fs1 start niet
-
- 5000km gereden
fs1 start niet
hey,
ik heb een probleem. Mijn FS1 2ru wil met de kick niet meer starten, maar ik kan hem wel in gang lopen! Weet iemand waar het probleem zit?
mvg Nick
ik heb een probleem. Mijn FS1 2ru wil met de kick niet meer starten, maar ik kan hem wel in gang lopen! Weet iemand waar het probleem zit?
mvg Nick
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 5000km gereden
Twowheeler schreef:Dit is wat voor het nix topic
Waarschijnlijk staat je carb niet goed.
Loopt hij als hij loopt wel normaal?
Punten op tijd?
Goede bougie?
als hij loopt is er geen probleem.
Maare mss handig om te weten.
Normaal is mijn brommer afgesteld als ik ermee rijdt, dmv een rondel in de uitlaat, dan rijd ik met een b7hs, hij loopt dan +/- 55
Over laatst was er een oldtimerrit en heb ik de rondel eruit genomen, en er een b8hs in gedraaid, dan loopt hij tegen de 80, maar vanaf die bougie erin zat, startte hij niet meer door te kicken. Met de b7hs en rondel lukte het wel.
Laatst gewijzigd door the_destroyers op 29 sep 2010, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5000km gereden
marco schreef:Voel je wel tegendruk als je de kickstarter gebruikt?
ik voel een zeer lichte druk. Maar andere mensen hebben al gezegd dat het eigenlijk te weinig is.....
Hoe kan je ervoor zorgen dat er weer meer weerstand is?
Laatst gewijzigd door the_destroyers op 29 sep 2010, 18:57, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 5000km gereden
- marco
- Sheriff of the Posbank
the_destroyers schreef:marco schreef:Voel je wel tegendruk als je de kickstarter gebruikt?
ik voel een zeer lichte druk. Maar andere mensen hebben al gezegd dat het eigenlijk te weinig is.....
Dan heb je weinig compressie.
Dat kan komen omdat er ergens een lek is of de zuigerveren/cilinder/zuiger zijn versleten.
Yamaha Sheriff 1981
Ik denk dan inderdaad ook dat het aan de compressie ligt.
Heb namelijk ook wel eens gezien van iemand dat z'n brommer alleen aan te lopen was. Moet je een stuk lopen, of start hij vrij makkelijk als je hem aanloopt?
Want die andere brommer was een aantal keer warm gelopen.
En verander je ook je sproeier als je dat rondel er uit haalt, want daardoor zou hij misschien ook net even te weinig benzine kunnen krijgen als je hem 80 laat lopen en dan zou hij warm kunnen lopen.
Heb namelijk ook wel eens gezien van iemand dat z'n brommer alleen aan te lopen was. Moet je een stuk lopen, of start hij vrij makkelijk als je hem aanloopt?
Want die andere brommer was een aantal keer warm gelopen.
En verander je ook je sproeier als je dat rondel er uit haalt, want daardoor zou hij misschien ook net even te weinig benzine kunnen krijgen als je hem 80 laat lopen en dan zou hij warm kunnen lopen.
- NIX
- 10000km gereden
Staat de ontsteking wel op tijd? Eerst zeker weten dat die niet veel te vroeg of veel te laat staat. Zet hem op 1,8 - 2mm voor BDP.
Je afstelling met of zonder ring in de uitlaat zal ook uitmaken. Als dat ding nog 80 haalt zal hij wel niet enorm versleten zijn. een FS1 heeft sowieso vrij weinig voelbare compressie door zijn hoge uitlaatpoort. Ik denk dat je even moet uitvinden hoe je wel of niet met choke moet starten in deze staat. Stel ook de stationair sproeier als de motor warm is. Dat zal met starten ook schelen.
Je afstelling met of zonder ring in de uitlaat zal ook uitmaken. Als dat ding nog 80 haalt zal hij wel niet enorm versleten zijn. een FS1 heeft sowieso vrij weinig voelbare compressie door zijn hoge uitlaatpoort. Ik denk dat je even moet uitvinden hoe je wel of niet met choke moet starten in deze staat. Stel ook de stationair sproeier als de motor warm is. Dat zal met starten ook schelen.
Laatst gewijzigd door NIX op 29 sep 2010, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 5000km gereden
NIX schreef:Staat de ontsteking wel op tijd? Eerst zeker weten dat die niet veel te vroeg of veel te laat staat. Zet hem op 1,8 - 2mm voor BDP.
ok, maare ik heb hem gekocht van een nederlander, en die reed daar mee rond in nederland zo zonder rondel en met de sproeier die er nu inzit, dus daar zal het probleem wel niet liggen. En mn rondel heb ik zelf op maat gevijld, en dan op die afsluitring van de uitlaat gelegd.
Maar ik denk ook wel dat het aan het verschi zonder rondel zou kunnen liggen. Maar het zo dus kunnen dat ik hem moet laten reviseren dan of niet?
mvg Nick
-
- 5000km gereden
marco schreef:the_destroyers schreef:marco schreef:Voel je wel tegendruk als je de kickstarter gebruikt?
Dan heb je weinig compressie.
Dat kan komen omdat er ergens een lek is of de zuigerveren/cilinder/zuiger zijn versleten.
ik hoor soms wel een zuigend geluid, zou dat iets kunnen beteken?