topsnelheid 25 km/u
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
topsnelheid 25 km/u
mijn 378 met 2ru blokje gaat steeds lanzamer rijden sinds een halfjaar.
in het begin liep hij 70 km/u met een immi fs1 16 mm dikke luhac uitlaat
tandwiel verhouding 13-41 maar met slome schijf.
in de vier liep hij maar 60, en moest regelmatig terug naar de 3 om weer op snelheid te komen.
op zich kon ik daar mee leven, uiteindelijk toch maar de orri f5b er op gezet nu liep hij 60 en bleef in alle versnellingen
goed rijden.
Van de een op de andere dag zakten de snelheid terug naar 50 zelfs helling af begon hij te 4 takken als ik boven de 55 kwam.
Gisteren wilden hij niet meer harder dan 35 in de 3 en 4 en de trekkracht was in alle versnellingen zoek.
Wat heb ik toen gedaan allereerst naar de carbarateur gekeken deze was goed maar toch maar een andere er op
gezet, zelfde resultaat, weer een ander ook zelfde resultaat, toen een 10 mm zelfde resultaat.
Weer terug naar de eerste carbarateur, maar nu met een fs1 cilinder, zelfde resultaat, zo ook met een 378 cilinder.
bougie is zwart.
ik heb sproeiers lang en kort geprobeerd van 80 tot 220 met de diverse cilinders, niets hielp.
omdat ik toch naar huis moest heb ik uiteindelijk de fs1 met 16 mm en 160 sproeier laten zitten maar het werd alleen maar slechter se laatste 15 km naar huis was de 4 onbruikbaar en lag de top in de 3 op 25 km/u.
Stationair lopen doet hij nu ook niet meer reageerd niet op de stelschroef,trekkracht is totaal verdwenen moet um bij het stoplicht helpen weg te komen.
Vreemde is met aanduwen wel veel compressie.
in het begin liep hij 70 km/u met een immi fs1 16 mm dikke luhac uitlaat
tandwiel verhouding 13-41 maar met slome schijf.
in de vier liep hij maar 60, en moest regelmatig terug naar de 3 om weer op snelheid te komen.
op zich kon ik daar mee leven, uiteindelijk toch maar de orri f5b er op gezet nu liep hij 60 en bleef in alle versnellingen
goed rijden.
Van de een op de andere dag zakten de snelheid terug naar 50 zelfs helling af begon hij te 4 takken als ik boven de 55 kwam.
Gisteren wilden hij niet meer harder dan 35 in de 3 en 4 en de trekkracht was in alle versnellingen zoek.
Wat heb ik toen gedaan allereerst naar de carbarateur gekeken deze was goed maar toch maar een andere er op
gezet, zelfde resultaat, weer een ander ook zelfde resultaat, toen een 10 mm zelfde resultaat.
Weer terug naar de eerste carbarateur, maar nu met een fs1 cilinder, zelfde resultaat, zo ook met een 378 cilinder.
bougie is zwart.
ik heb sproeiers lang en kort geprobeerd van 80 tot 220 met de diverse cilinders, niets hielp.
omdat ik toch naar huis moest heb ik uiteindelijk de fs1 met 16 mm en 160 sproeier laten zitten maar het werd alleen maar slechter se laatste 15 km naar huis was de 4 onbruikbaar en lag de top in de 3 op 25 km/u.
Stationair lopen doet hij nu ook niet meer reageerd niet op de stelschroef,trekkracht is totaal verdwenen moet um bij het stoplicht helpen weg te komen.
Vreemde is met aanduwen wel veel compressie.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Morgen gaan we het blok reviseren,
bij nadere inspectie blijkt dat de lagers van de versnellingsbak te zwaar gaan en ook hoorbaar zijn.
Een revisie van alle lagers en tevens een snelle schijf monteren zouden het probleem op moeten lossen.
Ik heb vandaag met een kimco snor scooter gereden van 2010 die liep 55 km/u, op de kleine wieltjes na, zou ik tevreden zijn als mijn fs1 zo gaat lopen.
Je merkt meteen dat de techniek veel verbeterd is in 37 jaar, maar goed waarschijnlijk zullen al die scooters over 37 jaar niet meer bestaan, dat is dan wel weer een stukje kwaliteits verschil tussen toen en nu.
Ik wil wel eens een keer met een yamaha tzr rijden gewoon om eens te vergelijken met een fs1.
bij nadere inspectie blijkt dat de lagers van de versnellingsbak te zwaar gaan en ook hoorbaar zijn.
Een revisie van alle lagers en tevens een snelle schijf monteren zouden het probleem op moeten lossen.
Ik heb vandaag met een kimco snor scooter gereden van 2010 die liep 55 km/u, op de kleine wieltjes na, zou ik tevreden zijn als mijn fs1 zo gaat lopen.
Je merkt meteen dat de techniek veel verbeterd is in 37 jaar, maar goed waarschijnlijk zullen al die scooters over 37 jaar niet meer bestaan, dat is dan wel weer een stukje kwaliteits verschil tussen toen en nu.
Ik wil wel eens een keer met een yamaha tzr rijden gewoon om eens te vergelijken met een fs1.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Tombo schreef:Dat is niet te vergelijken, en ook weinig Yamaha aanhet blok is een AM6 van Minarelli, ontgrenst loopt dat zo'n 90 km/h! Technisch schijnen die blokken niet zo heel denderend te zijn (het blijft Italiaans he
)
Zelfde met die derbi 6-bakken, die vallen gewoon uit elkaar als je een beetje serieus opvoert

-
- 1000km gereden
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
- Locatie: Kerkdriel
Twowheeler schreef:Tombo schreef:Dat is niet te vergelijken, en ook weinig Yamaha aanhet blok is een AM6 van Minarelli, ontgrenst loopt dat zo'n 90 km/h! Technisch schijnen die blokken niet zo heel denderend te zijn (het blijft Italiaans he
)
Zelfde met die derbi 6-bakken, die vallen gewoon uit elkaar als je een beetje serieus opvoert
Als je met regelmaat verkeert schakelt met een zwaardere setup dan blijft er idd weinig van over. Schakel voor de grap maar eens met zo'n 70/80cc Malossi zonder koppeling

- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Wimmel O schreef:Twowheeler schreef:Tombo schreef:Dat is niet te vergelijken, en ook weinig Yamaha aanhet blok is een AM6 van Minarelli, ontgrenst loopt dat zo'n 90 km/h! Technisch schijnen die blokken niet zo heel denderend te zijn (het blijft Italiaans he
)
Zelfde met die derbi 6-bakken, die vallen gewoon uit elkaar als je een beetje serieus opvoert
Als je met regelmaat verkeert schakelt met een zwaardere setup dan blijft er idd weinig van over. Schakel voor de grap maar eens met zo'n 70/80cc Malossi zonder koppeling
Dus wat kan je hier uithalen, Dat ze geen blokken kunnen maken en dat dus fs1blokjes nog sterker zijn dan die blokken
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
jij kunt goed lezenTriforce schreef:Wimmel O schreef:Twowheeler schreef:Tombo schreef:Dat is niet te vergelijken, en ook weinig Yamaha aanhet blok is een AM6 van Minarelli, ontgrenst loopt dat zo'n 90 km/h! Technisch schijnen die blokken niet zo heel denderend te zijn (het blijft Italiaans he
)
Zelfde met die derbi 6-bakken, die vallen gewoon uit elkaar als je een beetje serieus opvoert
Als je met regelmaat verkeert schakelt met een zwaardere setup dan blijft er idd weinig van over. Schakel voor de grap maar eens met zo'n 70/80cc Malossi zonder koppeling
Dus wat kan je hier uithalen, Dat ze geen blokken kunnen maken en dat dus fs1blokjes nog sterker zijn dan die blokken

Vind dat al die am6 te vaak gekopieerd zijn
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
om even bij het originele topic te blijven; ik begrijp niet waarom mensen sproeiers gaan wisselen als de brommer slechter is gaan lopen, er van uitgaand dat ie daarvoor goed liep.
sproeiers worden niet ineens groter of kleiner, hoogstens na tienduizenden kilometers zal de maatgeving niet meer kloppen.
wat je wel kan checken:
carburatie: vacuum trekken tank, verstopte benzinekraan, door trillingen losgelopen delen in de carb, vlotter die niet goed werkt, schoonblazen of ultrasoon reinigen van allerlei kleine kanalen in de carb, lek membraan
mechanisch; keerringen, pakkingen, lagers, compressie
ontsteking; tijdstip, lichthoogte punten, condensator, verbindingen (stekkers, massa,etc)
verstoppingen; luchtfilter, uitlaat, uitlaatpoort cylinder
eigenlijk de zaken die hier al vele malen genoemd zijn..................
sproeiers worden niet ineens groter of kleiner, hoogstens na tienduizenden kilometers zal de maatgeving niet meer kloppen.
wat je wel kan checken:
carburatie: vacuum trekken tank, verstopte benzinekraan, door trillingen losgelopen delen in de carb, vlotter die niet goed werkt, schoonblazen of ultrasoon reinigen van allerlei kleine kanalen in de carb, lek membraan
mechanisch; keerringen, pakkingen, lagers, compressie
ontsteking; tijdstip, lichthoogte punten, condensator, verbindingen (stekkers, massa,etc)
verstoppingen; luchtfilter, uitlaat, uitlaatpoort cylinder
eigenlijk de zaken die hier al vele malen genoemd zijn..................