Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 2.0

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

jensje36 schreef:Fiets kuisen :P
Toen we terug kwamen van pukkelpop moesten we nog een kilometer of 2 vanaf het station in Mechelen naar het huis van men maat wandelen.
Dit is langs de vaart die door Mechelen loopt. Omdat we al van 5 uur s'morgens onderweg waren ( op blote voeten :P ) met al die bagage ( het was ondertussen 10uur) beslisten we om even te stoppen en te pootje baden in de vaart. Tot onze verbazing was het water vrij helder en wat lag er onder ons in het water: jawel ...een fiets :lol:
Maar zag er helaas niet echt bruikbaar meer uit. Als we dan rechts keken van ons zagen we dat ze ene hoop fietswrakken uit de vaart hadden gehaald.
Of ja...eigenlijk in de berm gesmeten en ze nog wat half uit het water laten steken :)
Daar hebben we dan een vrouwenfiets tussen gevonden die nog reed... Het grief daarop gehangen en zo naar huis geduwd :lol:
Nu vandaag gaan we hem wat opkuisen (hangt vol met vreemde smurie en planten) en dan kunnen we hem misschien nog verkopen.
Ik heb toch zo'n vermoeden dat hij al een goed jaar (of langer) in het water heeft gelegen 8)

Lagen er geen brommers? :P
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Ik ben nu niets aan het doen, hebben al 1,5 uur systeemstoring en kunnen nergens in. Gelukkig doet internet het nog wel ;)
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

De tuin op orde aan het brengen.
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Arnoute schreef:
jensje36 schreef:Fiets kuisen :P
Toen we terug kwamen van pukkelpop moesten we nog een kilometer of 2 vanaf het station in Mechelen naar het huis van men maat wandelen.
Dit is langs de vaart die door Mechelen loopt. Omdat we al van 5 uur s'morgens onderweg waren ( op blote voeten :P ) met al die bagage ( het was ondertussen 10uur) beslisten we om even te stoppen en te pootje baden in de vaart. Tot onze verbazing was het water vrij helder en wat lag er onder ons in het water: jawel ...een fiets :lol:
Maar zag er helaas niet echt bruikbaar meer uit. Als we dan rechts keken van ons zagen we dat ze ene hoop fietswrakken uit de vaart hadden gehaald.
Of ja...eigenlijk in de berm gesmeten en ze nog wat half uit het water laten steken :)
Daar hebben we dan een vrouwenfiets tussen gevonden die nog reed... Het grief daarop gehangen en zo naar huis geduwd :lol:
Nu vandaag gaan we hem wat opkuisen (hangt vol met vreemde smurie en planten) en dan kunnen we hem misschien nog verkopen.
Ik heb toch zo'n vermoeden dat hij al een goed jaar (of langer) in het water heeft gelegen 8)

hah super! da's geluk hebben!
let wel op, 9/10 fietsen die in de vaart liggen zijn gestolen.... misschien heb jij wel mijn neef zijn fiets teruggevonden! :O (lijkt me wel heel onwaarschijnlijk :P)

Ik denk eerder 99/100 fietsen die in de vaart liggen zijn gestolen :P
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Ja dat weet ik wel zeker :P
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Jeti schreef:Ja dat weet ik wel zeker :P

Effe vragen aan Famillie en kennisen of hij niet van hun is :)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Hier zijn de sloten en grachten niet anders hoor..
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Neeh waarschijnlijk... maar de vaart staat er echt wel bekend voor hier in België :lol:
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Ben vanaf gister bezig om een FZR1000 exup uit 1992 te repareren voor iemand.

Gister had ik even een klein ritje gemaakt om te kijken wat er allemaal aan de hand was en ik had een olie streep neer gelegd van een kilometer want bij de oliefilter zat iets op wat niet klopte, een verkeerd model oliefilter (dus hadden ze 2 pakkingen er tussen gestopt om het gat dus te dichten) waar je een kleine versie van een autofilter op zet, dus nu een FZX700 olie filter erop gezet en dat werkte dus nu wel, dus nog een test ritje gemaakt (wel voorzichtig want de achterband zat nog onder de olie) dat was ook geen succes want onder de 4000 toeren komt hij helemaal niet op en moet je dus flink in de toeren jensen, na het terug komen ben ik erachter gekomen dat er in het uitlaat systeem helemaal geen draden lopen van de exup naar het regel systeem.

Wat ik daar dus over heb gelezen is dat de motor dus al langzaam aan het sterfen is zonder de exup.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Er zijn mensen die expres dat exup-systeem loskoppelen, voor meer lawaai enzo (op lagere toeren), maarja, het gevolg daarvan is dus dat 'ie onderin veel minder trekt.
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:Er zijn mensen die expres dat exup-systeem loskoppelen, voor meer lawaai enzo (op lagere toeren), maarja, het gevolg daarvan is dus dat 'ie onderin veel minder trekt.

Dat klopt inderdaad, en zo krijg je dus ook vlammen uit je pijp zoals hier: (dit is dezelfde motor)

Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

Tombo schreef:Er zijn mensen die expres dat exup-systeem loskoppelen, voor meer lawaai enzo (op lagere toeren), maarja, het gevolg daarvan is dus dat 'ie onderin veel minder trekt.

ja moet je met je poten vanaf blijven, zit er niet voor niets op
voor tuners is het lastig om dat systeem nog te verbeteren
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Die vlammen zijn :baas:
Yamaha Sheriff 1981
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Andries schreef:

ja moet je met je poten vanaf blijven, zit er niet voor niets op
voor tuners is het lastig om dat systeem nog te verbeteren

Inderdaad, Ik heb er hier een staan zonder de aansturing kabels en loopt vet beroerd onderin, bovenin super.

@Marco: ze zijn vet maar horen echt niet, plus het dempertje is niet eens straat legaal, Want staat heel duidelijk op "for racing use only".
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Airsoft geweer aan het assembleren na een doorsmeer beurt. Ding was fabrieksaf helemaal niet gesmeerd en liep net superstroef na 3 magazijnen achter elkaar op volledig automatisch :lol: Nu loopt 'ie weer supersoepel :baas:
Gesloten