Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste de krukaskering dubbellipper 25-35-10 in zijn houder kan persen, hij gaat er nogal strak in en de vorige keer is het mij niet gelukt zonder beschadigen, misschien is er een eenvoudig trucje voor, al vast bedank.
zoef59 schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste de krukaskering dubbellipper 25-35-10 in zijn houder kan persen, hij gaat er nogal strak in en de vorige keer is het mij niet gelukt zonder beschadigen, misschien is er een eenvoudig trucje voor, al vast bedank.
Veel vet/olie smeren en met de oude op de nieuwe en daarop zachtjes met een hamer en geleidelijk aan naar beneden tikken.
miran72 schreef:Tussen de bankschroef met de oude erop dan vliegt ie er zowat in. Wel eerst olie/vet erop en de keeringhouder goed schoonmaken aan de binnenkant
Ook mijn methode
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Nog een vraagje, hoeveel speling mag er op de uitgaande as zitten waar het kleine tandwiel op zit, ik kan hem ongeveer 1mm heen en weer bewegen, is dit er uit te krijgen of hoort het zo.
miran72 schreef:Tussen de bankschroef met de oude erop dan vliegt ie er zowat in. Wel eerst olie/vet erop en de keeringhouder goed schoonmaken aan de binnenkant
Ook mijn methode
Mijne ook.
Ik polijst eerst de binnenkant van de keerringhouder ook altijd.
Marco er komt straks wel een nieuw lager in maar de oude is nog niet versleten (gewoon uit voorzorg), speling as is van links naar rechts niet op en neer.