ik heb dus vandaag mijn koppelingsplaten vervangen. Nu had ik effe een vraagje voor ik mij blok terug dichtdoe. Achter het koppelingshuis zit zo een heveltje. Hier e daar las ik dat daar 1 of 2 veertjes moeten opzitten. Echter bij het omdraaien van mijn blok hing dat heveltje gewoon naar beneden en kon het ook gewoon ombuigen naar de andere kant. Zou het kunnen dat hier een of twee veertjes tekort zijn? en zou dit ook de oorzaak kunnen zijn waarom bij het schakelen mijn bak gewoon soms uit versnelling schiet?
graag wat raad! Btw heeft hier iemand foto's waarop ik dit een goed zou kunnen zien hoe het eigenlijk hoort? Heb al bij blokrevisie gekeken maar niet duidelijk. Het is van een fs1 2rt.
En dan nog een bijkomend vraagje. Bij he inkijken van blokrevisie zag ik dat je bij monteren koppeling de veertjes moet aanspannen met aandraaimoment 6Nm. Klopt dit wel? Lijkt me wel heel weinig. Ik heb gewoon de schroeven volledig ingedraaid en met de hand aangespannen. Is dit ok?
veertje versnellingshevel + koppeling
nog niet veel reactie gekregen! Maar ben hier op de site nog wat op onderzoek uitgegaan en heb een duidelijke foto + part list gevonden bij de pdf's bij workshop manual. Heb nog eens goed naar mijn blok gekeken en het veertje van mijn palletje ontbreekt inderdaad! Gelukkig dat mijn blok nog niet toe was!
-
- 7500km gereden
- Contacteer:

Een veertje dus, en als die mist/ slap is kan hij inderdaad verrot schakelen.
Meer hier:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LMTQHTWT
-
- 7500km gereden
- Contacteer: