Alles over de techniek en sleutelen
Jeti
17500km gereden
Berichten: 19340 Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Bericht
door Jeti » 23 sep 2010, 21:10
Trouwens.. je haalt de 45-50 nu.. toen je achter mij aanreed.
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 23 sep 2010, 21:29
Ik rij nu met de tandwiel verhouding 12/40 met een F5B die nog in moet lopen trekt hij super makkelijk.
nieknatuurlijk
2500km gereden
Berichten: 3144 Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Bericht
door nieknatuurlijk » 23 sep 2010, 22:55
ik heb volgens mij ook zo'n cilinder, loopt mooi 60 met 16 mm 13-42 (geloof ik, kan ook 44 zijn)
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 23 sep 2010, 23:18
Ik rijdt 15-43 .
Zie filmpje, loopt makkelijk met Gino's tuning f5b
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 24 sep 2010, 11:42
nieknatuurlijk schreef: ik heb volgens mij ook zo'n cilinder, loopt mooi 60 met 16 mm 13-42 (geloof ik, kan ook 44 zijn)
Die van mij gaat nog wel harder dan 60, ik rij nu continue 50 maar heb 1 uitschieter naar de 60 gehad, dit is nog met een orginele super lage drukkop.
Giejoom
Aan het inrijden
Berichten: 27 Lid geworden op: 10 aug 2010, 00:59
Locatie: Maastricht
Bericht
door Giejoom » 25 sep 2010, 01:53
Ik rijdt met mijn FS1 cilinder en yama pijp zo'n 70 met twv 12-38
trekt lekker op, is niet zo voor de snelheid...
Stephan
Bericht
door Stephan » 28 sep 2010, 19:37
maar als ik nu van 12-44 naar 13-44 ga, dat wil dan zeggen dat ik een hogere topsnelheid heb en trager accellereer, of niet ?
heeft het dan een positief effekt als ik later schakel ?(bij meer km/u dan met mijn setup op dit moment)
en moet ik mss de carb bijstellen ?
jerrow
1000km gereden
Berichten: 1179 Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden
Bericht
door jerrow » 28 sep 2010, 19:42
Stephan schreef: maar als ik nu van 12-44 naar 13-44 ga, dat wil dan zeggen dat ik een hogere topsnelheid heb en trager accellereer, of niet ? heeft het dan een positief effekt als ik later schakel ?(bij meer km/u dan met mijn setup op dit moment) en moet ik mss de carb bijstellen ?
Als je dat doet gaat ie beter lopen volgens mij.
Ik denk zelfs dat je naar 14-44 mag gaan.
Ik rij zelf met een 15-45 zo'n 85km/uur en trekt knap op
truuk met tandwielverhouding is dat je zo dicht mogelijk naar 1/3 mag gaan. bv; 13-39 of 14-42 of 15-45 zijn alledrie 1/3 verhoudingen die goed lopen voor een fs1
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 28 sep 2010, 19:55
Ja, mits je complete setup het toelaat. Zet 13/39 op een 378 cilinder en je komt niet verder dan de 2e versnelling