Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v5.0

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

De voorvork van de flandria gefixt, en ff gestart.
Heeft al een maand of 5 niet gedraaid :P
Blijft toch een bijzonder apparaat, maar m'n vader rijdt er bijna niet op.
Erg comfortabel is hij ook niet, daarom pak ik ook liever de fizzy ;)
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Oh ja: en alle moertjes en boutjes op m'n fs1 aangedraaid.
Vanavond ff rondje om ;)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Wimmel O schreef:
marco schreef:In mijn fs1 cilinder kon je na 1500km nog steeds de hoonsporen zien.

De Z1 nu 2 keer rustig staionair laten lopen en loopt erg netjes geen rammeltje te horen.


deel je ervaringen, ik ga een dezer dagen ook mijn z1 monteren en afstellen :P


Net weer ff laten lopen starten met 1 trapje.

Bij de 60 graden weer uitgezet.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Ik ga straks 3 brommers inladen:
* 2f2 voor bob
* mobylette voor camiel
* black metal omdat ik het leuk vind om hem mee te nemen
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Mijn brom proberen af te stellen, dat is nog lastiger dan ik dacht, ik heb nu een fs1 50cc cilinder erop zitten, eerst een 110 sproeier reed alleen in de hoge toeren een beetje, toen 170 was al beter maar bovenin bijna niks meer, nu 150 en ik moet nog een ritje maken.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Dacht dat 140 of 150 meestal het beste werkt voor f5b 50cc
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Twowheeler schreef:Dacht dat 140 of 150 meestal het beste werkt voor f5b 50cc


Dat is meestal ook het geval :wink:

Ik ben er ook achter gekomen dat ik een lekke kop heb, als hij koud is dan trekt hij wel maar als hij eenmaal warm is dan blaast hij net wat teveel bij de kop vandaan.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Bij mij was het juist andersom :P
Lekken bij starten en daarna was het weg.
Nu heb ik gelukkig nergens meer last van.
Laat je je setje nog bewerken door Gino?
Een opmaat kopje rijd wel fijn hoor met f5b ;)
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Ik rij nu met een 60cc f5b immi.

Trekt als een beer en top 85 en redelijk snel.

15/45 , 16mmcarb, schuine imi luhac uitlaat.

F5B staat eigelijk ondersteboven op de cilinder als ie gemonteerd staat...

Kent iemand deze cilinder en welke ervaring hebben jullie ermee..?

Rare snelle cilinder met hele kleine spoelpoortjes... :shift:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Twowheeler schreef:Bij mij was het juist andersom :P
Lekken bij starten en daarna was het weg.
Nu heb ik gelukkig nergens meer last van.
Laat je je setje nog bewerken door Gino?
Een opmaat kopje rijd wel fijn hoor met f5b ;)


Ik rij nu met een oude imitatie fs1 cilinder die wel kracht heeft onderin (alleen geen kracht door de lekke kop a;s hij eenmaal warm is), maar ik moet eerst mijn oude imi f5b nog laten honen en dan nog inrijden (met ori lage druk kop), misschien daarna dat ik het doe.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

jerrow schreef:Ik rij nu met een 60cc f5b immi.

Trekt als een beer en top 85 en redelijk snel.

15/45 , 16mmcarb, schuine imi luhac uitlaat.

F5B staat eigelijk ondersteboven op de cilinder als ie gemonteerd staat...

Kent iemand deze cilinder en welke ervaring hebben jullie ermee..?

Rare snelle cilinder met hele kleine spoelpoortjes... :shift:


Het zelfde eigenlijk wat de parmakit cilinders ook hebben, mini spoelpoortjes maar toch hard gaan.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Twowheeler schreef:Bij mij was het juist andersom :P
Lekken bij starten en daarna was het weg.
Nu heb ik gelukkig nergens meer last van.


Klinkt bekend 8)
Yamaha Sheriff 1981
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Dax gescheurd en daarna met andere (snellere en betere) dax meegereden.
Arnoute

Bericht door Arnoute »

jensje36 schreef:Dax gescheurd en daarna met andere (snellere en betere) dax meegereden.

gescheurd?
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Arnoute schreef:
jensje36 schreef:Dax gescheurd en daarna met andere (snellere en betere) dax meegereden.

gescheurd?


ja...das uitdrukking van hier :lol: gewoon ik was sneller en liet hem ver achter me na een licht...dus gescheurd :P :lol:
Gesloten