als je het goed doet lukt het iedereen. een BSA 500 Victor, das een ander verhaal, daar staat dat kijkglaasje niet op, daar kan je een surieuze patat van terugkrijgen. Dit senario heb ik eenmaal mogen meemaken, die vent die die aantrapte lag wel aan de andere kant van zijn motcyclet
Oude XT heeft ook geen kijkglaasje. Trappen tegen de compressie, met de kleplichter iets ervoorbij en dan een jens naar benden en de pook daar houden tot ie loopt of klaar is met terugpetsen. Kijkglaasjes zijn gewoon niet nodig.
NIX schreef:Oude XT heeft ook geen kijkglaasje. Trappen tegen de compressie, met de kleplichter iets ervoorbij en dan een jens naar benden en de pook daar houden tot ie loopt of klaar is met terugpetsen. Kijkglaasjes zijn gewoon niet nodig.
Gij zijt dan ook DE man hè blijkbaar, en de XT die wij hier hebben is van rond '79 dacht ik terwijl de eerste van '76 is. Als ik wat meer bijgeleerd heb over de details dan zal ik de discussie met u wel aangaan hoor... nog ff geduld
NIX schreef:Oude XT heeft ook geen kijkglaasje. Trappen tegen de compressie, met de kleplichter iets ervoorbij en dan een jens naar benden en de pook daar houden tot ie loopt of klaar is met terugpetsen. Kijkglaasjes zijn gewoon niet nodig.
Gij zijt dan ook DE man hè blijkbaar, en de XT die wij hier hebben is van rond '79 dacht ik terwijl de eerste van '76 is. Als ik wat meer bijgeleerd heb over de details dan zal ik de discussie met u wel aangaan hoor... nog ff geduld
Haha, ik heb een XT uit '76. Framenummer begint met 3 nullen. Die heeft ook nog geen kijkglaasjes. Maar aantrappen zoals ik uitleg is echt de beste manier en gaat alleen fout als het terugtrap mechaniek is afgebroken. Ik vond de mijne een keer onderin de carterpan terug bij olieverversen nadat ik al een paar keer eeen trap terug had gekregen en aan mezelf begon te twijfelen.
Overigens heeft mijn XT een heleboel TLC nodig, maar staat hier zeer binnenkort een SR. Heb ik ze allebei!
Tombo schreef:Ik heb eens een flinke optater gekregen van het aantrappen van een Honda CR500 (500cc 1-cilinder 2-takt), daar heb je ook een paar dagen last van
Dat kan je ook wel verwachten natuurlijk van een crosser, eerst de compressie opzoeken en dan zo hard mogelijk trappen en zoals nix zegt de pook naar beneden houden totdat hij klaar is of is gestart.
Ik heb nog geen optater gehad van mijn YZ 250 maar het kan denk ik nog wel komen