the_destroyers schreef:Pipedown schreef:wahha, ik rij nog steeds rond met een slecht werkende voorrem..
wie heeft er nu een voorrem nodig. Op je Fs1 ben je toch de snelste van iedereen.![]()
Dan klap jij toch lekker het hardste tegen een boom
Wimmel O schreef:rise and shine schreef:the_destroyers schreef:Pipedown schreef:wahha, ik rij nog steeds rond met een slecht werkende voorrem..
wie heeft er nu een voorrem nodig. Op je Fs1 ben je toch de snelste van iedereen.![]()
Dan klap jij toch lekker het hardste tegen een boom
remmen is angst ofzoiets toch
degoelaman schreef:Misschien dat het afdichtrubber door het zuigertje beschadigd is tijdens het terug duwen. Want vaak zit er op de zuiger aan het einde een beetje roest omdat hij normaal gesproken nooit helemaal de cilinder in gaat.
Komt er geen olie langs de zuiger naar buiten?
Brambo schreef:vanuit de MTB wereld heb ik op mijn bike hydraulische velg remmen
deze kan ik vullen met en grote spuit met daarop een mippel die past op de cilinder.
ik heb dit geprobeerd bij mijn schijfrem en ja hoor het werkt.
de ontluchtings nippel eraf en daarde spuit opdraaien (uiteraard gevuld met olie) en dan het systeem vullen van onder af zodat het eventuele lucht in het reservoir uitkomt.
wat ik heb gedaan is het reservoir op een pijpje in de werkbank zetten met een bakje eronder om de overtollige olie op te vangen je blijft er net zo lang olie in spuiten totdat er geen belletjes in de olie zitten .
waarschijnlijk heb je hier wat aan
Stephan schreef:degoelaman schreef:Misschien dat het afdichtrubber door het zuigertje beschadigd is tijdens het terug duwen. Want vaak zit er op de zuiger aan het einde een beetje roest omdat hij normaal gesproken nooit helemaal de cilinder in gaat.
Komt er geen olie langs de zuiger naar buiten?
ik denk ook dat het hiermee iets te maken heeft
bob en ik hebben ookj geprobeerd te ontluchten, maar er bleef steeds lucht uitkomen
ik heb nu mijn hele voorrem systeem losgehaald , en die geef ik via camiel aan bob![]()
dan kan hij ermee verder