v. elkaar wegdraaien (torderen) ik zie namelijk ook het spatbord geheel vervormen doordat de poten dan schuin komen te staan .
ik zal voor de grap een een staal spatbord gebruiken ,ik hou jullie op de hoogte.
alle bouten zitten zo vast dat deze niet verder kunnen, en het kroonstuk zit echt goed vast aan de triangel
als je het voorwiel tussen je benen klemt en het stuur naar links en rechts beweegt zie je de poten t.o.v. elkaar wegdraaien (torderen) ik zie namelijk ook het spatbord geheel vervormen doordat de poten dan schuin komen te staan .
ik zal voor de grap een een staal spatbord gebruiken ,ik hou jullie op de hoogte.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
zit er geheel geen brug tussen de poten in dat spatbord dan?
kan zoals Jos zegt ook wel wat schillen dan, wiel tussen je benen en aan stuur draaien geeft altijd wel iets, zelfs mét een origineel spatbord..
de bevestigingsbouten van dat spatbord staan toch boven elkaar op een sheriff dacht ik hé? als je dat 'krachtsgewijs' bekijkt stelt dat nietveel voor, of althans minder dan een voorvork waar die gaten haaks op de veerrichting staan
kan zoals Jos zegt ook wel wat schillen dan, wiel tussen je benen en aan stuur draaien geeft altijd wel iets, zelfs mét een origineel spatbord..
de bevestigingsbouten van dat spatbord staan toch boven elkaar op een sheriff dacht ik hé? als je dat 'krachtsgewijs' bekijkt stelt dat nietveel voor, of althans minder dan een voorvork waar die gaten haaks op de veerrichting staan

when men were men, and helmets were for divers
De bevestigings bouten zitten haaks op de voorvork en inderdaad totaal geen brug is eigenlijk erg stom van mij want op mijn MTB zit wel een brug tussen de poten dit maakt de vork wat stijver , ik had dus kunnen bedenken dat dit ook op de FS1 moet ik zal eens kijken of ik een brug kan laten maken voor onder het spatbord. Weer een stap verder en bedankt voor de tips en het meedenken