topsnelheid 25 km/u

Alles over de techniek en sleutelen
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

topsnelheid 25 km/u

Bericht door fs1man »

mijn 378 met 2ru blokje gaat steeds lanzamer rijden sinds een halfjaar.
in het begin liep hij 70 km/u met een immi fs1 16 mm dikke luhac uitlaat
tandwiel verhouding 13-41 maar met slome schijf.
in de vier liep hij maar 60, en moest regelmatig terug naar de 3 om weer op snelheid te komen.
op zich kon ik daar mee leven, uiteindelijk toch maar de orri f5b er op gezet nu liep hij 60 en bleef in alle versnellingen
goed rijden.
Van de een op de andere dag zakten de snelheid terug naar 50 zelfs helling af begon hij te 4 takken als ik boven de 55 kwam.
Gisteren wilden hij niet meer harder dan 35 in de 3 en 4 en de trekkracht was in alle versnellingen zoek.
Wat heb ik toen gedaan allereerst naar de carbarateur gekeken deze was goed maar toch maar een andere er op
gezet, zelfde resultaat, weer een ander ook zelfde resultaat, toen een 10 mm zelfde resultaat.
Weer terug naar de eerste carbarateur, maar nu met een fs1 cilinder, zelfde resultaat, zo ook met een 378 cilinder.
bougie is zwart.
ik heb sproeiers lang en kort geprobeerd van 80 tot 220 met de diverse cilinders, niets hielp.
omdat ik toch naar huis moest heb ik uiteindelijk de fs1 met 16 mm en 160 sproeier laten zitten maar het werd alleen maar slechter se laatste 15 km naar huis was de 4 onbruikbaar en lag de top in de 3 op 25 km/u.
Stationair lopen doet hij nu ook niet meer reageerd niet op de stelschroef,trekkracht is totaal verdwenen moet um bij het stoplicht helpen weg te komen.
Vreemde is met aanduwen wel veel compressie.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Ik zou de ontsteking even stellen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Aanlopende remschoenen?
1978 chroom 60 cc
Arnoute

Bericht door Arnoute »

uitlaat die verstopt zit
als het zo geleidelijk aan gaat, denk ik dat h et uitlaat kan zijn
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Of je kunt hem omkeuren naar snorfiets?
Arnoute

Bericht door Arnoute »

tot hij niet meer wil rijden :P
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Morgen gaan we het blok reviseren,
bij nadere inspectie blijkt dat de lagers van de versnellingsbak te zwaar gaan en ook hoorbaar zijn.
Een revisie van alle lagers en tevens een snelle schijf monteren zouden het probleem op moeten lossen.
Ik heb vandaag met een kimco snor scooter gereden van 2010 die liep 55 km/u, op de kleine wieltjes na, zou ik tevreden zijn als mijn fs1 zo gaat lopen.
Je merkt meteen dat de techniek veel verbeterd is in 37 jaar, maar goed waarschijnlijk zullen al die scooters over 37 jaar niet meer bestaan, dat is dan wel weer een stukje kwaliteits verschil tussen toen en nu.
Ik wil wel eens een keer met een yamaha tzr rijden gewoon om eens te vergelijken met een fs1.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Dat is niet te vergelijken, en ook weinig Yamaha aan :P het blok is een AM6 van Minarelli, ontgrenst loopt dat zo'n 90 km/h! Technisch schijnen die blokken niet zo heel denderend te zijn (het blijft Italiaans he :P)
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Tombo schreef:Dat is niet te vergelijken, en ook weinig Yamaha aan :P het blok is een AM6 van Minarelli, ontgrenst loopt dat zo'n 90 km/h! Technisch schijnen die blokken niet zo heel denderend te zijn (het blijft Italiaans he :P)

Zelfde met die derbi 6-bakken, die vallen gewoon uit elkaar als je een beetje serieus opvoert :P
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

Twowheeler schreef:
Tombo schreef:Dat is niet te vergelijken, en ook weinig Yamaha aan :P het blok is een AM6 van Minarelli, ontgrenst loopt dat zo'n 90 km/h! Technisch schijnen die blokken niet zo heel denderend te zijn (het blijft Italiaans he :P)

Zelfde met die derbi 6-bakken, die vallen gewoon uit elkaar als je een beetje serieus opvoert :P

Als je met regelmaat verkeert schakelt met een zwaardere setup dan blijft er idd weinig van over. Schakel voor de grap maar eens met zo'n 70/80cc Malossi zonder koppeling :P
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Wimmel O schreef:
Twowheeler schreef:

Als je met regelmaat verkeert schakelt met een zwaardere setup dan blijft er idd weinig van over. Schakel voor de grap maar eens met zo'n 70/80cc Malossi zonder koppeling :P

Dus wat kan je hier uithalen, Dat ze geen blokken kunnen maken en dat dus fs1blokjes nog sterker zijn dan die blokken
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

zo,n tzr is toch hetzelfde als een aprilia?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ja, het blok is hetzelfde.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Triforce schreef:
Wimmel O schreef:
Twowheeler schreef:

Dus wat kan je hier uithalen, Dat ze geen blokken kunnen maken en dat dus fs1blokjes nog sterker zijn dan die blokken
jij kunt goed lezen :mrgreen:
Vind dat al die am6 te vaak gekopieerd zijn
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

om even bij het originele topic te blijven; ik begrijp niet waarom mensen sproeiers gaan wisselen als de brommer slechter is gaan lopen, er van uitgaand dat ie daarvoor goed liep.

sproeiers worden niet ineens groter of kleiner, hoogstens na tienduizenden kilometers zal de maatgeving niet meer kloppen.

wat je wel kan checken:

carburatie: vacuum trekken tank, verstopte benzinekraan, door trillingen losgelopen delen in de carb, vlotter die niet goed werkt, schoonblazen of ultrasoon reinigen van allerlei kleine kanalen in de carb, lek membraan

mechanisch; keerringen, pakkingen, lagers, compressie

ontsteking; tijdstip, lichthoogte punten, condensator, verbindingen (stekkers, massa,etc)

verstoppingen; luchtfilter, uitlaat, uitlaatpoort cylinder

eigenlijk de zaken die hier al vele malen genoemd zijn..................
Plaats reactie