Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v5.0
-
- 2500km gereden
Vandaag heb ik geen tijd gehad om te kijken op het forum.
Ik zal even wat toelichten over mijn brommer.
alle lampen zijn 12 volt alleen het neutraal lampje is 6 volt.
De draadboom is correct aangesloten en de accu is een jaar oud.
Het feit dat de accu pas een jaar oud is hoeft natuurlijk geen garantie te zijn dat hij goed is.
Wat mij bevreemd is een beetje dat de verlichting een beetje werkt als een toerenteller bij stationair is er bijna geen licht
bij toename toeren gaat het licht echt fel branden, naar mijn idee reageerd de verlichting teveel met de motor mee vergelijkbaar
met het geluid dat de claxon maakt als er geen accu aanwezig is.
er zit nu weer een nieuwe accu in maar dat veranderd het gedrag van de verlichting niet.
Op zich vind ik het vreemd dat de andere 2 lampen achter en kilometertellerverlichting ook meegaan met de motor toeren maar niet doorbranden.
Ik wil morgen de andere 378 eens meten op dezelfde manier als ik deze nu getest heb gewoon om te zien wat de verschillen zijn en hoe de verlichting
reageerd op stationair lopen en op toeren.
Ik zal even wat toelichten over mijn brommer.
alle lampen zijn 12 volt alleen het neutraal lampje is 6 volt.
De draadboom is correct aangesloten en de accu is een jaar oud.
Het feit dat de accu pas een jaar oud is hoeft natuurlijk geen garantie te zijn dat hij goed is.
Wat mij bevreemd is een beetje dat de verlichting een beetje werkt als een toerenteller bij stationair is er bijna geen licht
bij toename toeren gaat het licht echt fel branden, naar mijn idee reageerd de verlichting teveel met de motor mee vergelijkbaar
met het geluid dat de claxon maakt als er geen accu aanwezig is.
er zit nu weer een nieuwe accu in maar dat veranderd het gedrag van de verlichting niet.
Op zich vind ik het vreemd dat de andere 2 lampen achter en kilometertellerverlichting ook meegaan met de motor toeren maar niet doorbranden.
Ik wil morgen de andere 378 eens meten op dezelfde manier als ik deze nu getest heb gewoon om te zien wat de verschillen zijn en hoe de verlichting
reageerd op stationair lopen en op toeren.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- Tombo
- 17500km gereden
Dat lijkt me best logisch. Een FS1 systeem is gebouwd om op 6 volt te draaien, de ontsteking zal dus wel een overcapaciteit hebben, maar niet dezelfde overcapaciteit als een 12 volt ontsteking. Zelfs met alles op 6 volt heb je nog dat hij direct op het toerental reageert. Met alles op 12 volt lijkt me juist dat dat effect versterkt wordt omdat je lampen pas later feller gaan branden.
-
- Site Admin
Niet met de brommer, maar wel voor de brommer;
Gereedschapswagentje + street zadel opgehaald bij m'n ouders.
Nu nog een spuiter voor het kontje van m'n streetzadel
Nu hier niet de discussie wie er goed inktlak kan spuiten, maar wie het goed kan matchen bij originele kleurdelen, want daar is de rest van de brommer mee opgebouwd
Iemand een idee?
Gereedschapswagentje + street zadel opgehaald bij m'n ouders.
Nu nog een spuiter voor het kontje van m'n streetzadel

Nu hier niet de discussie wie er goed inktlak kan spuiten, maar wie het goed kan matchen bij originele kleurdelen, want daar is de rest van de brommer mee opgebouwd

-
- Site Admin
Net het zadel van m'n 378 opgeknapt.
De zadelbodem was niet helemaal netjes meer, hier en daar een roestplekje, dus even geschuurd en gespoten.
Was van de week al begonnen maar vandaag nog een keer geschuurd en de 2e laklaag erop.
Het dekje ook even behandeld met leer cleaner en van die protector.
Ziet er weer als nieuw uit!
De zadelbodem was niet helemaal netjes meer, hier en daar een roestplekje, dus even geschuurd en gespoten.
Was van de week al begonnen maar vandaag nog een keer geschuurd en de 2e laklaag erop.
Het dekje ook even behandeld met leer cleaner en van die protector.
Ziet er weer als nieuw uit!

-
- 2500km gereden
Goed bijhouden is wel van belang ja , maar met inktlak spuiten is toch wel de spuiter van belang het aantal lagen bepaald de kleur uiteindelijk.
Maar uiteindelijk is het toch vooral de onerlaag die de kleur mede bepaald, omdat de inktlak toch voor een groot deel transparant is.
Maar uiteindelijk is het toch vooral de onerlaag die de kleur mede bepaald, omdat de inktlak toch voor een groot deel transparant is.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens