Lange slag fs1 blok in aanbouw.
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
Lange slag fs1 blok in aanbouw.
Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 29 Jul 2008
Berichten: 28
Woonplaats: Holwierde
Status: Online!
Geplaatst: 26 Juli 2010 21:13:25 Onderwerp: Waterkoeling
--------------------------------------------------------------------------------
Ben zelf bezig met een geheel waterkoel cilinder en kop te maken uit blokken alu:komt een mahle zuiger in met 43,50 boring ,slag gaat ook van 39,70 naar 43,70 met een aangepaste fs1 krukas met een zundap drijfstang die langer is en een pen van 16 heeft daarmee kan ik als de slag van de kruk aangepast word alles kwijt in het carter.
Hij word dan een echte 65cc 0,785 x boring x boring x slag.
Het is een heel mooi project thermosyfoon koeling met een eigenbouw cilinder en kop met verwisselbare verbrandings kamer,koeler van een zundapp .
Cilinder komt een gietijzer bus in ,idee is geboren omdat een 5 bak street op motor kenteken met welke cilinder ook tegenvalt ,hij moet langdurig kunnen draaien zonder al die problemen die er altijd zijn met de hitte ( stabiliteit dus)
Als ik plaatjes heb kom ik terug .
Geregistreerd op: 29 Jul 2008
Berichten: 28
Woonplaats: Holwierde
Status: Online!
Geplaatst: 26 Juli 2010 21:13:25 Onderwerp: Waterkoeling
--------------------------------------------------------------------------------
Ben zelf bezig met een geheel waterkoel cilinder en kop te maken uit blokken alu:komt een mahle zuiger in met 43,50 boring ,slag gaat ook van 39,70 naar 43,70 met een aangepaste fs1 krukas met een zundap drijfstang die langer is en een pen van 16 heeft daarmee kan ik als de slag van de kruk aangepast word alles kwijt in het carter.
Hij word dan een echte 65cc 0,785 x boring x boring x slag.
Het is een heel mooi project thermosyfoon koeling met een eigenbouw cilinder en kop met verwisselbare verbrandings kamer,koeler van een zundapp .
Cilinder komt een gietijzer bus in ,idee is geboren omdat een 5 bak street op motor kenteken met welke cilinder ook tegenvalt ,hij moet langdurig kunnen draaien zonder al die problemen die er altijd zijn met de hitte ( stabiliteit dus)
Als ik plaatjes heb kom ik terug .
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
dat klikt goed.
slag van je kruk aanpassen gaat je tegenvallen.
kijk uit naar je foto's
maar waarom zo moeilijk , water gekoelde cilinders zijn er genoeg
slag van je kruk aanpassen gaat je tegenvallen.
kijk uit naar je foto's
maar waarom zo moeilijk , water gekoelde cilinders zijn er genoeg
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
2taktdirk schreef:Wie weet hoe ik de foto,s er op krijg
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=39&highlight=fotos+plaatsen
Yamaha Sheriff 1981
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
2taktdirk schreef:Wie weet hoe ik de foto,s er op krijg
mail je foto's even naar marco dat zet hij ze er wel even op.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
2taktdirk schreef:Leg uit waarom gaat de langere slag tegenvallen ,ik snap je niet? kruk is al klaar en langere slag met verder alles er op aangepast daar zie ik geen nadeel in .
Cilinder zelf maken,is mooier en is dan precies pas op alles wat ik maak,en omdat het mij niet vreemd is om zulke dingen te bouwen.
zo als ik het begrijp heb je er alleen een langere drijfstang in geperst, of niet.
om de slag te vergroten zal je het gat moeten verplaatsen.
daar ben ik hier ook mee bezig geweest maar zet geen zode aan de dijk.
je kan hem nauwelijks naar buiten verplaatsen omdat hij dan bijten de kruk wangen komt.
en dan dus niet meer in het carter past.
als je het zelfde gat hebt gebruikt dan verplaats je alleen je zuiger stand.
deze moet je eigenlijk zo laag mogelijk houden omdat dat je carter volume het kleinst is.
ga je deze vergroten met BV 10 cc , dan zal hij niet best meer presteren.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
dat kan volgens mij niet, komt hij buiten de krukwang.
er staat wel : een langere drijfstang .
maar is het hem wel gelukt is hij mij voor en neem ik mijn pet voor hem af
er staat wel : een langere drijfstang .
maar is het hem wel gelukt is hij mij voor en neem ik mijn pet voor hem af
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;