Bouwjaar en identificatie belgische FS1

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bouwjaar en identificatie belgische FS1

Bericht door Laars »

Voor de keuring van mijn Belgische 69'er FS1 heb ik bewijs nodig over de herkomst en bouwjaar.
Het framenummer begint met FS1-023xxx.
Is er iemand die een (officieel) bouwjaaroverzicht of een link hier naar heeft.
Thnxxz
1978 chroom 60 cc
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

http://www.fs1forum.com/Nummerlijst.html

Hier staat 'ie.
Dat is een officiële lijst van Yamaha.

FS1-023xxx valt in het eerste bereik en is een 1970 model.
Er staat wel USA aangevinkt bij herkomst, maar volgens mij is EU ook met die nummers want ik heb ook een Belg, FS1-01xxxx
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

heb ook een belgische yamaha brommer op NL kenteken gezet, was in de conversie periode (2005-2006)

moest bouwjaar en dat het om een brommer ging (geen motor) aantonen

middels een document (gelijkvormigheidsattest) kon ik aantonen dat het om een brommer ging

via de belgische yamaha importeur kwam ik aan een bouwjaarverklaring

via de FEHAC aan een kenteken gekomen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

koppel schreef:heb ook een belgische yamaha brommer op NL kenteken gezet, was in de conversie periode (2005-2006)

moest bouwjaar en dat het om een brommer ging (geen motor) aantonen

middels een document (gelijkvormigheidsattest) kon ik aantonen dat het om een brommer ging

via de belgische yamaha importeur kwam ik aan een bouwjaarverklaring

via de FEHAC aan een kenteken gekomen


Het gelijkvormigheidsattest geld toch alleen maar voor bromfietsen van na 1974?
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Dat scheelt per politie of ze het afgeven..
Heb jij een gva erbij?
Anders proberen aan te vragen, dan gaat de keuring hier makkelijker (geen technische keuring) en goedkoper (100 euro ipv 150)
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Jeti schreef:Dat scheelt per politie of ze het afgeven..
Heb jij een gva erbij?
Anders proberen aan te vragen, dan gaat de keuring hier makkelijker (geen technische keuring) en goedkoper (100 euro ipv 150)


Volgens GoMickey kan er geen GVA worden afgegeven omdat bromfietsen van voor 1974 niet werden geregistreerd in Belgie.
En iets wat niet geregistreerd is bestaat dan ook niet en zal netgens in de boeken voorkomen heeft hij mij verteld.

Wat nu?
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Gewoon naar de rdw gaan, voor brommer kenteken is dat sowieso geen probleem.
Ding in orde maken, afspraak maken, en langsgaan. Klaar.
Niet moeilijker maken dan het is.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Jeti schreef:Gewoon naar de rdw gaan, voor brommer kenteken is dat sowieso geen probleem.
Ding in orde maken, afspraak maken, en langsgaan. Klaar.
Niet moeilijker maken dan het is.


Ook als het een 5 bak is (voorheen motorfietsje).
Ga hem uiteraard wel afvoeren tot 45 kmh

Je stelt me wel weer enigzins gerust Jet!
Thnxz
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Desnoods heb je een 10 bak, als hij maar niet harder gaat dan 55 constructiesnelheid.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Jeti schreef:Desnoods heb je een 10 bak, als hij maar niet harder gaat dan 55 constructiesnelheid.



Geen 45?
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Nee, maar voor de zekerheid kun je dat ook doen. Maar officieel mag hij 55 heeft de rdw me laatst verteld.
Dus: don't worry
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Heb je daar ook echt een bron van? Want volgens mij is het nog steeds 45 km/h.
Ik zou het risico iig niet nemen en hem gewoon 45 km/h laten lopen
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

De bron is de rdw, vraag het daar maar.
Op de rollerbank mag je ook een constructiesnelheid hebben van 59.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Jeti schreef:De bron is de rdw, vraag het daar maar.
Op de rollerbank mag je ook een constructiesnelheid hebben van 59.


Ja Tom, en als iemand het weet dan is het Jet wel :wink:
1978 chroom 60 cc
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

koppel schreef:
heb ook een belgische yamaha brommer op NL kenteken gezet, was in de conversie periode (2005-2006)

moest bouwjaar en dat het om een brommer ging (geen motor) aantonen

middels een document (gelijkvormigheidsattest) kon ik aantonen dat het om een brommer ging

via de belgische yamaha importeur kwam ik aan een bouwjaarverklaring

via de FEHAC aan een kenteken gekomen


Het gelijkvormigheidsattest geld toch alleen maar voor bromfietsen van na 1974?


brommer in kwestie is een F5B bouwjaar rond 1968
Plaats reactie