Arnoute schreef:ja was onderweg en ik moest een bericht sturen als ik ging komen, ik stuur dat ik kom, ben ik onderweg krijg ik een bericht terug ben niet thuis... ik vroeg hem nog of zondag na 7u goed was.. ja zei hij... :/
ik heb nog wat rondgeneusd over de brommer, wat wel op te merken is dat er 2versies zijn die met 3 vitessen en met 2 vitessen. mss dat die met 3 vitessen meer kosten?
Geen vonk. Bougiekabel geeft wel een kleine vonk. Accu-lampje brandt ook niet meer, maar dat zou op zich niet uit moeten maken voor het starten, toch? Ding heeft gewoon een kickstart.
Het is bevestigd.. Een MZ heeft een accu nodig om te starten. Morgen dus op zoek naar een acculader voor 6v accu's en/of een nieuwe accu. Accu deed het wel voorheen, maar weet niet of hij nog echt goed is.
Wist je dat nieuw antwoord op het mz forum
rookwolk schreef:@@@@@@@@@@@@@ kameraden volksmotorrijders !!! @@@@@@@@@@@@@@@@@@ Jullie zijn van het digitale tijdperk waarin alleen volle batterijen werken ! Raadpleeg het Blauwe Boekje waarin de waarheid wordt vermeld !!
Sommige oudere MZ's (en dat is deze) je kun je met een lege accu starten (dat was hard nodig want de DDR accu's waren van een zeer twijfelachtige kwaliteit), de contact sleutel moet je dan naar uiterst rechts draaien, de stand voorbij het parkeerlicht. Kijk in het instructie boekje op pagina 17 van de TS150, contact sleutel in stand 5. Alhier staat vermeld: "Directschaltung lichtmaschine-Unterbrecher. Das Fahrzeug kann bei entladener batterie in zweiten gang angeschoben werden." Aanduwen dus in de 2e versnelling, deze inspanning zal dan een vonk veroorzaken. Altijd het proberen waard.