joscabrio schreef:luchtschroef staat standaard op anderhalf.
regel die es eerst af zoals het hoort
er zijn veel teveel factoren die hier invloed op hebben, kan zijn dat alles in orde is met een kwartslag verschil..
1.warmrijden
2.stationair toerental omhoogdraaien, zodat de schuif net iets geopend is
3.luchtschroef kwartslag links en even wachten en luisteren (stijgen de toeren of dalen de toeren?)
4.terug naar de startpositie, en kwartslag naar rechts (stijgen of dalen? nu weet je het zeker)
5.zet de schroef op de 'kwartslagkant' waar ie het meeste toeren maakte en begin weer bij stap 3. (als de toeren te hoog gaan kan je ze met de staionaire schroef weer wat laten zakken dat het nog te verdragen is, en ben je goed bezig)
6.laat de schroef staan wanneer er geen hoger toerental meer te bereiken is, zélfs niet met halve kwartjes links of rechts
Waarschuwingen en voorwaarden:
-de motor moét op bedrijfstemperatuur zijn
-de gasschuif moét met de stationaire schroef zover worden opengezet, dat de stationaire sproeier géén invloed meer heeft (hij moét wat toeren maken)
-probeer het hele proces snel te doen, je motor heeft terwijl maar weinig koeling
-geef tussen de pogingen evenwat gas (korte stootjes) om zeker te zijn dat de gaschuif óp de stationaire pin rust, en eventuele vuiltjes worden doorgespoeld
Je begint op juist 1.5 toeren, kom je nu een hoogste toerental uit bij 2.5 toer open, is je sproeier TE GROOT,
andersom, moet je dichtdraaien naar bv een halve toer open, dan is je sproeier te klein!
Wissel je sproeiers per tiental hoger of lager, tenzij je op vier/vijf toeren open zou komen of zo

dat is het zowat denk ik..
doe dit es eerst, vóór je weer met die sproeiers begint te rommelen
(en kan iemand dit es ergens neerpoten dat het ook gelezen wordt, samen met de uitleg over het stellen van de ontsteking,
begin die uitleg wat moe te worden)
->niks tegen jou hoor Jos, maar ik begin te denken dat ik dit al bijna in iedereen zijn onderwerp heb gepost